Allez Allez - Best Of (2008)

Belgiƫ
Label: Eskimo

1. African Queen (7:15)
  2. Allez Allez (5:35)
  3. She's Stirring Up (3:40)
  4. Marathon Dance (2:58)
  5. Turn Up the Meter (4:40)
  6. Valley of the Kings (5:38)
  7. Wrap Your Legs (Around Your Head) (4:55)
  8. Flesh & Blood (5:37)
  9. African Queen [Quiet Village Dub] (8:00)
  10. Allez Allez [Aeroplane Remix] (8:12)
  11. She's Stirring Up [An Optimo (Espacio) Drum Attack Mix] (6:54)
  12. Allez Allez [Lindstrom & Prins Thomas Remix] (12:05)
avatar van freddze
Hier zag ik al lang naar uit. Twee weken geleden besteld en vandaag opgehaald.
Allez Allez, African Queen, maar vooral natuurlijk Valley of the Kings... da's natuurlijk Belgische new wave op z'n best!!

//edit: na een half dagje luisteren is het verdict 3,5*. Net geen 4* want die bonusremix van She's Stirring Up vind ik niet zo geslaagd.

avatar van dazzler
Wel erg korte verzamelaar van deze belpop funk 'n' wave band.

De 5 eerste nummers vormen het integrale African Queen (1981) mini-album.
Wel werd de oorspronkelijke trackorde omgegooid.

Daarop volgen de 2 singles uit het album Promises (1982)
inclusief de b-kant van de single Valley of the Kings (track 6).

De vier laatste tracks zijn hedendaagse remixen.
Dan is de zeldzame verzamelaar uit 1997 een veel betere deal.

Allez Allez - African Queen Promises (1997)

Die remix van She's Stirring Up maakt zijn naam wel waar: "drum attack". Behoorlijk harde, lawaaierige remix. In een dance-set werkt het misschien wel, maar als losstaand nummer op deze cd is het maar een vervelende track.

Inmiddels weet ik dat Optimo's remixen bijna allemaal zo klinken. Wellicht was het beter geweest African Queen en Promises integraal op 1 CD te zetten en dan een tweede cd te vullen met chronologisch de single edits, b-sides en aan het eind de remixes.

Er is trouwens ook nog een Engelse Allez-Allez die een paar mooie remixes heeft gemaakt (o.a. van Fever Ray), heb lange tijd gehad dat het dezelfde mensen waren als deze (temeer omdat deze release op een dance-label is uitgebracht).

avatar van dazzler
herman schreef:

Allez Allez - African Queen & Promises (1997)

Niet chronologisch maar wel integraal African Queen + Promises en bonustracks.