George Michael - Older (1996)

Label: Virgin

1. Jesus to a Child (6:51)
  2. Fastlove (5:25)
  3. Older (5:33)
  4. Spinning the Wheel (6:22)
  5. It Doesn't Really Matter (4:50)
  6. The Strangest Thing (6:01)
  7. To Be Forgiven (5:21)
  8. Move On (4:45)
  9. Star People (5:16)
  10. You Have Been Loved (5:31)
  11. Free (3:00)
avatar van Gert1980
Dit kan toch niet?? Echt hoe slecht kun je het voor elkaar hebben?

Nieuwe voorspelling; deze release gaat er in 2022 niet meer komen.

Poles Apart schreef:
Zijn we nog een maandje Older (we hebben al zo lang gewacht, dit kan er ook nog wel bij

Denk je er nog steeds zo over? Dit kun je tegenover fans toch niet maken? Met veel bombarie zo'n 8 juli release aankondigen, om hem vervolgens al twee keer te verzetten. Ik ga wederom een voorspelling doen, we gaan het Older vinyl in 2022 niet in onze handen krijgen.

Kijk naar hoe ze al drie jaar lang de re-release van Symphonica uitstellen. Dat ding had maart 2020 in ons bezit moeten zijn qua wat ze ons beloofden maar is onlangs voor de ik weet niet hoeveelste keer uitgesteld naar... maart 2023!!! Dat is drie jaar na de oorspronkelijk geplande release date. What the fuck? (Oh wacht, neuk woorden mogen niet op deze site toch?)
Anyway, en dan zijn er mensen die het goedpraten met slappe excusen als 'vinyl is zó populair, fabrieken kunnen de vraag naar het persen/drukken van vinyl niet aan'. Maar een vertraging van drie jaar terwijl het bij andere artiesten wel goed gaat?
Nee, gaat er bij mij niet in.

De mensen van de George Michael estate zijn een stel prutsers die de fans belachelijk maken met al hun lekker makende beloftes die ze niet nakomen.

Ik als fan van het eerste uur ben in ieder geval behoorlijk pissed over deze gang van zaken.

avatar van rkdev
Helemaal eens Gert. En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe ze eigenlijk met zijn legacy om gaan. Wat een slecht samengestelde re-releases zijn LWP en Older. Waar blijft Faith geremasterd op Lp? En ze hebben al aangegeven dat er geen nieuw materiaal uit gaat komen. Maar er moet nog wel het eea zijn lijkt me…

avatar van Roxy6
ook mee eens Gert! Knap waardeloos! GM zou zich omdraaien in zijn graf.
Een van de allerbeste voices ever uit de UK verdient een betere behandeling....

avatar van Minneapolis
Gert1980 schreef:

Je was 3 toen Fantastic uitkwam.
Zonde dat ik die cassette niet meer heb trouwens bedenk ik nu. Ach ja.. De postume herreleases. Jammer hoe het gaat, maar de teleurstelling zit vooral in het feit dat hij veel te weinig gemaakt heeft en dat er niet stiekem een bijna afgerond album lag.
Maar bij Michael Jackson maakten ze het veel bonter met die bagger op dat postume Michael album uit 2010.

Minneapolis schreef:

Je was 3 toen Fantastic uitkwam.

Da's een Wham! album, ik heb het over GM solo.

avatar van Poles Apart
Gert1980 schreef:

The ‘Older’ release across all formats will now move for a final time to Friday 16th September 2022 to allow the unexpected demand to be met from fans across the world.

Let wel: "for a final time". Benieuwd of ze die belofte inlossen. Raar ook dat ze spreken over een "unexpected demand", voor één van de meest "in demand" heruitgaves van de afgelopen jaren. Dat was toch wel te voorzien?

Ben het met je eens dat Sony er (opnieuw) een potje van maakt. Vooral de samenstelling van de boxset viel me zwaar tegen, en ook het (al eerder) willekeurig omspringen met onuitgebracht materiaal is zeer discutabel en niet echt veelbelovend voor de toekomst (die "Trojan Sessions" bijv. zullen wel nooit officieel het daglicht zien, en hoe zit het met het materiaal waar ie tot vlak voor z'n dood aan werkte?).

Dat we nog een extra anderhalve maand moeten wachten maakt me niks uit, dat komt wel vaker voor, zeker de laatste tijd is het eerder regel dan uitzondering. Laatst nog een LP reissue van the Delines besteld en ook die werd twee maal vertraagd/uitgesteld. En vorig jaar gebeurde hetzelfde met de "Feel Flows" boxset van the Beach Boys. Ik maak me daar niet druk meer om. Aan muziek geen gebrek om in de tussentijd te beluisteren.

Eerlijk gezegd verwacht ik het ook niet meer dit jaar, kunnen ze nog zo leuk roepen 'for a final time'.

Jammer, George verdient meer dan deze rommelige manier. Kondig dan gewoon niks aan. We gaan het zien.....