Lil' Wayne - Tha Carter III (2008)

Label: Young Money

8. Tie My Hands (5:19)

met Robin Thicke

9. Mrs. Officer (4:47)

met Bobby Valentino en Kidd Kidd

10. Let the Beat Build (5:09)
  11. Shoot Me Down (4:29)

met D. Smith

12. Lollipop (4:59)

met Static Major

13. La La (4:21)

met Brisco en Busta Rhymes

14. Playing with Fire (4:21)

met Betty Wright

15. You Ain't Got Nuthin' (5:27)

met Juelz Santana en Fabolous

16. Don'tGetIt (9:52)
  17. Action * (3:45)
  18. Lollipop [Remix] * (4:21)

met Static Major en Kanye West

19. Prostitute II * (5:50)
  20. Pussy Monster * (5:21)
totale tijdsduur: 1:17:04 (1:36:21)
avatar van Rhythm & Poetry
Duidelijk minder dan Tha Carter II, de beats spreken niet meer zo aan doordat de soul eruit is gehaald en vervangen is voor eenvoudigere popdeuntjes. Toch staat er zo nu en dan een aardig nummer op de plaat en ligt het vermakelijkheidsgehalte nog redelijk hoog. De plaat opent sterk met de eerste drie nummers.

avatar van UmindC
Waarom is trouwens nummer 14 op mijn versie Playing With Fire, en niet Pussy Monster, zoals hier aangegeven? Ik vind Playing With Fire een veel beter nummer.

Op mijn versie staat ook Playing With Fire

Album blijft leuk om zo af en toe te draaien

Vooral Mr. Carter vind ik echt een lekker nummer (en A Milli natuurlijk)

Let the Beat Build en Shoot Me Down, ook heerlijk opgebouwde nummers

PriestMaiden
Snoop Dogg had al een nummer Lollipop album valt wel mee maar geen idee waarom de meeste mensen dit album van Lil Wayne zo hoog aanprijsen...

bennerd
Omdat het de grote doorbraak van Weezy betekende in de toenmalige popscene. Bij het grote publiek sloeg het massaal aan. Niet onterecht, imo.

avatar van Norim

avatar van René.
1,5
Norim schreef:
Hoe kan dit album in godsnaam zo'n laag gemiddelde hebben?
Dankzij haat-stemmen van mensen die het album nog nooit geluisterd hebben denk ik.

avatar van ThingMan
Norim schreef:
Hoe kan dit album in godsnaam zo'n laag gemiddelde hebben?

Omdat jij nog niet gestemd hebt......

avatar van NL_RAPPIN
Raul schreef:
Op mijn versie staat ook Playing With Fire

Album blijft leuk om zo af en toe te draaien

Vooral Mr. Carter vind ik echt een lekker nummer (en A Milli natuurlijk)

Playing with Fire is van de CD afgehaald, omdat er een sample in zit die niet goed gekeurd is.

Gucci-Mane
Beste album van 2008. Lil Wayne klimt aan top en concurreert hier met de beste rappers op planeet. Daarom is dit album een klassieker volgens meeste hip hop fans. Lil Wayne verandert de Rap game , en maakt vrij voor nieuwe artiesten.

avatar van Raul
en waarom geef je dan precies een halve ster

avatar van Shelter
Hoe verandert Lil Wayne precies de rap game als ik vragen mag?

Gucci-Mane
Weezy moderniseert de Gangsta rap , brengt een totaal nieuwe "swag" in hip hop.

Sommige zeggen dat hij rap heeft verpest , ik zeg dat hij legendarische werk heeft opgeleverd. Mensen die dat zeggen zijn haters of losers die alleen naar oud saaie jaren 80 kunnen luisteren in prehistorie tijd.

avatar van KILLERBEE99
Gucci-Mane schreef:
Weezy moderniseert de Gangsta rap , brengt een totaal nieuwe "swag" in hip hop.

Interessante kwestie:
Shelter schreef:
Hoe verandert Lil Wayne precies de rap game als ik vragen mag?

Lil' Wayne heeft met zijn Tha Carters eigenlijk niet veel meer gedaan dan gewoon razend populaire albums maken (uit commercieel oogpunt is dit wel een mijlpaal, denk ik). Het zijn z'n mixtapes die wel veel verschil gemaakt hebben.

Weezy heeft ongeveer gelijktijdig met Gucci Mane (de rapper, niet de user) de techniek van 'flooden' populair gemaakt. In plaats van netjes het beste materiaal te verzamelen en om de twee jaar een plaat uit te brengen, brachten die gasten gewoon alle songs, verses en freestyles uit op mixtapes, waardoor ze maandelijks met nieuwe mixtapes kwamen. Gucci houdt dat nog steeds aan, trouwens.

