Alice Cooper - Along Came a Spider (2008)

Rock / Metal
Label: SPV

1. Prologue / I Know Where You Live (4:21)
  2. Vengeance Is Mine (4:26)
  3. Wake the Dead (3:53)
  4. Catch Me If You Can (3:15)
  5. (In Touch with) Your Feminine Side (3:16)
  6. Wrapped in Silk (4:16)
  7. Killed by Love (3:34)
  8. I'm Hungry (3:58)
  9. The One That Got Away (3:21)
  10. Salvation (4:36)
  11. I Am the Spider / Epilogue (5:21)
  12. Shadow of Yourself * (3:33)
  13. I'll Still Be There * (3:55)
  14. Salvation [Acoustic Unplugged] * (4:50)
avatar van Killeraapje
Voor een Alice Cooper fan ben ik relatief jong. Toen ik Alice ontdekte was ik nog geen 10 jaar. Trash was de eerste cd die ik van hem kocht. Later heb ik alles wat ik van hem kon vinden in huis gehaald behalve zijn eerste twee werkjes (kon ik nergens vinden). De rest van zijn werk beviel mij prima. Vooral Last Temptation en daarna Brutal Planet vond ik geweldig. Toen hij daarna terug ging naar een soort garage geluid met relatief simpele songs was dit een kleine teleurstelling.
Along came a spider is geen slechte plaat maar kan niet overtuigen zoals welcome to my nightmare, Last Temptation of Brutal Planet.
Favoriete tracks zijn de eerste 4, Salvation en het slotstuk. Niet overtuigen doen I'm hungry en (in touch with) your Feminine side.
Zolang Alice nog materiaal uit zal brengen zal ik het kopen. Voor zijn humor, presentatie, stem en muziek zal ik altijd wel een zwak houden