Alice Cooper - Along Came a Spider (2008)

Rock / Metal
Label: SPV

1. Prologue / I Know Where You Live (4:21)
  2. Vengeance Is Mine (4:26)
  3. Wake the Dead (3:53)
  4. Catch Me If You Can (3:15)
  5. (In Touch with) Your Feminine Side (3:16)
  6. Wrapped in Silk (4:16)
  7. Killed by Love (3:34)
  8. I'm Hungry (3:58)
  9. The One That Got Away (3:21)
  10. Salvation (4:36)
  11. I Am the Spider / Epilogue (5:21)
  12. Shadow of Yourself * (3:33)
  13. I'll Still Be There * (3:55)
  14. Salvation [Acoustic Unplugged] * (4:50)
avatar van Dexter
Vengeance Is Mine is al te beluisteren op z'n MySpace: http://www.myspace.com/officialalicecooper

beaster1256
ga hem zeker kopen als grote alice fan , de hoes alleen al is 100 % alice al , toffe pé die alice en ten minste een gevoel voor humor

avatar van musicboy
Hopelijk beter dan zijn vorige 3 albums, dus terug het niveau van 'Brutal Planet' graag. Ik hoop op een album dat qua stijl wat vergelijkbaar is met 'Welcome to my Nightmare'.

Empyrium
Prima album, ligt in het verlengde van zijn laatste twee platen maar die vond ik ook al erg goed.

Het is catchy, bij vlagen stevige rock maar bovenal typisch Alice Cooper.

avatar van Sinner
Helaas ligt het inderdaad in het verlengde van zijn laatste twee platen. Had persoonlijk de hoop dat ie zijn "2 platen en dat weer wat nieuws" cyclus van de laatste jaren zou doorzetten maar dat is dus niet het geval. Tot nog toe vind ik hem gewoon matig - maar wel net wat beter dan Dirty Diamonds. Voorlopig tussen 2.5 en 3 in.

avatar van Tribal Gathering
Kijk eens aan. Hij is uitgegolft.

Vroeger waren de make-up en deze songtitels nog wel te doen geweest, maar nu komt het eigenlijk wel vrij zielig over. Ik kan me niet voorstellen dat hij nog achter dit imago staat.

Maar ja, wellicht is het een spetterend album geworden. Ik kan het me echter niet voorstellen.

avatar van winterstorm
1,5
Zijn typische stemgeluid maakte me nieuwsgierig naar dit album. En wat kan ik zeggen: helemaal wat ik van Alice anno 2008 verwacht. Niet minder. Maar ook niet meer. Het zal in rasechte Alice Cooper-stijl langzaam onder de spinnenwebben verdwijnen in mijn i-Tunes.

Empyrium
Dit is gewoon weer een uitstekende plaat van Alice, hoewel het wel erg klinkt als KISS dit keer.

Cooper klinkt frisser dan menig 60 plusser, en wie had dat kunnen denken jaren geleden toen Alice enkel ladderzat en een decennia dronken door het leven ging.

avatar van Bartjeking
Ik ken niet zo heel veel van Alice Cooper, maar besloot toch om dit album te luisteren. Niet wereldschokkend, maar toch wel een aangename verassing moet ik toegeven. Lekkere melodielijnen, een 3.5*

avatar van Sinner
Toch een puntje erbij. Vind het nog steeds niet zijn beste maar na een aantal keren luisteren blijken de songs toch best lekker in het gehoor te liggen. Niet briljant maar wel stukken better dan menige leeftijdgenoot. Zitten we al op 3.5. Heeft een beetje hetzelfde effect op me als "The Last Temptation" - ook die cd vond ik aanvankelijk wat minder en eindigde uiteindelijk redelijk hoog in mijn Cooper top 10.

Ik ben zo waanzinnig gevoelig voor zijn stem en zijn sound dat ik nauwelijks lager kom dan 3,5. Maar... alleen de eerste 2 nummer, The one that got away en het laatste nummer zijn echt goed.

