Amenra - Mass IIII (2008)

Belgiƫ
Label: Hypertension

1. Silver Needle Golden Nail (8:24)
  2. Le Gardien des Rêves (4:26)
  3. De Dodenakker (10:01)
  4. Terziele (2:46)
  5. Razoreater (6:49)
  6. Aorte Nous Sommes du Même Sang (9:01)
  7. Thurifer et Clamor Ad Te Veniat (6:43)
avatar van Kondoro0614
Amenra is langzamerhand aan het doorgroeien tot één van mijn favoriete bands én ik krijg met de moment dat ik meer van deze band te zien krijg steeds meer spijt dat ik het openluchtconcert in het Goffert moest skippen (ik kreeg een laat aanbod om mee te gaan, show was uitverkocht) omdat ik de dag erna naar een zielig festivalletje zou gaan wat achteraf geen ruk aan was. Had ik toch maar meer voor het goeie gekozen.

Deze Belgische sludge eenheid zijn waanzinnig goed, en ik was normaliter eigenlijk alleen nog maar fan van het album waardoor ik ze heb leren kennen: 'Mass VI'. Dat album heb ik al helemaal kapot geluisterd en ik kom erachter dat de duistere, sombere en keiharde sfeer nog beter te horen is op hun voorgaande albums waaronder voornamelijk dit vierde maar ook het derde deel voor mij eruit springen. 'Razoreater' is langzamerhand mijn favoriete nummer aan het worden en ik kan nog erg lang naar deze vette band luisteren. Colin en Mathieu hebben een waanzinnige band gecreëerd die onder de fans echt zwaar geliefd wordt, en ik wil me daar langzamerhand bij gaan voegen.