8 Mile (2002)

Label: Shady

1. Eminem - Lose Yourself (5:20)
  2. Eminem, Obie Trice en 50 Cent - Love Me (4:30)
  3. Eminem - 8 Mile (6:00)
  4. Obie Trice - Adrenaline Rush (3:48)
  5. 50 Cent - Places to Go (4:15)
  6. D12 - Rap Game (5:53)

met 50 Cent

7. Jay-Z - 8 Miles and Runnin' (4:08)

met Freeway

8. Xzibit - Spitshine (3:39)
  9. Macy Gray - Time of Your Life (4:21)
  10. Nas - You Wanna Be Me (3:50)
  11. 50 Cent - Wanksta (3:38)
  12. Boomkat - Wasting My Time (3:37)
  13. Rakim - R.A.K.I.M. (4:23)
  14. Young Zee - That's My Nigga Fo' Real (4:45)
  15. Gangstarr - Battle (2:56)
  16. Eminem - Rabbit Run (3:10)
  17. Obie Trice - Rap Name * (5:01)
  18. Eminem - Stimulate * (5:03)
  19. 50 Cent - 'Til I Collapse (Freestyle) * (1:26)
  20. Joe Beast - Gangsta * (3:35)
  21. Brooklyn - The Weekend * (3:05)
  22. Shaunta - California * (3:27)
totale tijdsduur: 1:08:13 (1:29:50)
avatar van Harderwiek
R.AK.I.M. heeft echt vette beat!

avatar van Gloeilamp
Lose Yourself, voor mij toch wel Em's beste nummer.
Prachtige film ook!

ElsenaarMetal
ook al staan er wat mindere nummers op ik moet zeggen DAMN wat zijn Em's nummers lekker zeg!
Lose yourself natuurlijk het bekendst, heerlijk nummer.
maar laten we 8Mile en de super chille Rabbit Run niet vergeten, wat een fijne beats hebben die nummers heerlijk gewoon!

avatar van HH_Fantastic
Een paar geweldige nummers, echter ook een paar mindere.. Daarom 3.5*

avatar van jemo3der
8 Mile is één dope track zeg. Film was ook erg goed!

Na 7 jaar ofzo niet meer gehoord te hebben nog eens herbeluisterd; het blijft toch wel een zalige schijf. Love Me vind ik het beste nummer. Wasting My Time hadden ze er voor mij wel mogen uitlaten.

kobe bryant fan schreef:
Geweldig album alleen is dit resultaat meer door Emnem D12 en 50 cent.

En dan toch maar 1*?

avatar van Gloeilamp
Joerii schreef:

En dan toch maar 1*?

Daar haal je een bericht aan van 3 jaar geleden, zijn mening over dit album kan heel erg veranderd zijn. Dat heb ik soms ook bij bepaalde platen.

Even overheen gekeken inderdaad, al is je mening dan wel heel sterk veranderd . Ook mijn mening veranderd soms wel is, maar veel lager dan 3 of 2.5* zal een album nooit worden als ik het ooit heel goed heb gevonden denk ik.

avatar van kobe bryant fan
1,0
Vroeger zette ik gewoon alles wat van Eminem was of met hem te maken had enorm hoog.
Nu vind ik alleen Rabbit Run en Lose Yourself lekker.

avatar van Boermetkiespijn
Schitterende film, vol muziek die ik vroeger ontzettend kon waarderen. De film onlangs weer gezien, zit toch sterk in elkaar, evenals de soundtrack.

Erg genoten van deze cd, op een paar minpuntjes na: "Adrenaline Rush", "You Wanna Be Like Me", "Wanksta".

Favoriet is "Rabbit Run".

avatar van Yestsida
Uitermate plezierige soundtrack voor een geweldige film!

Lose Yourself, Love Me, 8 Mile en Rap Game kunnen gerust bestempeld worden als een aantal van Eminem's beste liedjes ooit. Rabbit Run is vanzelfsprekend ook tof, maar ik vind het toch iets minder dan de andere vier.

Ook kunnen Love Me en Rap Game gerust tot de hoogtepunten van 50 Cent gerekend worden, al behandeld hij enkel het refrein in het laatstgenoemde. Places to Go en klassieker Wanksta zijn ook magnifiek!

De andere climaxen worden verzorgd door Macy Gray, Boomkat en Gang Starr.
Niet genoemde nummers zijn gewoon leuk.

avatar van gweah
Ik heb deze laatst op LP gekocht. Ik zag hem liggen bij Concerto en voelde opeens sterke aandrang. Ik ben groot fan van de kwaliteiten als MC van Eminem. Ik ben iets minder fan van de albums van Eminem, waar hij sterke tracks afwisselt met circusachtige lachnummers en veel te serieuze tranentrekkers.

Dit is voor mij het enige album met een serieuze, pure hip hop minded Eminem, die voor 1x geen concessies aan zijn doelgroep doet (blanke pubers klein en groot).

Het poepgrappen makende Slim Shady personage is afwezig, de om zijn moeder en zijn baby-momma Kim jankende Marshall Mathers is ook afwezig. Alleen Eminem de MC - of eigenlijk Rabbit de hongerige MC - is aanwezig hier, en voor mij is dit het hoogtepunt uit Eminem's carriere. Ook al is hij maar op vijf tracks te horen.

Sterker nog, niet alleen vind ik Lose Yourself de beste track die hij ooit gemaakt heeft, ik vind het een van de beste hip hop tracks van het decennium. Een masterclass in Mc-ing, multirijm en binnenrijm, storytelling, flow, delivery, dit alles ook nog eens verpakt in een ijzersterke en pakkende song, met een opzwepende beat, die ondanks zijn mass appeal toch puur hip hop is. Doordat het zo'n hit was hoort de niet oplettende luisteraar niet eens meer hoe geniaal het is.

Groot was verbazing bij de eerste beluistering van Encore. In plaats van de onvolwassenheid een beetje achter zich te laten, en de lijn van 8 Mile door te trekken, was Encore zijn slechtste album tot dan toe, enkele sterke tracks (Like Toy Soldiers) daargelaten.

Tegenwoordig vind ik hem verschrikkelijk klinken, hij is zijn flow wat mij betreft volledig kwijt, ook al kun je horen dat het technisch goed en razend knap is.

avatar van MDRAIJER
Laatst weer ergens in de kast gevonden, m'n hart begon harder te kloppen. Doe ik de hoes open... alleen cd 2.

avatar van Silky & Smooth
Ik blijf dit een goede soundtrack vinden. Er staan grote namen op die, ondanks dat ze niet allemaal hun gebruikelijk niveau halen, lekker tracks afleveren. Lost Yourself is natuurlijk een briljante soundtrack, maar Rabbit Run doet er weinig voor onder. Verder vind ik Time of My Life van Macy Gray nog steeds een prachtig nummer! De bonus CD voegt niks toe. Het trekt eerder niveau naar beneden...

avatar van Nr.4
Dit stukje jeugdsentiment voor een paar euro in huis gehaald. Heel sterke tracks afgewisseld met net wat mindere (vooral een aantal matige producties van Em), maar over het algemeen gewoon materiaal waarbij ik met een grote glimlach terugdenk aan de goeie ouwe tijd.
Overigens wel even een verzameling grote namen op 1 cd'tje zeg, damn.

avatar van Funky Bookie
De nummers van Em zijn erg fijn. Een flink aantal andere tracks valt behoor lijk tegen. De flow van Jay Z en Nas is wel op dezelfde hoogte als van Em zelf, 50 Cent komt in de buurt, maar de rest vind ik grotendeels teleurstellend.
Het luistert verder prima weg.