Missy Elliott - Miss E... So Addictive (2001)

Hip-Hop / R&B
Label: Elektra

1. ...So Addictive (Intro) (0:53)

2. Dog in Heat (5:01)

met Redman en Method Man

3. One Minute Man (4:35)

met Ludacris

4. Lick Shots (3:52)
  5. Get Ur Freak On (3:57)
  6. Scream A.K.A. Itchin' (3:57)
  7. Old School Joint (4:00)
  8. Take Away (4:57)

met Ginuwine

9. 4 My People (4:49)

met Eve

10. Bus-a-Bus Interlude (1:10)

met Busta Rhymes

11. Whatcha Gon' Do (3:14)

met Timbaland

12. Step Off (3:58)
  13. X-tasy (3:35)
  14. Slap! Slap! Slap! (4:05)

met Da Brat en Jade

15. I've Changed-Interlude (1:06)

met Lil' Mo

16. One Minute Man [Remix] (4:35)

met Jay-Z

17. 4 My People [Basement Jaxx Remix] * (3:36)
  18. Higher Ground Prelude * (1:47)

met Tweet

19. Higher Ground * (5:01)

met Tweet

20. Get Ur Freak On [Bastone and Bernstien Club Mix] * (10:27)
avatar van Word_Play
Wat een belachelijk laag gemiddelde voor een album met zulke addictieve ( ) beats, ongelofelijk.

avatar van BoordAppel
Vind ik ook. Een album met enkel Timbo beats kan per definitie niet onder een 3 uitkomen. Missy is zeker geen wereldrapper maar doet het best aardig. Zingen kan ze best goed. De 4 My People op dit album vind ik trouwens een stuk beter dan die Fatboy Slim remix die als single uitkwam, deze STAMPT echt heerlijk.

avatar van andré
BoordAppel schreef:

was dat geen Basement Jaxx-remix?

avatar van BoordAppel
Ja je hebt gelijk. Fatboy Slim maakte een remix van Gossip Folks die ook al een stuk minder was dan het origineel.

avatar van T.O.
Hm, ik vind die Basement Jaxx remix erg goed juist.

Ik heb 4 My People nu pas ontdekt. Wat een g-e-w-e-l-d-i-g nummer. Het is destijds helemaal langs me heen gegaan, blijkbaar.

avatar van starbright boy
Opvallend, de remix versie (Van Basement Jaxx) was zelfs de grootste hit die ze ooit in Nederland had.

Ik denk dat ik in die tijd de hitlijsten niet zo volgde. Get Ur Freak On was ook een enorme hit (in ieder geval qua airplay), maar die heb ik toen ook maar een paar keer gehoord.

Ik dacht eigenlijk dat 4 My People een nieuwe single was.

Johan V
One Minute Man wordt ook gebruikt in Ali G Indahouse... super vet nummertje als je het mij vraagt!

avatar van musicfriek
One Minute Man vind ik sowieso de beste track van Missy Elliott ooit. Man wat een heerlijke beat in dat nummer, onmogelijk om stil bij te blijven zitten!

En met name de rap van Ludacris is erg lekker.

eazyfan
goed album ook goeie gastartiesten

avatar van Gyzzz
Erg slecht. Ik had alleen Get Ur Freak On, een aardig nummer, nog goed in mijn hoofd zitten. Ik had niet verwacht dat dat zo dik de uitblinker zou zijn.

avatar van swoon
Ik ga deze samen met the cookbook eens beluisteren. Ik ben meer en meer benieuwd aant geraken in rap/rnb.

Ik ga zeker ook Speakerboxx wat meer gaan opzetten, vroeger zette ik namelijk eigenlijk enkel the love below op.

avatar van swoon
Inderdaad echt wel addictive beats op deze cd. Zeer leuke nummers met als uitblinkers get ur freak on, one minute man(maar dan liever de remix van jay-z), whatcha gon' do, dog in heat en 4 my people.

4*. Hetzelfde als Aaliyah, maar mijn voorkeur is er toch voor aaliyah.

ik vind dit juist een heel goed album vooral de nummers
Lick Shots,Old School Joint en 4 My People zijn voor mij de toppers op dit album een 4*

avatar van Sausje
Ik was deze cd helemaal vergeten, terwijl er toch goeie nummers op staan.. ja ik moet me schamen..

avatar van Reijersen
Banging album van Missy. Erg coole beats en Missy doet gewoon haar ding zoals zij dat doet. Vermakelijk cd'tje waar dus vooral de producties het upliften.

3,5 ster.

E.Norton
Take Away

avatar van Kim008
Ben fan van Missy, maar dit vind ik één van haar mindere albums..

