Joe Bonamassa - Live from Nowhere in Particular (2008)

Blues
Label: Provogue

1. Bridge to Better Days (5:27)
  2. Walk in My Shadows (5:15)
  3. So Many Roads (6:09)
  4. India / Mountain Time (10:17)
  5. Another Kind of Love (3:47)
  6. Sloe Gin (7:20)
  7. One of These Days (5:53)
  8. Ball Peen Hammer (4:23)
  9. If Heartaches Were Nickels (4:08)
  10. Woke Up Dreaming (7:59)
  11. Django / Just Got Paid (17:52)
  12. High Water Everywhere (4:48)
  13. Asking Around for You (7:24)
  14. A New Day Yesterday / Starship Trooper / Wurm (7:50)
why not

om de lieve fans van bonamasa te laten kennismaken met iemand die werkelijk weet wat gitaarspelen inhoudt

avatar van Thomzic
why not

Gelukkig zijn de daar de meningen over verdeeld

Joy
jij wil beweren dat zappa niet wist wat gitaarspelen inhield?

nee toch?

(haphap

Frank Zappa

das pas een gitarist

Ja goed ja, je kan er dan ook Jimi Hendrix, Jimmy Page, John Petrucci, David Gilmour, Eddie Van Halen, Mikael Akerfeldt, Steven Wilson, Joe Satriani, Steve Vai en een paar honderd anderen bij halen hé.

Je kan toch niet beweren dat Joe Bonamassa geen goede gitarist is? Man, wat een stem, wat een lekker rauw bluesgeluid op deze plaat! De 4,24* is niet meer dan verdiend.

Joy
heb idd nergens beweert dat bonamassa geen goede gitarist is

overigens vind ik zappa een klasse hoger dan alle andere die je opnoemt

nicoot
Muziek is het meest subjectieve fenomeen ter wereld, me dunkt.

beaster1256
fantastische live blues plaat , magnifieke stem en gitaar , een nieuwe gary moore is opgestaan

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar Joe Bonamassa

avatar van hertog
Wat een muzikant is dit zeg, echt geweldig. Dit was het eerste album wat ik kocht van deze meneer maar nog geen moment spijt van gehad. Vooral het uitzonderlijke nummer India-Mountain Time welke eerst rustig wordt opgebouwd, vervolgens een lekker stukje vocaal waarna het gitaarwerk ervoor zorgt dat je ogen worden gesloten om optimaal te kunnen nadenken over de mooie dingen in het leven.

Na ook the Ballad of Joe Henry en de DVD live in de Royal Albert Hall te hebben gekocht kan ik alleen maar concluderen dat dhr. Bonamassa tot de meestergitaristen hoort welke deze wereld kent / heeft gekend

Jemig wat was ik bang dat de meestergitaristen allemaal behoorlijk op leeftijd / al overleden waren en dat ik dus nog maar kort live van hun muziek kon genieten. Helaas kende ik Joe Bonamassa te kort om naar het Live optreden van 28 november te gaan anders was ik zeker gegaan. Nu maar hopen dat hij snel weer in Nederland komt.

avatar van jeroenheinz
Denk wel dat hij dit jaar weer naar NL komt. Had ergens gelezen dat hij dit jaar waarschijnlijk weer een nieuw album zou uitbrengen, dus dan zal hij zeker ons landje weer aandoen. Heb hem afgelopen jaar 2 keer live gezien en het is echt fenomenaal!

avatar van Ampivinni
why not

ze kunnen allebei wel een potje gitaar spelen

avatar van Lamontagne
Frank Zappa

das pas een gitarist

Ik kom je nou op elke artiest onderhand tegen mr .Joy
Waarom zit je op deze site? om allleen overal maar kritiek op te geven. Want zo kun je wel even door gaan natuurlijk

Ik kan iedere artiest wel met een eigen favoriet vergelijken maar dat schiet niet op. Stemmen doe je blijkbaar niet een top 10 heb je ook niet dus dat zegt meer als genoeg. Stel je voor dat je zelf kritiek krijgt over je top 10 of muzieksmaak

Hier zitten muziekliefhebbers en de ene is de ander niet. en daar mag je met elkaar van mening verschillen maar dit soort vergelijkingen continu neer te zetten slaat nergens op.

