Dizzee Rascal - Boy in da Corner (2003)

Hip-Hop / Electronic
Label: XL

1. Sittin' Here (4:05)
  2. Stop Dat (3:40)
  3. I Luv U (4:05)
  4. Brand New Day (4:00)
  5. 2 Far (3:08)

met Wiley

6. Fix Up, Look Sharp (3:45)
  7. Cut 'Em Off (3:55)

14. Live O (3:35)
  15. Do It (4:06)
  16. Vexed * (4:11)
avatar van Jordy
Op sommige momenten (I Luv U bijvoorbeeld) begrijp ik alle lof voor dit album goed, maar nummers als Jus a Rascal vind ik niveau van het gemiddelde Mystikal nummer weer niet ontstijgen

Ik heb alleen wat Mp3tjes van Dizze Rascal, maar mij viel de wisselende kwaliteit/stijl ook al op...

ik vind shomtime vetter

check vooral jezebel van dit album en just a rascal

Toevalig iemand die een soortgelijke groep kent waar geen 'rap' zang inkomt? Ik vind namelijk de muziek zeer goed maar de rap niet.

avatar van BoordAppel
Wiley heeft een paar puur instrumentale tracks. Verder ken ik eigenlijk niet veel grime.

BoordAppel schreef:

Bedankt maar wat is grime eigenlijk?

avatar van BoordAppel
De muziekstijl van Dizzee Rascal en Wiley .

Ah zo. Dan heb ik weer iets bij geleerd vandaag

avatar van Gyzzz
Sittin' Here en Do It zijn echt topnummers, en verder is alles in orde, hoewel het soms wel een beetje teveel op elkaar gaat lijken.

avatar van psychonaatje
Jordy schreef:

Dat laatste couplet van Jus' a Rascal vind ik echt briljant! (Bijna) onverstaanbaar, maar o zo lekker geflowt.

avatar van thomzi50
Het album is erg eentonig, maar omdat Dizzee verder op helemaal niemand lijkt en zijn eigen ding doet, wat goede hiphop oplevert, is het een prima album. 3.5*

avatar van Onderhond
Righty, electronic kenners, waar ken ik "Jus a Rascal" van ?

I Luv U is in ieder geval wel dé track van dit album. Oh well.

avatar van Onderhond
En omdat hier toch maar vier man en een paardenkop zit die wat van electronic afweet zal ik maar op m'n eigen vraag antwoorden

Enduser - Comparing Paths (Vinyl Bonus) op het Comparing Paths EPtje. Enduser versie is toch net dat iets beter

ai ai, de beats zijn vlijmscherp, net als zijn rhymes.. hij slaat de spreekwoordelijke plank bij vlagen mis, maar dat is geoorloofd als je je op gevaarlijk terrein begeeft. en geef toe, noem me nog een 19-jarig talent dat een genre op zich ontwikkelde ...???

avatar van Onderhond
Op z'n hoogtepunten echt geniaal.

I Luv U springt er echt totaal bovenuit. Hip-hop die muzikaal benadert wat de teksten vertellen. Botte gabberbass, snerpende hi-hats en claps die ook klinken alsof er klappen vallen. Dit nummertje is oorlog, en straalt dat ook muzikaal uit. Grote vooruitgang .

Jammer dat de rest niet altijd even uitdagend is. Nummertjes als Stop Dat klinken zo heel wat minder krachtig. Maar uiteindelijk is het best knap even je eigen genre uit de grond te stampen, en voor een "pure" hip-hop CD kan ik dit erg makkelijk trekken. Vind Virus Syndicate wel iets beter, iets doorstampender, maar dit is best leuk allemaal.

I Luv U 5* track, de rest schommelt tussen de 3* en 4*. Doe maar een goeie 3.5* dan.

