Flying Lotus - Los Angeles (2008)

Electronic / Hip-Hop
Label: Warp

1. Brainfeeder (1:31)
  2. Breathe . Something / Stellar Star (3:20)
  3. Beginners Falafel (2:28)
  4. Camel (2:22)
  5. Melt! (1:45)
  6. Comet Course (3:01)
  7. Orbit 405 (0:44)
  8. Golden Diva (4:02)
  9. Riot (4:02)
  10. GNG BNG (3:38)
  11. Parisian Goldfish (3:01)
  12. Sleepy Dinosaur (1:55)
  13. RobertaFlack (3:07)

met Dolly

14. SexSlaveShip (2:14)
  15. Auntie's Harp (0:55)
  16. Testament (2:28)

met Gonja Sufi

17. Auntie's Lock / Infinitum (2:44)

met Laura Darlington

Maxmus
Geweldig Album.
Dit is precies wat je moet verwachten van een electronic/hip hop instrumental album ( op 2/3 tracks na ).
Alhoewel ik dit album redelijk een eigen genre vind hebben.

Sumulael
Pracht van een plaat. Flying Lotus weet met Los Angels een warme atmosfeer te creëren met relaxte en soms ook wat rauwere hiphop beats, die elkaar heerlijk afwisselen in dit prachtig organisch geheel van elektronische klanken. Het lijkt bijna of hij de beats tot leven heeft gewekt, ze lijken soms zelfs te ademen. Knap werk van een toonaangevend producer die terecht veel erkenning krijgt.

avatar van De Daniël
Waarom ik hier ooit 2,5 ster voor heb gegeven is mij een raadsel. Misschien trok ik dit toen niet zo. Vandaag gedraaid met een goede koptelefoon en man, dat is echt genieten!

Heb van Flying Lotus eerst cosmogramma geluisterd, trok me nog niet heel erg, dit album daarintegen is gelijk raak, hele volle gelaagde, zwoele/funky (parisian goldfish clip geeft het goed weer ) muziek. Ben me de laatste tijd puur aan het richten op electronische muziek, m'n eerste stappen bevallen erg goed, heb nu amon tobin - foley room en dit album van flying lotus die gelijk 4,5+ scoren bij mij, nog verdere tips?

avatar van Improvision
Probeer Full Circle van Shigeto eens. Of Ardour van Teebs.

avatar van principal2000
Wat een rommelige verzameling geluid dat in de vorm van een beat gegoten is; en dat dan bij 17 nummers! Ik kan hier echt niet goed naar luisteren. Toch 2 keer het album volledig uitgezeten en een paar keer er doorheen geskipt. Dit is te experimenteel en wazig voor mij. De nummers met zang zorgen ook niet voor veel verbetering al lijkt er iets minder geëxperimenteerd te worden op het gebied van de beats. Wat ben ik blij dat het album voornamelijk korte nummers bevat. Degene die ik nog lichtjes kon pruimen, zijn Comet Course, Parisian Goldfish, RobertaFlack en Auntie's Harp.

avatar van T.O.
Zoals Luc hierboven al ergens zegt, klinkt voor een groot deel erg als J Dilla en Madlib die op de experimenteel elektronische toer gaan. Toch denk ik ook hier en daar een Massive Attack-invloed te horen, aannemelijk ook dankzij de hoes.

Die exotische beats zoals in Camel, en verderop nog een paar keer, zijn erg fijn. Swingt enorm met dat geshuffle en vingergeknip

avatar van Carolaah
'Melt' had wij mij betreft wel langer mogen duren, heerlijk intermezzo

avatar van popstranger
Naar mijn bescheiden mening is dit de beste van Flying Lotus tot nu toe alhoewel de 2 opvolgers ook al niet van de minste zijn.

avatar van Ernie
Heerlijk album!

Duistere HipHopbeats ontmoeten in een vuil steegje verschillende Electronicgenres

Waar op Until The Quit Comes meer gefocust wordt op de sfeer na de nacht uit zitten we hier in Los Angeles nog midden op de afterparty. Favorieten duid ik nog niet graag aan maar de 2 openingsongs en de prachtige afsluiter komen heel erg lekker binnen.

De beste Flying Lotus durf ik nog niet zeggen maar deze gaat al vlot voorbij Cosmogramma die ik nog niet zo schitterend en te druk vind.

4* voor nu