Mötley Crüe - Saints of Los Angeles (2008)

Label: Eleven Seven

1. L.A.M.F. (1:21)
  2. Face Down in the Dirt (3:44)
  3. What's It Gonna Take (3:45)
  4. Down at the Whisky (3:50)
  5. Saints of los Angeles (3:40)
  6. Mutherfucker of the Year (3:55)
  7. The Animal in Me (4:16)
  8. Welcome to the Machine (3:00)
  9. Just Another Psycho (3:36)
  10. Chicks = Trouble (3:13)
  11. This Ain't a Love Song (3:25)
  12. White Trash Circus (2:51)
  13. Goin' Out Swingin' (3:27)
avatar van Ronald5150
"Saints of Los Angeles" van Mötley Crüe vind ik een aardig album. De gitaarriffs van Mick Mars zijn behoorlijk lekker en het drumwerk van Tommy Lee klinkt ook prima. Het is alleen dat sommige liedjes gewoon echt stukken beter zijn dan andere. Er staan teveel vullers op "Saints of Los Angeles" naar mijn smaak. Los van het feit dat ik het allemaal teveel over de top vind (dat hoort bij Mötley Crüe, ik weet het) is dit gewoon niet mijn type rock. Tenslotte vind ik de zanger er eentje van niks. Met name dat laatste heeft een te grote negatieve invloed op mijn luisterbeleving. Muzikaal gezien dus best lekker, maar vocaal ver onder de maat. Verder als aardig of redelijk kom ik dus niet bij "Saints of Los Angeles".

avatar van wizard
Op de een of andere manier heb ik al eens vier sterren uitgedeeld aan Saints of Los Angeles. Nu ik het album weer eens herbeluisterd heb, gaat daar toch een halve ster van af.

Over het algemeen bevat dit album aanstekende en simpele rocknummers die het vooral moeten hebben van makkelijk in het oor liggen. Helaas zijn niet alle nummers geslaagd. Met name What’s It Gonna Take en Chicks = Trouble komen erg over als filler. Ook ligt de zang me niet overal even goed. Vind het een beetje overdreven klinken soms. Daar staan een aantal uitschieters tegenover: Face Down in the Dirt, en de laatste twee nummers bevallen me het best.

De meeste overige nummers zijn aardig, luisteren makkelijk weg, maar blijven ook niet echt hangen.

3.5*

avatar van Kondoro0614
Tja, hoewel deze plaat sowieso beter klinkt dan de voorgaande Crüe albums was het nou niet bepaald snoepen, zeker na de verwachtingen door de hoge score heeft me zeker aan het lachen gezet hoe slecht ik Crüe wel niet vind en die Neil mij dus totaal niet bevalt met zijn irritante stem, waar ik in het begin nog een beetje aan kon wennen maar na de komst en productie met Corabi is de terugkeer van Neil mij in het verkeerde keelgat geschoten en ik vind zijn nieuwe producties nou niet er bepaald beter op worden.

'Welcome To The Machine' kent een leuke gitaarsolo, 'Face Down The Dirt' is een leuke opener en de titelsong kon me nog bekoren maar de rest van het album vond ik niet echt een geslaagde luister beurt en is in het algemeen uiteraard weer saai, smakeloos en eentonig.

Dan ben ik persoonlijk toch wel blij dat deze marathon er op zit, en ik zelfs met twee albums een enorme spoelneiging moest verwerken. Crüe zou in mijn geheugen voor altijd vast blijven staan aan smakeloze en vaak irritante nummers maar, er zijn ook echt wel wat nummers verdwenen in mijn afspeellijsten dus ze komen ongetwijfeld nog wel eens terug..

Eindstand:
01. Mötley Crüe