4 My People is veel beter in de Basement Jaxx-remix!

avatar van Devoo
1,5
Ik vind deze wat te rustig en layback. Ik verwachtte van Missy Elliot eigelijk juist opzwepende en energievolle R&B met veel Hip Hop invloeden, had blijkbaar toch een mis beeld van deze artieste. Dat maakt het natuurlijk niet slecht, integendeel!

avatar van Devoo
1,5
Nouja, zo ontzettend goed is deze niet. Er staan goede nummers op, maar ik de plaat in het algemeen vind ik nou niet meteen heel erg sterk.

avatar van gweah
Stiekem ben ik meer fan van Da Real World maar wat is dit een goed album zeg. Een meisje dat ik goed kende in mijn studententijd, type assertief lekker wijf met lang blond haar, draaide dit altijd keihard in de Range Rover van haar vader, onderwijl het overige verkeer van de weg drukkend.
Ik vind dit ook iets meer een album voor vrouwen dan Da Real World. Hier zijn de beats aggressief maar rond en funky, i.t.t. de kale, futuristische, met strings overgoten beats van Da Real World.
Mijn vriendin veert altijd op als ik dit opzet, vooral "Dog In Heat" en "One Minute Man". Bij Da Real World zegt ze niets maar haar gezicht zegt "kan dit uit?".
Ik vind trouwens Jay-Z's versie van One Minute Man beter. Past er beter bij. Ook leuk hoe hij met zijn tekst zinspeelt op Beyonce, ik weet niet of ze toen al wat hadden maar het is een schaamteloze flirt.
Enige echte minpunt vind ik Take Away, wat een draak van een track.

avatar van Angelo
M'n favoriete Missy Elliott, dit derde album van haar. Het was pas met de release van Get UR Freak On dat ik me ging interesseren in de muziek van deze artieste, en nu, jaren later dus, beluister ik haar drie eerste albums van tijd tot tijd nog steeds wel eens en dan vooral deze, Miss E... So Addictive. Dit album zal ik altijd associëren met de zomer van 2001 – en dat is ook de voornaamste reden dat ik dit album vrijwel alleen beluister met mooi weer (in de winter zet ik hem eigenlijk nooit zoveel op). De singles zijn allemaal A-nummers, behalve de langdradige ballad Take Away die iets te zeurderig en vermoeiend is om menig luisteraar te kunnen boeien. Get UR Freak On echter, en dan vooral die twee anderen, 4 My People (beide versies) en One Minute Man, blijken hele duurzame producties te zijn. Zelfs na meer dan tien jaar klinken ze nog steeds ontzettend fris en relevant. De meeste andere nummers van dit album, zijn kwalitatief net even wat minder, maar wel goed genoeg om ze met enige regelmaat te beluisteren. Dog in Heat is één van die nummers, en wordt gebracht met – zoals ze zelf al bezingt – een heerlijke pre-80s funk sfeer (door het gebruik van sample Douala by Night van J.M. Tim & Foty) en ook het 80s klinkende Old School Joint – waar gebruik wordt gemaakt van (minstens) een vijftal samples van o.a. Parliament - en het dreunende urbannummer Lick Shots blijven op dit album fier overeind staan. Het enige verrotte zijn de stiltes van de “nummers” 18 tot en met 28, om vervolgens verder te gaan met een prelude die wordt voortgezet met het slotnummer Higher Ground (die niet eens zo de moeite waard is).

avatar van NewYorkCityLight
Ik kan echt onmogelijk stil blijven zitten bij 4 My People. Ik kende alleen de Basement Jaxx Remix van toen maar ik vind de albumversie nog veel beter. Fantastisch geproduceerd nummer en Eve maakt het nummer helemaal af met haar geweldige rap.
Verder staat er ook nog het nodige interessante op. Dog in Heat en One Minute Man (met heerlijke bijdrage van Ludacris) zijn o.a. de duidelijke uitschieters maar de iets minder opvallende Step Off doet wat mij betreft helemaal niet onder voor deze nummers.
Ik hoor vooral heel veel potentie op dit album dat helaas niet bij alle nummers waargemaakt wordt. Dit is jammer want de sterke punten van dit album zijn dan ook echt behoorlijk sterk.

avatar van pureshores
dit album is toch behoorlijk sterk-voor een mini prijsje opgepikt, vooral de eerste 7 tracks tikken behoorlijk door, Lick shots is een leuke track met aanstekelijke rap, ook Scream is catchy.
Ik had ten tijde van de Basement Jaxx remix een hekel aan het origineel van 4 My people omdat dat slomer klonk, maar bij nadere beluistering valt het heel erg mee, zelfs Eve kan ik lijden (niet echt 1 van mijn favoriete female rappers)
Een paar tracks neigen heel erg naar 4x4, niet verbazend aangezien Timbaland en Missy altijd vooruitliepen met trends zetten binnen de rnb.
Van de singles is One minute man inderdaad de grote favoriet, verbazend dat dat geen enorme hit is geweest, sowieso weinig megahits voor dit talent hier