Hans Zimmer - Crimson Tide (1995)

Duitsland

3. Little Ducks (2:03)
  4. 1SQ (18:03)
  5. Roll Tide (7:33)
avatar van Daan
Als je de film alleen hebt gezien, maar je vond de muziek erbij niet zo goed. Is het dan redelijk om een stem uit te brengen?

neo
Veel stukken zijn in het hokje underscore te plaatsen, spanningsmuziek als het ware. Vaak kan je al een redelijk oordel vellen door alleen de muziek bij de beelden te horen. Dus wie houdt je tegen... In Roll Tide en Mutiny zijn de hoogtepunten waarin het thema sterk te horen is. Het is een rustige opbouw wat langzamerhand komt tot een bombastische climax die zijn weergave niet kent!!! Zimmer won in 1996 een Grammy voor zijn score en viel toen op bij Spielberg die sindsdien een grote liefhebber is. Toegegeven heel af en toe zitter er in tracks als Alabama wat trage stukjes, maar dat is Zimmer te vergeven. 5 sterren

Een vermakelijke quote van Zimmer:

Crimson Tide isn't an action score because it's not really an action movie, it's two people shouting at each other.

avatar van stuntman_jasper
Mooie quote!

avatar van thomzi50
Prachtig citaat, inderdaad (ik ben wat laat met reageren, ruim elf jaar, maar het citaat blijft fier overeind).

avatar van John Milton
Iemand die voor mij kan bevestigen (of plausibel weerleggen) dat er een storing zit in het nummer Mutiny? Met name met koptelefoon hoor ik tussen seconde 10 en 12 een krakerig geluid alsof er een fladderende mot in mijn rechteroor zit, maar dan iets zachter. En het komt af en toe terug

Ik dacht eerst het ligt aan de mp3 van mijn album, maar ik had ook nog de expanded Score, en die vertoonde hetzelfde euvel. Van Russische tracker de .flac bestanden gehaald, OOK gekraak bij diezelfde seconden. YouTube en Amazon zelfde verhaal. Ligt aan mijn spul, zou je zeggen.

Het is niet mijn koptelefoon ((godzijdank), want ik hoor het op mijn andere AKG headphones en de Phillips Fidelio ook. Tevens is het niet de pc, aangezien ik het op beide iphones hier ook kan reproduceren, en tevens via FB een vriend gevraagd heb te luisteren op zijn android. Die hoort het ook.

uit mijn speakers hoor ik het ook, maar uiteraard minder duidelijk.

de vraag: is jullie exemplaar wel goed op dat vlak?

Rudi1984
John Milton schreef:
Met name met koptelefoon hoor ik tussen seconde 10 en 12 een krakerig geluid alsof er een fladderende mot in mijn rechteroor zit, maar dan iets zachter. En het komt af en toe terug.

Dat zijn de eerste symptomen van blaasgruis. Hate to break it to you.

neo
Ken de cd uitermate goed. Het specifiek aangehaalde moment is precies zoals ik het ken toen ik ooit voor het eerst in 1995 draaide.

avatar van John Milton
Dus jij hoort het niet neo? cd? koptelefoon?

Of bedoel je juist dat je het mét dat kraakje kent? Het klinkt voor mij beslist niet als zijnde onderdeel van de muziek

Maar verder hoor ik weinig onhebbelijkheden. Dat dan weer wel.

Ik ken het met.