Dizzee Rascal - Boy in da Corner (2003)

Hip-Hop / Electronic
Label: XL

1. Sittin' Here (4:05)
  2. Stop Dat (3:40)
  3. I Luv U (4:05)
  4. Brand New Day (4:00)
  5. 2 Far (3:08)

met Wiley

6. Fix Up, Look Sharp (3:45)
  7. Cut 'Em Off (3:55)

14. Live O (3:35)
  15. Do It (4:06)
  16. Vexed * (4:11)
avatar van Stapler
Grappig hoe favorieten kunnen veranderen. Cut 'Em Off vind ik nu het beste nummer.
En die het toentertijd op Lowlands zo goed deden, Fix Up Look Sharp en Jus a Rascal zet ik niet meer zo gauw op.

Beste grime album ever, jammer dat ie muzikaal zo afgezakt is..

avatar van Cellulord
Kon de naam reeds een eeuwigheid en zal hier of daar ook wel eens iets van hem gehoord hebben maar heb het album vandaag voor het eerst beluisterd en het bevalt me echt goed.
De plaat is ondertussen 15 jaar oud maar klinkt voor mij echt fris.

Sterke plaat, zeker wat betreft de electronica en sound, heerlijk. De tekten gaan, zoals meestal, aan mij voorbij, ik luister eerder naar de timbre en flow van de stem en die zijn hier ook prima.

Deze zal wel vaker op de digitale draaitafel terecht komen.
voorlopig 4*

.... heb deze eigenlijk ondekt op een zoektocht naar Grime een (sub)genre dat ik niet echt ken. Skepta, Virus syndicate en AJ Tracey staan in de wachtrij .
En wat mag ik zeker niet missen???!!!

avatar van JVT
JVT
Skepta en Wiley!

avatar van nedbed
JME (Broertje van Skepta).