Leon Ware - Leon Ware (1982)

Soul
Label: Elektra

1. Slippin' Away (4:16)
  2. Lost in Love with You (3:54)
  3. Shelter (3:59)
  4. Why I Came to California (4:12)
  5. Deeper Than Love (3:26)
  6. Can I Touch You There (4:07)
  7. Words of Love (4:38)
  8. Miracles (4:08)
  9. Somewhere (4:17)
  10. Where Are They Now (4:22)
avatar van FunkStar
Te gek album van Leon Ware uit 1982 met o.a. het heerlijke Why I Came To California.
Ook Can I Touch You There en Lost In Love With You zijn favorieten.

Volgens mij is het jazzy Why I Came To California (duet met Janis Siegel) het enige nummer dat ik ken van deze artiest.En dan ken ik het nummer nog maar een 5-tal jaar.
Ik was ervan bijna van overtuigd dat de topper Don't Push It Don't Force It ook van hem was maar dat is natuurlijk van Leon Haywood.

avatar van Scherprechter
Lekker album met die typische west coast sound uit die tijd. Vooral de uptempo nummers hebben zo'n fijne vibe.
Leon Ware heeft alleen niet zo'n speciale stem, eerder wat iel en eenzijdig. Daarentegen is hij een uitstekende songschrijver en producer en heeft hij meer dan uitstekende muzikanten en vocalisten om zich heen verzameld.
Nathan East, Dean Parks, James Gadson, Lenny Castro, Chuck Rainey en Jeff Porcaro om er maar een paar te noemen.
Het prijsnummer is Why I Came To California met Janis Siegel van Manhattan Transfer als co-componist en zangeres.