Wolf Parade - At Mount Zoomer (2008)

Canada
Label: Sub Pop

1. Soldier's Grin (4:38)
  2. Call It a Ritual (2:47)
  3. Language City (5:03)
  4. Bang Your Drum (3:12)
  5. California Dreamer (6:02)
  6. The Grey Estates (3:28)
  7. Fine Young Cannibals (6:33)
  8. An Animal in Your Care (4:21)
  9. Kissing the Beehive (10:46)
avatar van Chameleon Day
Ken nog niets van deze band. Ken wel Handsome Furs. Vond 'Plaque Park' een uitstekend album met een heerlijk retro jaren 80 sfeertje. Is dit daarmee te vergelijken?

avatar van Omsk
Ik ken de Handsome Furs dan weer niet echt, maar deze CD kun je wel blind binnenhalen.

Nihilisme
Knap hoe deze band inderdaad gegroeid is. Ik vond Apologies... al goed, maar dit gaat er echt overheen. An Animal In Your Care, Language City, California Dreamer, Kissing The Beehive, Fine Young Cannibals; allemaal top. Eén van de sterkste releases dit jaar en volgens mij is het live allemaal nog veel toffer.

aire.
otherfool schreef:
Ik vond die perfecte puntige liedjes van de debuutplaat in eerste instantie ook prettiger maar met California Dreamer en Kissing the Beehive staan op Mount Zoomer 2 heuse parels... Nog even wachten met de definitieve (hoewel?) beoordeling en vergelijking dan maar...

''...Fire in the hole, fire in the hole oh ooh oh oh oohh...''

Knaller van een track, geniale afsluiter. Samen met California Dreamer ook mijn favorieten. Twee parels tot-en-met

avatar van lauradance
Een redelijk rustig album met een paar geweldige uitschieters.

avatar van gemaster
Toch wel een heel erg fijn album dit. Het werd mij aangeraden door een een leuk meisje en dan ga je er toch net iets sneller achteraan. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, want dit had ik niet uit mezelf ontdekt. Erg fijne, energieke muziek met twee geweldige uitschieters in de laatste twee nummers. Op nummer 1 in mijn lijstje van 2008!

avatar van TaraB
Wat een groeiplaat is dit! Elke keer ontdek ik weer wat nieuws. Vooral California Dreamer en Kissing the Beehive zijn gewoonweg fenomenaal en gelukkig lekker lang. Call it a Ritual is ook érg leuk.

avatar van TaraB
per track:

Soldier's Grin 4*
Call It a Ritual 5* ( 'n + als 'ie langer was)
Language City 4,5*
Bang Your Drum 4*
California Dreamer 5+* (lievelings nummer van de plaat, fenomenaal gewoon)
The Grey Estates 3,5* (irritante synths)
Fine Young Cannibals 4,5*
An Animal in Your Care 4,5*
Kissing the Behive 5+* (knap als een nummer je 11 minuten zó kan boeien)
(= gemiddeld precies 4,5*)'

oh... ben echt verslaafd aan dit plaatje!

Nihilisme schreef:

Met terugwerkende kracht alsnog mijn favoriet van 2008. California Dreamer, An Animal In Your Care en Kissing The Beehive zijn simpelweg zó achterlijk goed en de rest boeit net zo goed. Waar Apologies To The Queen Mary het nog dik verloor van Funeral, is deze plaat misschien wel beter dan Neon Bible van The Arcade Fire...

Ravenous
Dit is sowieso beter dan Neon Bible! Die is nochtans niet erg bijzonder imo, dit is een erg leuk indieplaatje.

Die Spencer Krug is trouwens wel een productief figuur zeg, beetje bijbeunen hier en daar, en toch steeds hele puike platen afleveren die de middelmaat even een stuk ontstijgen. Denk alleen niet dat ik deze beter vind dan zijn voorganger, al heeft die al wat meer tijd gehad om te 'rijpen'. Dit is duidelijk muziek waar je in moet komen, en als je er eenmaal aan gewend bent werkt het vreselijk verslavend!

Mooie hoes ook

Nihilisme
Mja, begint wel langzaam één van mijn helden te worden. Nieuwe Sunset Rubdown is ook weer fantastisch, hele dikke aanrader voor fans van deze plaat!

(en ondertussen zie ik alweer uit naar een nieuwe Wolf Parade... )

Berichten over concert/nieuw album verplaatst naar Wolf Parade

Giraf de Piraat
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! Wat is Kissing the Beehive toch meesterlijk geniaal fantastisch!

avatar van Lennonlover
Naar aanleiding van hun nieuwe, Expo 86, deze nog maar eens opgezet. En het drong dieper tot me door dat dit écht wel een leuke plaat is. 4*

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Mooie cd, alleen de tekening die in de cd zit snap ik niet, lijkt wel een kinder tekening.
Muziek is lekker, beetje britpop met een eigen saus.

avatar van itchy
DjFrankie schreef:

Nou, als je kleine zusje dit had gemaakt zou ik me toch maar zorgen gaan maken. Én een gesprek aangaan op de kunstacademie.

avatar van Co Jackso
Mijn beoordeling voor dit album varieerde van wel aardig naar geniaal. Inmiddels is het enthousiasme iets afgekoeld en is dit gevormd tot een album dat ik met veel plezier en met grote regelmaat opzet, maar daarbij is het ook een album waarbij een tweetal nummers iets teveel boven de rest uitsteken.

Ik waardeer Wolf Parade zeer om hun dynamiek in de nummers, de gehaastheid en opvliegende toon. Dit komt het beste tot uiting in hun meesterwerk Kissing the Beehive en het opzwepende California Dreamer. De andere nummers hebben dat ook een beetje, maar schieten een aantal keer hun doel voorbij. Daarbij is Call it a Ritual een nogal vervelend nummer en hadden ze een sterkere albumopener kunnen kiezen.

Een ander belangrijk pluspunt zijn de geweldige laatste minuten waarmee de nummers eindigen. Neem bijvoorbeeld Language City en The Grey Estates. Tekstueel geen hoogvliegers, maar qua opbouw geniaal. At Mount Zoomer is een heerlijk album dat goed laat zien waar deze band toe in staat is. Rest de vraag of er ooit nog een bizar goed nummer als Kissing the Beehive uit de pen van Spencer Krug zal rollen.

avatar van Cor
Cor
Wat meer een plaat uit één stuk, i.p.v. de eclectische voorganger, maar ook dit album van Wolf Parade is een fijne luistertrip.