Electro_
I Luv U is inderdaad een erg goed nummer.

avatar van Cath
Ik vind eigenlijk Fix Up Look Sharp beter dan I Luv U.. Lekker gek:P

sommige nummers zitten erg goed in elkaar, er wordt goed in gerapt, de beats zijn vet (Fux Up Look Sharp, Jezebel, Just A Rascal) maar sommige zijn echt het tegenovergestelde, mislukte beats, slechte gerapt (slechte timing)

Daarom 3*

Joyrex
HOUSECAT schreef:
Je moet eens de labels Hyperdub, Werk Discs en Tectonic checken. Daar wordt veel instrumentale Grime/Dubstep op uitgebracht. Helaas vrijwel uitsluitend vinyl, wat in Nederland niet goed te verkrijgen is. Een reisje naar Londen zou in dit geval niet verkeerd zijn
Als je Grime op cd wil, raad ik je aan om de 'Grime' compilatie's (deel 1 en 2) op Rephlex Records eens te beluisteren.
Tot slot nog een tip voor als je toch nog Grime zou willen luisteren met vocals: Run The Road 1 en 2 (679 Recordings)

avatar van luc011190
HOUSECAT schreef:

Het genre dubstep komt wel redelijk overeen met je beschrijving

Dr.Greenthump
Ben het eigenlijk wel met de meeste eens. Dit album bevat een aantal momenten van genialiteit door z'n eenvoud. Vaak van die lege/ pompende beats met een scherpe flow van Rascal. Het klinkt alleen niet als één geheel en zitten er een aantal mindere nummers tussen. Deze nummers klinken gewoon een stuk minder krachtig dan een Fix up, Look Sharp of een I Love U. Grime is ook een genre dat ik niet vaak luister, maar dit klinkt zeer aardig en als er nou wat meer aandacht aan deze plaat werd besteed dan kon ik er wel een mooie 4 uit halen. Een stukje beter dan zijn ''Grime-collega's'' Wiley en Klashnekoff. 3,5 sterren.

avatar van Nagelschip
Geen kenner in het genre - maar vind de muziek van Dizzee Rascal daarentegen wel erg vermakend. Pakkende muziek, weet mijn aandacht wel te pakken. Heb het gevoel dat hij zichzelf niet zo serieus neemt vergeleken met soortgelijke artiesten. Houd ik wel van.

Pelvin
Ik luister dit album steeds vaker en ben tot de conclusie gekomen dat deze wel in mijn top 10 pastr . Vette grime-beats met lekkere teksten van dizzee rascal erover. 4.0*

avatar van Sjaakspeare
Ik zag een tijdje geleden een remix van een of ander The Streets-nummer waarop allemaal Britse MC's verschenen. Wat me echt opviel was dat ze bijna allemaal deze gast hier nadeden; allemaal dezelfde soort intonatie en veel van hem probeerden zijn merkwaardige stemgeluid ook nog eens te reproduceren.

Dat zegt wel wat over de status van Dizzee

JustaRascal
Next level shit, zijn we anno 2007 er eigenlijk al klaar voor?

avatar van Lukaz
beter dat ze hem na doen, dan 50 cent of wat dan ook

Oyver
Jus A Rascal is gewoon de bom, daar ga ik op los, verder is het album wel oké, maar niet zo speciaal en hier en daar wat minder en af en toe weer stukjes die wel weer goed zijn. Maar Jus A Rascal is echt de track waarbij ik mijn energie lekker kwijt kan.

Voor meer grime kan je Oi Pirate Radio checken op www.3voor12.nl

Het beste album van deze man !!! Kunnen de albums Showtime en Maths & English lang niet aan tippen. De rauwe grime-beats van 'Stop Dat', 'I Luv U' en 'Wot U On' zijn gruwelijk. Moeilijk om je kop hier op stil te houden.

Heb de gast 1x live gezien in Rotterdam. Daar beukte hij de hele zaal plat, met die snoeiharde basslines en onverstaanbare raps. Boy in da Corner was toen zijn enigste album.

Kon helaas niet bij 5 days off zijn. Vraag me dan ook af hoe dat optreden was...

Boy in da Corner *4,5

JustaRascal
Op Lowlands viel het een beetje tegen, te grote zaal denk ik.