Vooral het concept is echt prut. Niet grappig genoeg voor een B-movie, niet eng genoeg voor een A movie. Net niks...

avatar van winterstorm
1,5
Sebazzzz schreef:

Je hebt wel een punt, deze kerel heeft een unieke stem. Zonder zijn stem zouden de songs al helemaal niet veel zijn. Alice verdient eigenlijk gewoon betere songs. En ze mogen ook wat minder gladjes geproduced zijn.

beaster1256
dit is inderdaad een alice van mindere kwaliteit ,

ik heb 1 tip voor alice : zoek terug contact op met bob ezrin en dan komt alles goed ,

avatar van Killeraapje
Voor een Alice Cooper fan ben ik relatief jong. Toen ik Alice ontdekte was ik nog geen 10 jaar. Trash was de eerste cd die ik van hem kocht. Later heb ik alles wat ik van hem kon vinden in huis gehaald behalve zijn eerste twee werkjes (kon ik nergens vinden). De rest van zijn werk beviel mij prima. Vooral Last Temptation en daarna Brutal Planet vond ik geweldig. Toen hij daarna terug ging naar een soort garage geluid met relatief simpele songs was dit een kleine teleurstelling.
Along came a spider is geen slechte plaat maar kan niet overtuigen zoals welcome to my nightmare, Last Temptation of Brutal Planet.
Favoriete tracks zijn de eerste 4, Salvation en het slotstuk. Niet overtuigen doen I'm hungry en (in touch with) your Feminine side.
Zolang Alice nog materiaal uit zal brengen zal ik het kopen. Voor zijn humor, presentatie, stem en muziek zal ik altijd wel een zwak houden

avatar van Mr. B
Wrapped In Silk klinkt wel lekker "ouderwets Alice"

godlydevil7
En dan ontdek ik even een artiest, die al zo'n 40 jaar meedraait. En mán wat vind ik dit goed, heerlijk seventies-sfeertje, leuk concept, en een enorm mooie stem van Alice. Ik kan van elk nummer op dit album volop genieten en meezingen. Dit is geloof ik het eerste album dat ik, nadat ik 't ontdekt heb, zó ontzettend vaak heb geluisterd in zó'n korte tijd. En dan hoor ik hier dat het niet eens de beste is... Ik ga snel meer luisteren van deze man.

avatar van musicboy
Zijn 3 voorgangers (Dragontown, The Eyes Of, Dirty Diamonds) zijn zulke ontgoochelingen dat ik me aan deze niet meer waag.

avatar van GothicBowie
Ondanks dat ie mede door mijn broer zijn platenkast steeds aanwezig was, ondanks het zalige '' School's out'' en andere stuff heb ik nooit een echt grote fan geweest van Alice Cooper, ook niet nadat ik hem twee keer live heb gezien.. en die optredens waren vooral visueel heel goed, maar toch via een metalfan op mijn ronde dit nieuwe album binnen gehaald, en ik moet toegeven veel nummers die me fris en goed in het gehoor klinken en perfect de donkere sfeer weergeven waar rond Alice zijn muziek draaid een heel goed album naar mijn mening

PriestMaiden
Dirty Diamonds was ook een goede plaat, maar deze is ietsje beter. Een conceptalbum rond de moordenaar Spider. The Last Temptation en Welcome to My Nightmare konden mij toch ietsje meer overtuigen. Maar al bij al is dit een heel leuk album.

avatar van musicboy
Ik ging die niet kopen, no way, en ja, dus toch gekocht, op ebay voor 9.99 euro. Mijn vermoeden blijkt te kloppen: iets beter dan de twee voorgangers, omwille van het thema in het album, maar kan totaal niet tippen aan 'Brutal Planet' of 'The Last Temptation'. Volgens mij heeft Alice het echt wel gehad en is stoppen geen schande, beter zelfs dan drie middelmatige albums op rij te maken. Het zijn weer zulke glamoursongs, zoals Kiss die ook heeft, gladjes, geen dreiging. Ontgoochelend.

avatar van Von Helsing
musicboy schreef:

Maar aan de andere kant geeft jij Trash 4 punten, en die plaat is gladder dan glad.

avatar van musicboy
'Trash' klinkt gewoon veel leuker.

avatar van musicboy
Toch een halfje erbij na nieuwe luisterbeurt.

