8 Mile (2002)

Label: Shady

1. Eminem - Lose Yourself (5:20)
  2. Eminem, Obie Trice en 50 Cent - Love Me (4:30)
  3. Eminem - 8 Mile (6:00)
  4. Obie Trice - Adrenaline Rush (3:48)
  5. 50 Cent - Places to Go (4:15)
  6. D12 - Rap Game (5:53)

met 50 Cent

7. Jay-Z - 8 Miles and Runnin' (4:08)

met Freeway

8. Xzibit - Spitshine (3:39)
  9. Macy Gray - Time of Your Life (4:21)
  10. Nas - You Wanna Be Me (3:50)
  11. 50 Cent - Wanksta (3:38)
  12. Boomkat - Wasting My Time (3:37)
  13. Rakim - R.A.K.I.M. (4:23)
  14. Young Zee - That's My Nigga Fo' Real (4:45)
  15. Gangstarr - Battle (2:56)
  16. Eminem - Rabbit Run (3:10)
  17. Obie Trice - Rap Name * (5:01)
  18. Eminem - Stimulate * (5:03)
  19. 50 Cent - 'Til I Collapse (Freestyle) * (1:26)
  20. Joe Beast - Gangsta * (3:35)
  21. Brooklyn - The Weekend * (3:05)
  22. Shaunta - California * (3:27)
totale tijdsduur: 1:08:13 (1:29:50)
avatar van Jordy
Drie van de beste Eminem nummers ooit, maar verder gevuld met van die vervelende B-artiesten uit de Shady/Aftermath stal.

avatar van Tommeh
mee eens. Maar de nummers van D12, Obie Trice, X-to-the-Z Xzibit en vooral Time of my Life van Macy Gray vond ik ook erg goed.

Wat onevenwichtig album maar zeker de nodige shady aftermath - talent bezittend ( D12 , Obie trice , 50 cent ). Eminem z'n songs : 8 mile , lose yourself en rabbit run zijn eminem op z'n best. Obie Trice is best genietbaar al kan hij niet verassen. 50 cent zorgt voor aardig wat opvulling.

8/10

avatar van BoordAppel
Crap, was die tracklist al lang zo? Kan je dat nog terugdraaien Jordy f moet alles aangepast worden?

neo (crew)
Kan alleen handmatig weer terug, dus succes

avatar van Jordy
Ja dat was toen dat bugje. Moet even gecorrigeerd worden inderdaad.

avatar van Word_Play
Redelijk leuk album. Al valt Rakim wel errug vies tegen.

avatar van thaw04
2 beste nummers van Eminem( Rabbit Run en Lose Yourself), verder is het maar een matig album. De nummers van Macy Gray en GangStarr zijn de enigen die nog het beluisteren waard zijn..

goede CD, ik vind geen enkel nummer eigenlijk slecht

Relax
wrm heeft niemand het over #2, die beat is prachtig, maarh die komt me ergens bekend van.
Maar de album vind ik wel mooi gepast, DARK achtig, mooi, 4.0.

avatar van Marjolein19
een heel vet album. Lose Yourself is 1 van eminem zijn beste nummers!

eazyfan
ik vind dit album SLECHT enige goeie was 50's vers op love me keihard en dist heel goed

50's deel is legendarisch

Relax
50 Cent rapt zo goed op dit album, en daar was hij al neergeschoten.. en toch heel duidelijk met zijn stem.
Jammer dat hij het slecht heeft gemaakt.

eazyfan schreef:

ik wil mijn mening herzien.best goed album eigenlijk.

avatar van thomzi50
Dat gaat ook snel. Binnen een maand gaat het van SLECHT naar best goed.

Op deze soundtrack is 50 Cent inderdaad goed, maar ook Eminem komt wat beter uit de verf dan later. Obie Trice staat zijn mannetje en ook Battle van Gang Starr is erg goed. Verder zijn artiesten als Nas en Jay-Z nooit verkeerd om te horen. 4*

avatar van Gyzzz
De nummers van Eminem zijn inderdaad goed, en ook Rakim en Gang Starr doen het erg goed.
Voor mij toch geen 4* omdat ik Nas, Xzibit en D12 teleurstellend vond, en Boomkat, Macy Gray en Young Zee niet graag hoor.

