Al Green - Lay It Down (2008)

Soul
Label: Blue Note

1. Lay It Down (4:30)

met Anthony Hamilton

2. Just for Me (3:58)
  3. You've Got the Love I Need (4:14)

met Anthony Hamilton

4. No One Like You (4:31)
  5. What More Do You Want from Me (4:13)
  6. Take Your Time (4:37)

met Corinne Bailey Rae

7. Too Much (3:29)
  8. Stay with Me (By the Sea) (3:23)

met John Legend

9. All I Need (3:41)
  10. I'm Wild About You (4:51)
  11. Standing in the Rain (3:08)
avatar van Steez
Zouden ze het wel geluisterd hebben?
s absoluut géén slecht album, sterker nog; het is een onwijs relaxte plaat!

avatar van djarend
Reijersen schreef:
Ja, denk dat het nog niet echt circuleert. Maar één tip: gewoon kopen!

Kijk, da's nog eens een goede tip Maar hij is sinds afgelopen vrijdag te koop en hij valt me niet tegen, vond de vorige Al Green (it's Al Right) niet zo geweldig, I can't Stop was natuurlijk wél een topper en daar schurkt deze nieuwe aardig tegenaan

avatar van platedraaier
Ik kan ook nergens in het boekje vinden waar Al Green zou drummen. Dus............ Verder een lekkere cd. Gewoon goed als je van soul houdt.

avatar van Reijersen
?uestlove, van The Roots, is de drummer.

avatar van uaintlikeme
Een paar weken geleden toen het zulk lekker weer was met dit album op in de tuin gelegen, en ik kan maar 1 ding concluderen:
Wat een album, mensen!

Tracks als "No One Like You" en "You've Got The Love I Need" zijn, in mijn ogen, perfecte tracks (bij de laatste nog even een eervolle vermelding voor Anthony Hamilton).

4 sterren

avatar van TheFunkyM
Ik ben dit album aan het luisteren op dit moment.

Klinkt erg soulvol, het begint meteen al lekker met Lay it Down.
Het album luistert lekker tot nu toe, straks de beoordeling

avatar van TheFunkyM
nummer 3 Chapeau !

Nicci
ik heb op proef een paar nummers gedownload en dat klinkt erg goed. wel jammer van al die gastrollen. dat stoort een beetje.

avatar van thelion
De nieuwe Al Green.......

Ik vind dit album de minste van wat hij de laatste jaren op Blue Note heeft uitgebracht........ Maar het is en blijft natuurlijk wel Al Green.

Begrijp mij nu niet verkeerd dit is absoluut geen slecht album maar de vorige 2 waren beter..... tja hoe leg je dat uit, niet... is gewoon een kwestie van gevoel.......

avatar van Reijersen
thelion schreef:
De nieuwe Al Green.......

Vond juist die laatste, Everything's OK, een stuk minder als deze en als die daarvoor (I Can't Stop). Maar dat is inderdaad gevoel.

raffael77
Allemaal veel te hoog gegrepen. Het is wel Al Green maar vind het toch een vrij zwak album. Ik heb hem meer malen geluisterd en vind het matig.

avatar van 5713Finest
Ik vindt het echt tof dat hij nog steeds zijn ding doet (en goed).
Ik vindt alle tracks lekker weg te luisteren alleen er steekt er niet een echt heel erg uit ofzo. Bij oudere platen zie je dat wel van Al Green maar hier is alles op de een of andere manier gelijk. Het blijft een lekker album maar ik ken beteren.

Relax
Heh wat flauw dat dit zijn meest bekende album is op de site.

avatar van Rhythm & Poetry
Zeker een relaxte plaat van Al Green. De insrumentale doen het erg goed en zorgen voor een mooie rustige ondertoon. Daarnaast is Al Green een zanger met veel kracht in zijn stem en brengt hij heerlijke oldskool soul in een nieuw jasje. Daarnaast zijn de gastbijdrages stuk voor stuk om te smullen en een welkome afwisseling met de zang van Al Green.

avatar van Madjack71
Keep the Soul Alive...niet een ijdeltuit uit Venlo, maar als iemand dat met recht kan claimen, dan is het wel Al Green.
Met Lay it Down, begint dit album ijzersterk en levert misschien ook wel meteen zijn sterkste nummer af. Dit album is een bloemlezing van de liefde, zoals Marvin Gaye daar ook een handje van had, smaakt prima en is idd. heel relaxed. Subtiele muzikale ondersteuning, met af en toe een basloop erin, die ogenschijnlijk losjes uit de pols vloeit. Al is goed bij stem en zal ws. ook door het ouder worden, niet alle noten meer evenvaak kunnen halen als voorheen, maar aan zeggingskracht heeft deze soulegende niets ingeboet.
Tegen het eind van dit Lay it Down, word het misschien iets te laid back, maar zekers niet storend. Eigenlijk was het album eerder afgelopen dan dat ik gedacht had. Dus maar weer gewoon van voor af aan begonnen.

avatar van Madjack71
Wat blijft Lay it Down toch een lekker nummer....eentje die ik heel vaak zo los opzet. Daarnaast andere albums van Mr. Green uitgepluist....ooooh man o man...wat klinken die stuk voor stuk helemaal naar hetgeen waar ik van houd, vooral die van het begin tot halverwege de jaren zeventig...met terugwerkende kracht zit ik helemaal in de Green zone.

avatar van Lexicon Devil
Maar euh, wát moet ik nou neerleggen?

avatar van Poles Apart
Na al die jaren zowaar een nieuw Al Green nummer, een cover van Lou Reed's "Perfect Day":

Perfect Day