Lady Gaga - The Fame (2008)

Pop / Dance
Label: Kon Live

1. Just Dance (4:01)

met Colby O'Donis

2. LoveGame (3:33)
  3. Paparazzi (3:28)
  4. Beautiful, Dirty, Rich (2:53)
  5. Eh, Eh (Nothing Else I Can Say) (2:56)
  6. Poker Face (3:58)
  7. The Fame (3:42)
  8. Money Honey (3:07)
  9. Starstruck * (3:39)

met Space Cowboy en Flo Rida

10. Boys Boys Boys (3:21)
  11. Paper Gangsta * (4:25)
  12. Brown Eyes (4:05)
  13. I Like It Rough * (3:24)
  14. Summerboy (4:15)
  15. Disco Heaven * (3:41)
  16. Poker Face [Live @ the Cherrytree House & the Piano & Voice Version] * (3:38)
  17. Just Dance [Live @ the Cherrytree House & the Stripped Down Version] * (2:06)
  18. Eh, Eh [Nothing Else I Can Say) (The Electric Piano & Human Beat Box Version] * (3:03)
  19. Again Again * (3:05)
  20. Retro Dance Freak * (3:23)
Dit album, verschrikkelijk, zelfs voor mij is dit teveel pop en die sletten-geur die om haar heen hangt maakt het er ook niet beter op. Kijk mij is leuk en lief zijn met een thee-kopje en een 3 touwtjes op mijn lichaam. Nee bah. Een dik-verdiende 0,5.

Aan de andere kant, wat heeft zij een stem. Zij kan tenminste wel zelf zingen, zelf schrijven en zichzelf begeleiden. Dat is wel even wat anders als je Britney Spears gewend bent. Na het optreden van haar bij Mooi weer de Leeuw heeft ze bij mij laten zien dat ze meer in der mars heeft. Helaas zie je dat niet terug op dit album.

Toch heeft ze bij mij de gevoelige snaar geraakt met haar pianootje. 2*

Hier trouwens het concert bij Mooi weer de Leeuw.

YouTube - Lady Gaga - Pokerface - Live @ Mooi! Weer De Leeuw (HQ)

avatar van Hurrdurr
Vind het nogal "Meh," das eigenlijk het enige wat ik erover te zeggen heb. Een goede vriendin was er echt helemaal fan van, en vond Just Dance ook nog best een aardige single dus ik heb me er maar doorheen gezet. Was nergens weer zo leuk als Just Dance, en een veel te overgeproduceerd album waar ook nog eens veel te veel stemvervormers om de hoek komen kijken.

Er staaan wel wat leuke nummers op, maar vind het overgrote deel gewoon niet bij Gaga passen; ze kan best zingen, het zou fijn zijn als ze wat meer met haar stem doet in plaats van rare geluiden maken en haar stem door de computer te halen.

1.5*

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Toch maar verhoogd naar een 3.5*. Nu ik deze plaat laatst weer eens opzette valt het me pas op hoeveel leuke nummers er op deze plaat staan. Natuurlijk zijn er de hitjes, maar ook andere nummers (los van het AFSCHUWELIJKE Starstruck) zijn prima in te nemen. Voor mijn vriendin nog steeds niet weg te denken uit onze huiskamer!

avatar van Plons
1,0
Zolang ze diep vanbinnen haarzelf maar niet te serieus neemt, zal ik haar niet helemaal de grond inboren, want geef toe, ze is toch de kijk-op voor veel tienermeisjes op dit moment. De muziek zelf mag ik niet eens helemaal mis noemen, maar het meeste van haar wat niet als single wordt uitgebracht is regelrechte bagger.

avatar van vantagepoint
Ik vind het een tof album, het is niet echt een meesterwerk. Maar het is een tof popalbum.
Just Dance, Pokerface, Boys Boys Boys zijn toffe nummers. En vooral ze kan live zingen in tegenstelling tot veel van haar collega's.

avatar van Fox McCloud
Tja...Lady Gaga. Toch wel dé artiest van dit moment. Haar invloed valt niet te ontkennen. De commercie, de hele poespas er om heen. Ik hou er niet van. Commercieel gehypte, ongeïnspireerde muziek. Te weinig aandacht aan datgene waar het juist om draait: de muziek. Muziek en zang lijkt naar de achtergrond te verdwijnen. Excentriciteit en uitdagendheid staat hoog in het vaandel. De muziek is niet meer puur en dat mis ik.

Jammer. Want als je je alleen richt op de muziek staan er nog best wat leuke tracks op deze plaat. Hoewel dit absoluut niet mijn genre is zijn de singles eigenlijk best wel leuk. Deze liedjes laten zien dat Gaga wel degelijk artistiek talent bezit. De manier waarop ze dit uitdraagd lijkt wel het tegendeel te beweren. De rest van de tracks is dan wel gelijk een stuk minder.

Tussen de troep die je tegenwoordig hoord als je de radio aan zet, vind ik de muziek van Gaga boven de maat. Jammer dat ze je dan haast dood gooien met de muziek van Gaga.

Gevoel, passie of emotie valt hier niet te bespeuren. Maar drieeneenhalve ster wil ik nog wel kwijt aan deze verzameling van popliedjes.

0,5
Commerciële brol. Ieder zijn ding natuurlijk. Leuk voor haar dat er een publiek is die bereid is om naar die drek te luisteren, een smakeloze mix van R&B en eurodance-sounds. Maar voor mij is dit geen muziek.

0,5
Paparazzi is het enige nummer dat überhaupt nog aan te horen is. De rest is niet eens muziek, maar kabaal.

Ik wou het nul sterren geven, maar vanwege Paparazzi maak ik er een half sterretje van.