Jij vind Zappa beter, nou lekker belangrijk zet een plaat op van hem en laat deze lekker in de bak liggen

avatar van glenn53
En weet je wat het leukste van alles is: Zappa is helemaal niet de beste gitarist die er is geweest. Dat weet iedereen.

avatar van VanDeGriend
Onnodige quote verwijderd. En nu graag over Joe Bonamassa please

nicoot
Net gemerkt dat er een subtiel stukje Beatles voorkomt op 't einde van "If Heartaches Were Nickels", zo van 3:20 tot 3:40: ik vang wat "I Want You (She's So Heavy)" op!

nicoot schreef:

En Dazed & Confused tijdens Django/Just Got Paid, heerlijk!

nicoot schreef:

En Dazed & Confused tijdens Django/Just Got Paid, heerlijk!

En Perfect Strangers van Deep Purple op 3.44 in Bridge to Better Days.

Wat het album betreft had ik er, n.a.v. de enthousiaste reacties hier, iets meer van verwacht. Wereld gitarist maar iets te weinig nummers die er voor mij uitspringen.

avatar van Gommans
Heerlijk blues album. Voor een lange rit, naar de ondergaande zon.

avatar van richiedoom
Cd 1 krijgt van mij 5 sterren, cd 2 4 sterren. Op cd1 staan de grote toppers Sloe Gin en India/Mountain Time. Ontroerend mooi. Op cd2 wordt de vaart er flink uitgehaald. Teveel akoestische nummers, hoe knap het ook is wat ie doet, ik kreeg de neiging om te gaan skippen. Just got paid wordt hier wat te lang uitgesponnen naar mijn idee, daar waar ik de royal albert hall versie echt superieur vind. Daarnaast klinkt het publiek heel ver weg, beetje slecht gemixt naar mijn idee.

Dit zijn de enige smetjes op een verder fantastisch live album. Wil je perfectie, dan is naar mijn idee live at the royal albert hall een betere aanschaf. Deze haalt het NET niet.

avatar van Blokkie
We gaan het in oktober allemaal eens in het echt bekijken en beluisteren. Heb er zin in.

avatar van Ronald5150
Ondanks alle prachtige en klasse albums die Joe Bonamassa uitbrengt komt hij live veelal het beste tot zijn recht. Dat bewijst deze fantastische liveregistratie onder de titel "Live From Nowhere In Particular". De setlist is een mooie uitgebalanceerde verzameling van tracks die variëren van rockend naar ongekende blues. Het is een mooie afspiegeling van zijn albumwerk tot aan "Sloe Gin". Live spint Bonamassa de nummers uit tot lange meeslepende composities en boezemt zijn gitaarwerk nog meer kracht in, met name in de bluesballads spat de intensiteit er vanaf. Joe Bonamassa verwerkt subtiel verwijzingen naar The Beatles en Led Zeppelin in zijn nummers en bewijst zo eer aan zijn voorbeelden. "Live From Nowhere In Particular" is genieten van begin tot eind, de opnamekwaliteit is fantastisch en het doet je hunkeren naar een van zijn concerten. In heb de eer al eens gehad om dat mee te maken, en deze plaat brengt die herinneringen direct weer boven.

avatar van viking1
Prachtig live album van Joe bonamassa!
Zag hem een aantal jaren geleden, Denk half 2000 ergens.
In de oostepoort in Groningen.
Was een emotieloos optreden, geen interactie met het publiek.
Het was foutloos. Ik vind dat de blues best wat foutjes en valse noten mag hebben.
Maar joe was live muziekaal perfect.
Maar heb ook 2 x walter trout live gezien, dat was fantastisch.
Maar goed dit album klinkt uitstekend en lekker.
De man ontwikkeld zich nog steeds en brengt prima albums uit.
Zijn laaste studio album( blues of desperation) uit 2016 is ook weer geweldig. Heb ondertussen al veel lp's /cd's van Joe.
Maar deze komt geregeld op de draaitafel.
Topper deze live plaat!!!

avatar van Rinus
Uitstekend live album en ook nog eens mooi opgenomen.