Céline Dion - D'eux (1995)

Alternatieve titel: The French Album

Canada
Label: Epic

1. Pour Que Tu M'Aimes Encore (4:15)
  2. Le Ballet (4:26)
  3. Regarde-Moi (3:57)
  4. Je Sais Pas (4:34)
  5. Le Memoire d'Abraham (3:50)
  6. Cherche Encore (3:25)
  7. Destin (4:15)
  8. Les Derniers Seront les Premiers (3:33)
  9. J'Irai Ou Tu Iras (3:27)

met Jean-Jacques Goldman

10. J'Attendais (4:24)
  11. Prière Paienne (4:11)
  12. Vole (2:58)
  13. Pour Que Tu M'Aimes Encore [Demo] * (3:59)
  14. Le Ballet [Demo] * (2:57)
  15. J'Irai Où Tu Iras [Demo] * (2:06)

met Jean-Jacques Goldman

16. Vole [Instrumental] * (2:54)
  17. Pour Que Tu M'Aimes Encore [Instrumental] * (4:19)
Ondanks het feit dat ik een bloedhekel heb aan haar muziek, kon ik deze cd altijd wel pruimen. Vraag me niet waarom, het was gewoon zo. Nu zijn 2 sterren nog niet voldoende natuurlijk, maar het is van mijn kant echt heeeeeeeeel veel.

Prachtige stem en prachtige songs. Eigenlijk zou Celine in 't Frans meer moeten zingen dan in het Engels. Klinkt authentieker en niet zo melig gemaakt Amerikaas.

avatar van musicfriek
In het Frans klinkt ze idd beter, maar nog steeds krijg ik spontaan jeuk als ik haar weer eens voorbij komen. Gelukkig scoort ze geen hits meer zodat ze nog maar amper op de radio is. Track 1 van dit album is het enige nummer wat ik nog enigzins kan verdragen

avatar van Lamontagne
Dit is het laatste album waar haar stem nog echt puur klinkt.
Op haar eerste albums doet ze echt haar best om een mooi album te maken daarna ging het met de verkoop iets te gemakkelijk.
En werd ze de queen of sky radio (lees saai radio).

Dit is een mooie productie met een groot aantal momenten waar ik toch wel kippevel krijg, m'n naamgenoot Henkjan Smits zou zeggen "ze komt geloofwaardig over" Hierna was het gedaan en kwam de ene kwalbakkerij na de andere.

Muziek voor de Oprah liefhebbers Bon Jovi is er ook ingestonken , geen gevoel, muziek die je aanzet en niks met je doet en ik kan het weten m'n vrouw heeft aardig wat van haar in huis.

Hierna heeft ze het nog een keer met deze producer geprobeerd maar dat was een teleurstelling.

Nee geef mij dan maar haar eerste albums tot en met deze.

4 sterren

avatar van Winslet_Dylan
Een prima CD, de leukste vind ik: Destin en cherche encore!! Kopen!!!

Father McKenzie
Zolang ze in het Frans zingt en chanson brengt, kan ze wel bij mij, maar zodra ze in het Engels gaat kwijlen à là Whitney Houston of Mariah Carey maak ik me uit de voeten!

avatar van LucM
Ik hoor haar ook liever in het Frans (was tenslotte haar moedertaal) dan in het Engels, al kan ik haar Engelstalig repertoire ook best aanhoren.
Alle nummers, die ik overigens allemaal behoorlijk sterk vind, zijn geschreven door Jean Jacques Goldman en dit is de best verkochte Franstalige CD ooit.

avatar van Angelo
Verreweg het beste album van Celine Dion ooit. De single 'Pour aue tu m'aimes encore' blijft prachtig en dat geldt eveneens voor een groot deel van de andere nummers op deze CD. Ik vind dit overigens haar meest pure CD waarbij ik het gevoel heb dat het hier niet alleen ging om massale verkoop, maar vooral om een geweldig album neer te zetten. En dan... 'Je sais pas'; wat een meesterwerk is dit nummer. Het arrangement, de (prachtige!) tekst, het vocale gedeelte. Alles klopt gewoon aan dit nummer. Echt verreweg het beste nummer van Celine, ik verwacht niet dat ze dit nummer ooit zal overtreffen. Maar ik zeg nooit nooit.

Ik had dit album 3* willen geven, maar door 'Je sais pas' krijgt dit album een verdiende 4*.

rico24
Angelo schreef:

Mooi geschreven inderdaad prachtig album met als pronkstuk Je Sais Pas.

avatar van Style.Girl
Eindelijk een goed album! Na een lange reeks albums is dit de eerste die over haar totaliteit goed scoort. Er staan vele goede nummers op. Al hoewel niet mijn favoriete album van haar.

Vooral Pour Que Tu M'Aimes Encore, Vole, Destin, Les Derniers Seront les Premiers zijn heel erg goed!

avatar van starbright boy
In Frankrijk is dit het bestverkochte album allertijden. Verreweg zelfs. Er zijn er ruim 4,2 miljoen verkocht en dat is een half miljoen meer dan Thriller (de nummer 2). En hoorde u ooit van France Cabrel, ik ook niet. Maar hij staat op 3 met zijn album Samedi soir sur la terre. De vierde plek is ook best verrassend. Dat is Breakfast in America Van Supertramp.

avatar van Yield
J' Attendais, zo'n mooi lied hoor je toch nog zelden.