Ne-Yo - Year of the Gentleman (2008)

R&B / Pop
Label: Def Jam

1. Closer (4:23)
  2. Nobody (4:27)
  3. Single (4:10)
  4. Mad (4:09)
  5. Miss Independent (3:18)
  6. Why Does She Stay (3:07)
  7. Fade into the Background (4:17)
  8. So You Can Cry (4:14)
  9. Part of the List (3:52)
  10. Back to What You Know (4:33)
  11. Lie to Me (4:18)
  12. Stop This World (3:54)
  13. What's the Matter * (3:46)
  14. She Got Her Own * (5:32)

met Fabolous en Jamie Foxx

15. In the Way * (4:16)
  16. So Sick * (3:27)
  17. Because of You * (3:46)
  18. Sexy Love * (3:40)

tuktak
dit is niet echt r&b maar meer gewoon amerikaanse pop. niks nieuws, niks ouds, gewoon pop zoals je het hedentendage hoort. irritant zijn de zogenaamde invloeden die ne-yo muzikaal crediet zouden moeten geven. beetje beatles en al helemaal de michael jackson na-aperij slaat niet echt ergens op. over een jaar luistert amper iemand dit album nog, omdat het totaal inwisselbaar is. er staat ook geen echte killertrack op.

avatar van realmadrid23
tuktak schreef:
. er staat ook geen echte killertrack op.

hahahah

tuktak
wat lach je...

Ik ben aangenaam verrast bij o.a. de volgende nummers:
- Mad
- Fade into the background
- Back to what you know
Overige nummers luisteren lekker weg. Kortom, een goede release van dito artiest. Er zitten geen slechte nummers bij, helaas is R&B genre inmiddels behoorlijk uitgemolken - daar ontkomt ook deze artiest niet aan. Maar het is onnodig om daardoor de hele CD als middelmatig of slecht te bestempelen, want dat is het gewoonweg niet.

avatar van phoebetje89
Vind deze CD echt cool!

avatar van lennon
1,5
Ikzelf ben geen liefhebber van R&B, maar mijn vriendin wel, en zeker van Ne-Yo...

Ik heb dit album voor haar gekocht, en kom weer tot de conclusie dat de man heel graag Michael Jackson wil zijn, met track 2 als hoogtepunt (MJ gehalte) mijn mening.. heb je 1 of 2 nummers van deze man gehoord.. heb je ze allemaal gehoord...

En dat duet met NKOTB... de mannen zijn inmiddels 40... de tekst is gewoon om te janken....

Ne_yo is zeker een getaltenteerd zanger, en songwriter, dat bewijst ie wel, maar ik heb het idee dat ie teveel op MJ wil lijken... kijk naar zijn clips, luister naar de achtergrond koortjes etc etc.. niet origineel....

Een produkt voor de top 40 massa.. de single closer is zeer aanstekelijk, en de 2e ook nog wel enigszins.. dus voor de moeite... een 1.5

avatar van seanpuffy
ne-yo is en blijft fantastish. bijna al zijn liedjes zijn een voor een parels.

geen 1 slecht liedje!

avatar van Tek.Stylzzz
Een welverdiende 5 sterren, dit album is GEWELDIG, ik hoef er niet meer woorden aan vuil te maken.

ik had nooit verwacht dat ik zo veel plezier aan dit album zou beleven, het klinkt allemaal erg goed. als minpunt moet ik wel zeggen dat alle nummers zo'n beetje ophetzelfde neer komen, maar dat bederft de pret zeker niet.. als je de nummers een voor een luister kan je in mijn ogen toch wel tot de conclusie komen dat dit album zeker geslaagd is, met name closer, miss independent, back to what you know en part of the list vind ik echt zeer goed!

avatar van Yeahz
Vond tot nu toe geen enkele hit van Ne-Yo enigszins te pruimen, maar om de een of andere reden gaat Miss Independent bij mij er wel in. Toch voel ik niet al te veel aandrang om het hele album van Ne-Yo te gaan beluisteren, past net niet helemaal in mijn straatje geloof ik .

t-h-y-$
Mad vind ik ook nog wel gaan

avatar van Kos
Kos
Ken deze hele kerel eigenlijk niet maar Miss Independent is wel een erg goed r&b nummer.

Closer, single, mad, part of the list, lie to me, miss independent
heeeeeeeeerlijke nummers!! Prachtig album

Toch ontzettend lastig 3 nummers van dit album te kiezen als favorieten, want ik heb hier geen favorieten, ze zijn allemaal goed, ook 5 sterren waard dus.

Onleesbaar bericht verwijderd.

avatar van TheFunkyM
1,5
Wat een vervelende cd zeg.. cliches, vervelende pop/rnb deuntjes..
Ik vind er geen 1 echte top track tussen zitten, het klinkt allemaal heel goedkoop en makkelijk.. Voor de rest heeft Neyo ook geen eigen sound.. het is zo inwisselbaar.

Begrijp me niet verkeerd.. ik ben een echte rnb liefhebber, alleen dit.. Nee niets voor mij.. Dit is meer 14 jarige meisjes pop.. imo

RedLightCityBoy
tuktak schreef:
wat lach je...

haha

avatar van J.M.
Stukken beter als z'n voorganger.

avatar van T.O.
Kos schreef:

Inderdaad. Zelfs die irritante stijl van synths die steeds populairder wordt werkt hier wonderwel.

Sowieso geen slechte artiest trouwens, vond Sexy Love ook al een leuk nummer.

avatar van Lovekellycl
Voor 14 jarige meisjes is deze muziek net niet hoor, dan moet je bij de Jonas Brothers zijn op 10 Juli ben ik er alvastst bij in Vorst Nationaal bij zijn Year of the gentleman tour!

avatar van mnrk
Lekker album met een paar prima nummers....zijn stem is ook in orde op dit album.

Closer en Mss Independent zijn geweldige nummers.

avatar van ASman
Lach mij, een old school-rapliefhebber, maar uit dat ik dit album zo een hoog cijfer geef. Ne-Yo maakt misschien dan wel erg commerciele muziek, maar wat hij doet, doet hij goed en ik durf zelfs te zeggen : beter dan de rest van zijn genreconcurrenten op de markt. Een nummer als Mad kan ik steeds weer opnieuw beluisteren en ook Closer en Miss Independent getuigen van slim en gewoonweg uitstekend vakmanschap. De rest steekt er misschien niet echt bovenuit ,maar luisteren dan wel weer stuk voor stuk lekker weg.
Fijn plaatje !

avatar van Luckyluck93
Goed album van een artiest die goede teksten kan schrijven, kan zingen en dansen. De uitschieters vind ik Closer, Nobody en Miss Independent. Het blijft een album dat ik nog regelmatig luister. Ne-Yo onderscheidt zich wel door zijn stem die gewoon een van de beste en meest herkenbare in zijn genre is!