Soulwax - Any Minute Now (2004)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. E Talking (4:35)
  2. Any Minute Now (3:08)
  3. Please.. Don't Be Yourself (3:42)
  4. Compute (4:45)
  5. KracK (2:33)
  6. Slowdance (4:24)
  7. A Ballad to Forget (2:37)
  8. Accidents and Compliments (4:32)
  9. NY Excuse (4:48)
  10. Miserable Girl (3:41)
  11. YYY / NNN (4:00)
  12. The Truth Is So Boring (4:49)
  13. Dance 2 Slow (1:46)
avatar van nevyn
Wat een hoofdpijnverwekkende hoes trouwens

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Hmm niet echt mijn soulwax. Ik ben van mening dat dit album toch echt niet kan tippen aan hun vorige twee. De wat elektronische toevoegingen op de plaat vind ik niet echt prettig in het gehoor liggen. E Talking blijft wel het beste nummer naar mijn mening.

Hele fijne plaat, met het ongelooflijk energieke 'E-talking' en 'NY Excuse' als uitschieters.

Ook goed dat er ruimte ingebouwd is voor de wat meer rustigere nummers als 'Accidents and Compliments'. Maakt het een hele leuke mix tussen 2 uitersten.

En het hoesje vind ik tof, maar dat ben ik.

avatar van mstb
Vette schijf hoor! 4.5 sterren

avatar van Darkshines
Stuk voor stuk lekkere dance-rock achtige nr.s al is a ballad to forget de enige uitzondering hiervan.
Ik kende nite versions eerder dan deze, da's wel grappig, weet nog niet welke ik beter ga vinden.

avatar van Darkshines
Ik vind nite versions bij nader inzien ietsje beter, sommmige nr.s komen naar mijn mening op dit album wat minder uit de verf, nr.s als compute,slowdance en Krack zijn zeker niet slecht hier, maar doen t beter als dance-versies.

avatar van Opschuiven
nevyn schreef:
Wat een hoofdpijnverwekkende hoes trouwens
Dat heb ik meer bij Nite Versions dan bij deze! Dat roze....au!

vondeich
Darkshines schreef:

Dat had ik dus ook. Ik ga ze toch nog maar eens alle 2 goed beluisteren, maar ik denk dat ik deze toch beter ga vinden.

avatar van Madjack71
Koppijnmuziek pur sang.
Koppijnhoes niets voor mensen met epilepsie.
Zelf als ik het zacht zet, stoor ik me eraan.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd dit tot mij te laten komen, maar vind het een gedrocht en nooit geweten dat er ook vals klinkende electronica bestond. Zang komt niet over en voegt niets toe.
Ik sta open voor alle genres en haak niet gauw af, maar dit vind ik waardeloze muziek en kan geen momenten bedenken dat ik dit nog uberhaubt ooit nog eens op zou zetten.

Destijds ongehoord gekocht voor een prikkie, maar zelfs dat vind ik het niet waard...
Als iemand mij de verzendkosten overmaakt, stuur ik hem gratis naar je toe. Dit vind ik niet eens de moeite waard om in mijn collectie te hebben. Als iemand anders er nog plezier van kan hebben...be my guest. Stuur maar een pm.

avatar van Pinsnider
hahaha, geweldig!! En het grappige is: ik kan me je verhaal helemaal voorstellen!!!

avatar van dopecoil
Was eigenlijk een kleine shock wat soulwax deed na much against everyone's advice. Er zijn veel meer electronische elementen in dit album aanwezig, soms werkt dat goed. Maar het kan ook verkeerd uitpakken. En daarom vind ik dit een net niet album. Slowdance vind ik verschrikkelijk klinken bijvoorbeeld, daarentegen NY excuse weer brilliant. Was destijds in 2004 beetje teleurgesteld in Soulwax, maar wat ze in 2005 met Nite Versions deden was gewoon ongelofelijk.

bobbee
Verlangend uitgezien naar dit album, de vorige was goed, erg goed zelfs. Op de terugreis vanuit een ver land hoorde ik op een Engelse zender de eerste nummers en het horen van die nummers bracht een bijzondere chemie te weeg. Het stuur draaide als vanzelf onder mijn handen en de weg bood daar alle ruimte voor. Dat dat de rest van mijn reiscrew tot een lichte paniek dreef kon me niet zoveel schelen en enthousiast zette ik de radio wat harder. Verschrikte kinderblikken via mijn achteruitkijkspiegel. Een verbaasde blik vanaf de frontseat die ik op dat moment vermijdde. Hoewel ik haar het liefst had genomen onder de klanken van Please don't be yourself.
Nu, 4 en een half jaar later heb ik spijt dat het niet zo ver is gekomen want hoewel sommige nummers nog staan als een huis, is de cd net iets meer dan half geslaagd. Maar het blijft een Soulwax album en toen ik pas geleden de dvd zag van 2 many Dj's ben ik alles weer gaan herbeluisteren. Conclusie: toch wel erg lekker hoewel niet overal even sterk.

spit.tsvnami
Madjack71 schreef:

Heb je 'm nog, Madjack71? Of geraak je 'm maar niet kwijt omdat deze muziek ook oh zo slecht is...

avatar van Madjack71
@spit.tsvnami: ..nee is inmiddels al weer een paar jaar de deur uit en de rust is weder gekeerd in huize Madjack

avatar van SirNoodle
na de fantastische reportage in Belpop toch nog eens dit album in zijn geheel beluisterd, en het valt beter mee... van niet geslaagd toch al naar half/half geslaagd

Geweldige docu is dat, maar ook wel weer een bevestiging dat dit album een moeilijke bevalling was. Nite Versions is toch de echte klapper van Soulwax - en Samantha Fu natuurlijk.

avatar van luigifort
Mooi electronisch album van soulwax..heb ze destijds gezien in Paard..was goed en snoeihard. Jammer dat ze daarna nooit meer n regulier album gemaakt hebben..maar meer met dj werk zijn verder gegaan..alhoewel t schijnt dat er komend jaar wel n nieuw album zit aan te komen..we wachten af..