The Black Heart Procession - 2 (1999)

Label: Touch and Go

1. The Waiter No. 2 (4:01)
  2. Blue Tears (4:55)
  3. A Light So Dim (7:54)
  4. Your Church Is Red (4:14)
  5. When We Reach the Hill (3:44)
  6. Outside the Glass (2:42)
  7. Gently Off the Edge (5:53)
  8. It's a Crime I Never Told You About the Diamonds in Your Eyes (3:29)
  9. My Heart Might Stop (3:53)
  10. Beneath the Ground (3:15)
  11. The Waiter No. 3 (7:20)
@ Omsk,

ga maar lekker 's nachts op de schommel in de tuin van een Frans landhuis zitten genieten van geluiden van niet te traceren insecten die vanuit de struiken hun onheilspellende lied zingen.

Zoals je zelf boven aangeeft.

Heeft ook weinig te doen met wat je muzikaal van dit album vind.

avatar van Omsk
deric raven schreef:
@ Omsk,

Zoals je zelf boven aangeeft.

Heeft ook weinig te doen met wat je muzikaal van dit album vind.

Er vallen op deze site nog wel schandaligere pogingen van mij-als-soort-van-dichter te vinden hoor, maak je niet ongerust. Neemt niet weg dat ik van sommige dingen enorm melig kan worden.

avatar van Ataloona
Ik vind niet dat ik talent als dichter heb, ik kan ook niet dichten.
Ik probeer gewoon te verwoorden wat ik voor me zie bij het beluisteren van een album.

Als jij niet houd van dat soort stukjes maakt niks uit maar dan hoef je het ook niet te lezen.
Het lijkt me sterk dat mensen er last van hebben.

yorgos.dalman
Omsk schreef, een paar druilerige zomers geleden:
('s nachts op de schommel in de tuin van een Frans landhuis, met geluiden van niet te traceren insecten die vanuit de struiken hun onheilspellende lied zingen)
Vind ik lang niet verkeerd gemijmerd, nee, lang niet verkeerd. Een vleugje poëzie uit de Dordogne onder een broeierige insectenstekige nachtlucht past uitstekend bij deze plaat.
Oh, la, la...

avatar van popstranger
In een ver verleden had ik al wel eens wat van The Black Heart Procession gehoord maar ben er toen niet in doorgegaan en nu bewijst dit album mijn jammerlijke vergissing toen want na enkele luisterbeurten ontketent zich meer en meer een donkere golf die langzaam over me heen spoelt. De soundtrack van een druilerige zomer zoals hierboven al eens aangehaald dus wat dat betreft zit ik momenteel goed...