avatar van Wyverex
Verrassend album, dat wel. Hij blijft het toch goed doen, die Coop. "Should I let you be the one that got away?"

avatar van vin13
I, m hungry klinkt als I'm eightteen.
Geen slechte plaat maar ook niet erg verrassend, vooral de goede powerballades ontbreken.

avatar van Karma_To_Burn
Lekkere zieke Alice Cooper plaat
De uitschieters zijn toch wel: Vengeance Is Mine/I Am the Spider & de Ballad Killed By Love mag zeker ook genoemt worden!
De opening plaat is ook een lekkere rock plaat maar pakt me minder.. net als de rest van het album..
Maar toch omdat het niet verkeerd klonk en ik respect heb voor Cooper! geef ik hem bovengemiddeld:3,5

avatar van vielip
In eerste instantie vond ik dit album nogal tegenvallen. Maar daarin schuilt misschien juist wel de kracht? Ik had namelijk toch elke keer de behoefte om 'm nog weer eens te luisteren. Zodoende begonnen de nummers mij toch te pakken. Ook de verhaal lijn die de nummers verbinden hielp daar erg bij. Het mag dan cliché of kinderachtig zijn dat scheelt me niks. De kracht is dat het verhaal op die manier bij de nummers past (of andersom) dat het samen een sterk geheel vormt. En da's knap, zéér knap!! Uiteraard niet zó sterk als Welcome to my nightmare en, in iets minder mate, The last temptation maar toch meer dan Alice waardig! En zeker een vooruitgang t.o.v. zijn laatste 3 albums vind ik.

avatar van Wyverex
Ongeveer drie jaar later vind ik 'm al heel wat minder eerlijk gezegd. Dat geklap op verschillende liedjes vind ik nogal irritant af en toe.

Maar daar stopt de ergernis wel. Eigenlijk is dit de eerste release die ik heb meegemaakt als een Cooperfan, en daarom is hij wel speciaal . Ik kijk al uit naar zijn volgende, die (als het goed gaat) normaal tegen oktober dit jaar uit moet zijn.

Hij heeft er toch weer drie jaar mee gewacht! Maar het beloofd een goeie te worden. Hij heeft Ezrin er terug bijgenomen én het wordt een sequel op Welcome to My Nightmare. Wat wil een mens nog meer? Ook de gitaristen van toen spelen terug mee. Dick Wagner en Steve Hunter zijn weer van de partij.

Het schijnt dat hij ook een liedje heeft opgenomen met een van de orignele bandleden. Ik weet dat ik het ergens heb gelezen, maar ik kan het nergens meer vinden. Ach, we zien het wel .

En zeker een vooruitgang t.o.v. zijn laatste 3 albums vind ik.

Dat valt nog te bediscussiëren, vielip! Ik vind ze eigenlijk allemaal een stuk beter zelfs...
Het is gewoon te licht en te 'clean' voor mij. Of zoals musicboy zegt, er is geen 'dreiging'. En de verschillende trailers voor dit album voorspelden toen iets helemaal anders! En met de single Vengeance Is Mine, waren de verwachtingen sowieso hoog gespannen.

Wyverex schreef:

Liefst een beetje creativiteit en niet het goedkoop teruggrijpen op een succesplaat uit 1975 in de hoop een paar pleuro's meer te verdienen? Al gedaan door zoveel bands en met bijna net zoveel mislukkingen.

Maar goed...Cooper krijgt vooralsnog het voordeel van de twijfel. Laat de nieuwe cd maar komen, ben best wel benieuwd hoe het gaat klinken.

avatar van Wyverex
Ach, ik denk niet dat Mr. Cooper het nog doet voor het geld. Zijn schaapjes zijn al lang op het droge!

Oorspronkelijk was dit zelfs niet het plan. Het ging eerst 'The Night Shift' gaan heten. Alice als DJ, die met liedjes draaien een verhaal vertelt. Misschien komt dit later nog aan bod?

Maar ik ben ook zeer benieuwd naar wat het met Welcome II My Nightmare zal worden.
Het kan met Ezrin al bijna niet mislukken.