Dave Matthews Band - The Central Park Concert (2003)

Label: RCA

1. Don't Drink the Water (10:10)
  2. So Much to Say (4:15)
  3. Too Much (6:42)
  4. Granny (4:33)
  5. Crush (11:20)
  6. When the World Ends (3:54)
  7. Dancing Nancies (9:48)
  8. Warehouse (9:41)
  9. Ants Marching (5:51)
  10. Rhyme and Reason (5:37)
  11. Two Step (18:56)
  12. Help Myself (5:23)
  13. Cortez, the Killer (10:53)
  14. Jimi Thing (16:39)
  15. What Would You Say (5:27)
  16. Where Are You Going (3:54)
  17. All Along the Watchtower (12:59)
  18. Grey Street (4:59)
  19. What You Are (6:41)
  20. Stay (Wasting Time) (6:59)
Ik vind 'Cortez, the killer' een goed nummer, spelen ze samen met Warren Haynes. Ik heb ook de DVD, zeer mooi. Gave beelden van NYC!

neo
Ants Marching, Warehouse en Two Step zijn op elke manier live uitgevoerd briljant, mede als tracks van de band als Typical Situation die hier dan weer niet op staat. Don't Drink the Water
heeft een aardig simplistisch ritme, wat in combinatie met een Dave Matthews stem. roarend als een leeuw, overweldigend rauw is. Waarschijnlijk de donkerste track ooit van de band en hier ook wederom weer indrukwekkende dan op het studio album. Luisterend naar de tekst lijkt het vooral een sociaal kritische boodschap te bevatten over hoe de Amerikaanse Indiaan in het nauw gedreven wordt.

Het holle, lege van studio albums haalt helaas nooit zulke perfecte resultaten als bv. dit concert live in Central Park. Al een tijd een van mijn favorieten. 5 sterren

avatar van RWL
RWL
neo schreef:
Don't Drink the Water....Waarschijnlijk de donkerste track ooit van de band...

En Halloween dan. Spelen ze vrijwel nooit, maar als ze dat eens doen...

neo
Je moet er toch eentje kiezen Lin

avatar van thebestfreaks
Mijn favoriete 3 DMB cds !

Gisteren de 4cd box van hun optreden in Boston (Fenway Park) aangeschaft. De moeite waard, maar Central Park is beter.

neo schreef:

Zo favoriet dat je van je 5 sterren een 4.5 hebt gemaakt.

neo
Daar heb ik een reden voor. Ik heb enkel nog Luther College op 5 sterren staan, omdat dat mijn eerste cd was en die insloeg als een bom.Ik ben dus even in de loop der tijden wat dingen gaan afwaarderen. Alsnog zijn Central Park en vele andere heerlijk om te luisteren.

EVANSHEWSON
Ik dacht dat deze artiest in de States ontzettend populair is, terwijl er in Europa amper iemand van gehoord heeft...
Ik moet bekennen : ik ken eigenlijk enkel deze artiest van naam.

Is dit een goede introductieplaat dan ??? Waar begin ik met hem te ontdekken ??

Tell Me...

avatar van Stef114
Er zijn op deze plaat eigenlijk 2 nummers die me niet heel veel doen: Where are you going en When the world ends. Dit zijn ook gelijk de 2 kortste tracks, wat voor mij nog steeds een dikke 2 1/2 uur aan fantastische heerlijkheid voor me overlaat.
Favoriete tracks: Don't drink the water, Jimi thing en All along the watchtower.

avatar van jeroenheinz
Ik heb niet snel dat ik een cover even goed of misschien zelfs wel beter vind dan het origineel, maar deze versie van Cortez the killer behoort daar zeker toe! Heerlijke gevoelige solo's, geniaal !

avatar van Stef114
jeroenheinz schreef:

vergelijk dan ook 's deze All Along the Watchtower met die van Bob Dylan

avatar van jeroenheinz
Stef114 schreef:

vergelijk dan ook 's deze All Along the Watchtower met die van Bob Dylan

Klopt ja die is ook erg mooi Haalt het voor mij alleen niet bij de versie van Jimi Hendrix, maar die zal voor mij ook door niks of niemand overtroffen kunnen worden

avatar van Carolaah
Wauw, wat een hoge rating zeg!
DMB was een aantal jaren geleden één van mijn favoriete bands..
Op één of andere manier is een jaartje geleden mijn interesse een klein beetje kwijt geraakt..

