Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1992)

Electronic

4. Ageispolis (5:23)
  5. i (1:17)
  6. Green Calx (6:05)
  7. Heliosphan (4:53)
  8. We Are the Music Makers (7:43)
  9. Schottkey 7th Path (5:08)
  10. Ptolemy (7:12)
  11. Hedphelym (6:03)
  12. Delphium (5:29)
  13. Actium (7:36)
Arbeidsdeskundige
Dit is een weergaloos album met ongekend mooie baslijnen.

avatar van trebremmit
Zeker een goed album, maar niet mijn favoriet van Aphex Twin, ik vind het zelfs wat aan de lange kant en niet ieder nummer even goed. Green Calx bijvoorbeeld, daar vind ik weinig aan. Als het hele album het niveau had gehad van Hedphelym dan had deze wel vijf sterren gekregen, maar nu kom ik op vier.
Polygon Window en SAW II hebben toch meer mijn voorkeur.

avatar van TornadoEF5
Erg mooi album. Ik had eigenlijk iets minder goeds verwacht, maar dit klinkt inderdaad heel modern en je ziet duidelijk waar de invloeden vandaan komen (tenzij iemand voorheen hetzelfde deed). Ik begin wel te begrijpen hoe veel van mijn favoriete artiesten hier de mosterd vandaan gehaald hebben. Het is een sterk album, zeker omdat het vandaag nog steeds werkt. Ik kende Xtal al langer, maar de favoriete nummers van mij zijn eigenlijk Green Calx, Ptolemy en Hedphelym. Pas bij die nummers begon ik in te zien dat dit erg goed was (waarbij het ervoor gewoon goed was).

avatar van trebremmit
Veel gedraaid de laatste tijd, en ik moet toch wel terugkomen op mijn eerdere bericht, vind nu eigenlijk alle nummers wel goed, en het duurt me zeker niet meer te lang.
Waanzinnig eigenlijk dat hij dit in die periode gemaakt heeft, en het absurde is dat sommige producers dit tegenwoordig nog proberen na te doen, met veel betere apparatuur, en toch slagen ze er niet echt in..

avatar van davevr
I is van1985, toen was hij 14. De man is een genie. Ik gebruik dat woord niet vaak maar voor mij staat hij echt op het allerhoogste niveau. Toen hij dit uitbracht sloeg hij de wereld met verstomming, je had wel wal Electronica, Ambient en zo maar hij vloog daar met deze al knal over, en dan ging het alleen maar beter en beter.