Dankzij een rapper als Lil' Wayne bestaat een rapper als Lil' B. Je hoeft dat gegeven niet per se positief te vinden

avatar van Shelter
{Ik had nog nooit van de term flooden gehoord eerlijk gezegd, weer wat geleerd.
Omdat aan te merken als een "changing the game" aspect vind ik wat ver gaan, ook het verkopen van veel albums is bewonderenswaardig maar heeft toch geen heftige invloed op de hiphop scene. in die zin zou bijv Flo Rida ook een change the game icoon zijn.

bennerd
Het ging me vooral over het uitbrengen van honderd mixtapes per jaar (bij wijze van spreken). Mixtapes zijn door mannen als Lil' Wayne, Gucci Mane en Young Jeezy razend populair.

avatar van Shelter
voor hen waren mixtapes toch al een bekend fenomeen? Of mis ik je punt ergens??

HZFR11
Sterk album van Weezy F Baby. Veel mensen vinden dat hij met dit album te commercieel is gegaan, maar ik vind het toch nog een keihard album, ik vind zelfs Lollipop en Got Money (die als "te commercieel" beschouwd worden) keihard. De rest klinkt eigenlijk weer zoals ik gewend ben van Wayne. Mr. Carter, Dr. Carter, Ms. Officer, A Milli. Ik houd van Wayne. Deze man moet je leren waarderen.

Lil Wayne heeft tenminste originaliteit, veel rappers these days weten niet een wat dat is. Dat is ook waarom hij zo hard is. "Where is your originality? You are so fake."

Al met al, ik vind dit album keihard, net als zijn voorganger Tha Carter II. Young Mula Baby!

avatar van Joe D
Dit album heeft iets wat zijn voorganger niet heeft. Iets wat het compleet maakt.

minder tracks?

avatar van Joe D
Zou het niet weten, maar het lijkt meer op een geheel.

avatar van youri1
Toen dit uitkwam was ik een serious Weezy fan, dit lijkt toch te zijn vervlogen toen ik dit vandaag weer eens opzette. Hadden van mij al zeker vijf nummers van afgekund, denk aan Playing with fire, Lollipop, Mrs. Officer. Overigens vindt ik de afsluiter wel heerlijk, Wayne in al zijn puurheid. Voor de rest kunnen bangers als A Milli mij nooit vervelen, en hier staan er wel wat van op deze plaat.
Overigens voor mij wel het beste wat hij heeft gemaakt.

youri1 schreef:

Mrs. Officer is toch wel een van mijn favorieten hier. Weezy op z'n best. De bijdrage van Kidd Kidd vind ik dan wel weer minder.

avatar van youri1
Joe D schreef:

Dat refreintje is dan weer echt te simpel gedaan. De verses van Weezy zijn inderdaad misschien toch wel lekker, maar Kidd Kidd inderdaad..

avatar van Silky & Smooth
Puur qua rap vind ik Wayne beter op deel 2, maar hier is het hele plaatje compleet. Lil' Wayne ontstijgt hier de hele sfeer van Ca$h Money. Super commercieel, maar uitstekend uitgewerkt! Tha Carter is wederom erg gevarieerd; poppy tracks als Got Money en Lollipop worden afgewisseld met dikke bangers (A Milli), zoete lovesongs (Comfortable en Mrs. Officer) en andere sterke nummers als Playin' with Fire en Shoot Me Down, met een overtuigende, angstig Wayne. Daarbij vind komt Jay-Z goed en is Dr. Carter een cool concept. Zoals ik al zei, het plaatje is compleet. Dit is het beste werk van Lil' Wayne tot nu toe en ik heb het gevoel dat dit ook zo blijft.

avatar van Johnny Marr
Pussy Monster bestaat er een slechter nummer op deze planeet? Had hij beter gewoon weggelaten van de plaat hoor. Phone Home en La La zijn nog twee vreselijke missers. Na Lollipop zakt het album helaas wat in, anders had ik misschien wel 4* gegeven.

Verder best wel een aardig album hoor, overschat door de critics maar misschien een beetje onderschat door de hiphopmeute... Vooral de producties van Kanye (Comfortable en Let The Beat Build) zijn erg goed.

IBN BATTOETA
La La is juist briljant: "I swear I'm on top like the attic."

avatar van Johnny Marr
La La is inderdaad gegroeid. Vooral Busta Rhymes komt daar hard op. Pussy Monster en Phone Home daarentegen blijven vreselijk irritant.