Ik vind het ook jammer dat ik ze heb gemist in de HMH, of nou ja, opzettelijk, verkoos toch andere bands hierboven. Terwijl ik jarenlang heb gegild dat ik graag DMB live wilde zien.. aangezien ze live helemaal fantastisch moeten zijn..

Nou wie weet ooit alsnog.. Eerst deze cd maar even proberen.

avatar van Cannabooze
Er is alweer een tijdje niets geschreven over dit album zie ik.
En dat is toch wel spijtig. Want wat is dit een onvoorstelbaar goed live-album.

Dave Matthews Band behoort toch wel tot 1 van de beste live bands die op deze aardbol een podium bestijgen.
In Amerika is deze band al sinds begin der tijden razend populair.
Om Central Park gevuld te krijgen met uitzinnige fans, die willen dansen op de lang uitgestrekte jams, is voor deze band dan ook appeltje eitje.

Een grote band, vol van klank, waarbij iedere lid zijn instrument fenomenaal weet te bespelen !
Nummers die door middel van grote jamsessie's uitgestrekt worden tot nummers van gemiddeld 10 minuten. Nu is dat als muzikant niet zo moeilijk. Maar om het interessant te houden... Dat is heel wat anders !

YouTube - ‪Dave Matthews Band f/ Warren Haynes - Cortez the Killer (Neil Young Cover) - Live at Central Park‬‏

Luister hier bijvoorbeeld eens naar de fantastische cover van Cortez The Killer (Neil Young).
En wees overtuigd van wat deze band live weet neer te zetten !

Het plezier in het spel spat er van af.
Zowel de DVD als de CD draai ik nog steeds met regelmaat, en zal dit ook blijven doen.

Het blijft magistraal.

Dikke 5 sterren, en een top 10 notering.

avatar van Lexcoaster
Ik heb hier niks aan toe te voegen, Cannabooze. Maar waar blijft je top 10 notering? Of is ie er al weer uit?

avatar van hansjuvefan

Al een tijd een van mijn favorieten. 5 sterren

Neo, waar is je stem gebleven? Die 5 sterren hebben we nodig om dit meesterwerk nóg hoger te krijgen in de lijst van beste live-albums

avatar van Broem
Een document van een rasartiest. In de VS echt een stadionknaller van jewelste. Deze cd en dvd laat zien waar de DMB toe in staat is. Een mooie uitvoering van Cortez THE Killer. Mis alleen THE Dreaming Tree van mijn lievelings cd Before these crowded streets. Toprock uit de VS.

avatar van Gommans
Naar aanleiding van zo veel lyrische en positieve reacties dit concert gaan bekijken op you tube... wat een muzikaliteit en vakmanschap. Met veel bezieling, plezier en saamhorigheid gebracht en gespeeld, ook fantastisch geluid. Maar helaas niks voor mij... uiteindelijk mis ik de gitaar en de solo’s. Daarom is voor mij Cortez, the killer een eenzaam eerbetoon aan dit document. Daardoor niet minder mooi maar gewoon minder mijn ding. Ik luister nu gewoon 3 uur lang naar Cortez, the killer om toon op deze wijze heel veel respect voor de Dave Matthews Band.

Soms ook wel prettig om te weten dat iets mooi, steengoed en heel muzikaal is...maar niet jou ding. Dan hoef je dat niet te kopen, te luisteren en te bezoeken. Hou je tijd over om van andere muziekanten te genieten.

avatar van Broem
Gommans schreef:

Idd een erg smaakvolle cover door DMB...maar om daar nou 3 uur lang naar te luisteren. Vorm van zelfkastijding? Poeh