Bobiej
Damn wat is Lose Yourself een geweldig nummer

8 Mile is zo goed .

avatar van MJ_DA_MAN
Bobiej schreef:
Damn wat is Lose Yourself een geweldig nummer

Heb nooit iets gehad met dat nummer. Vind hem niks waard.

Ik vind hem wel goed, een van de mooiste commerciele nummers.

GGMM
Jammer dat Eminem's verse van Rap Game gecensureerd is. Kan er gelijk een stuk moeilijker naar luisteren als ik dat weet.

"I'll pipe down when the [White House] is wiped out When I see that ‘lil [Cheany] dyke get sniped out"

heb de echte versie btw voor mensen die intressen hebben.

Voor de rest 3 van de beste eminem nr's ooit, tracks van 50 zijn ook aardig, love me is een heel goed nr, daarna vind ik het alleen wat achteruit gaan, hou sowieso niet van r&b dus dat maakt me al 2 tracks skippen.

***

Pauper
Jordy schreef:

Gangstarr vind ik toch wel redelijk indrukwekkend, Rakim ook, althans, vroegah ;P

avatar van Conway Twitty
Pauper schreef:

Jay-Z, Nas, Xzibit.......

Maar volgens mij doelt hij meer op D12 en Obie Trice. Ikzelf kan me er niet aan storen, D12 is niet zo veel soeps meer maar meneer Trice heeft toch een heerlijk album afgeleverd.

vondeich
Rabbit Run is voor mij veruit het tofste nummer op deze cd. En wat is Jay-Z toch ook een MATIGE en zwaar!! OVERSCHATTE artiest...

avatar van Conway Twitty
vondeich schreef:
En wat is Jay-Z toch ook een MATIGE en zwaar!! OVERSCHATTE artiest...

Dat durf ik een feit te noemen.

Mwah, ja. 'n Redelijk album. Het luistert vlot, en er staan 'n aantal goede tracks op.

*3,5

eazyfan schreef:

ik wil mijn mening herzien.best goed album eigenlijk.

hahha jij veranderd wel heel erg van mening

ik vind dit album best wel sterk eigenlijk
goede hip hop en niet van die zielige teksten als bitches en cocksucken dit gaat nog ergens over behalve dat nummer van NAS dies egt akelig slecht

eazyfan
Eminem's tracks op dit album zijn gewoon van zijn hoogste niveau ooit, als hij daarmee een album had gemaakt en de rest van ongeveer het zelfde niveau zou geweest zijn dan was het duidelijk 5* voor mij. 8 Mile en Lose Yourself zijn gewoon prachtig, Rabbit Run vind ik ook ongelooflijk sterk, in Love Me doen Obie Trice en 50 Cent ook erg erg goed mee. Jammer dat na die 4 supertracks alleen nog Battle echt goed is, de rest is gewoon teleur stellend. Eminem verspilde jammer genoeg zijn hoogste niveau aan een redelijke soundtrack (3*), en later heeft hij dit niveau nooit meer terug behaalt. Zijn rapstijl vind ik hier ook gewoon veel beter, de serieusiteit is gewoon super, die teksten zijn gewoon uiterst Geniaal, de productie zit erg goed in elkaar.

Social_Mask
Begint echt geniaal met 2 beste nrs van Em en Love Me is ook een erg goede track. En eindigt ook met 1 van Em z'n beste. Maar wat er tussenin zit doet me weinig. Ik heb de serieuze Eminem altijd beter gevonden dan Shady. En vind het echt zo stom dat hij tussen zijn liedjes altijd die irritante stemmetjes zet. Soms kan het leuk zijn, zoals op My Name Is. Ook rapt ie soms in een track in het begin serieus maar gaat dan over op Shady. Vind dat zo jammer. Maar voor die album geef ik 4*. Zoals gezegd, de beste nrs van Em op dit album, maar er zitten ook een aantal mindere nrs in. Voor Nas stelt teleur. Rakim heb ik nog niet echt vaak beluisterd, maar vind wat hij hier laat horen ook wel zwak. In Love Me vind ik 50 erg goed. Rond 2002 was 50 nog te pruimen, maar nu...Wanksta ook een lkkr nr. Gangstarr was ook wel goed.