Show & A.G. - Goodfellas (1995)

Label: Payday

1. Never Less Than Ill (1:32)
  2. You Know Now (3:48)

met Big Cathy

3. Check It Out (3:55)

met Party Arty

4. Add On (4:01)

met Lord Finesse en D-Flow

5. Next Level [Nyte Time Mix] (4:10)
  6. Time For (2:47)
  7. Got the Flava (3:24)

met D-Flow, Wali World, Party Arty en Method Man

8. Neighbahood Sickness (4:38)

met Party Arty

9. All Out (3:55)
  10. Medicine (3:46)
  11. I'm Not the One (2:49)
  12. Got Ya Back (3:50)

met Wali World

13. Next Level (4:00)
  14. You Want It * (3:56)

met Diamond D

Pauper
Next Level als die niet classic is, dan weet ik het niet meer.

avatar van T.O.
Ik ken hem volgens mij niet Maar eens luisteren dan.

avatar van tritri
Classic

avatar van Zjapp
Ben dit album aan het beluisteren. Klinkt vooralsnog als een onvervalste topper. Maar ik ga hem gedurende de volgende dagen nog enkele keren beluisteren en dan breng ik mijn stem uit. Next Level kende ik overigens uit 8 mile (beat).

avatar van Zjapp
Mijn vermoedens werden bevestigd. Damn wat hebben Showbiz en A.G. een lekkere flow. Dit album heeft zowat alles wat een goed rap-album nodig heeft: Leuke teksten, mooie beats en leuke gastartiesten. Effe enkele voorbeeldjes geven daarvan.

-Mooie beats: Alles is leuk geproduceerd. Maar de leukste is natuurlijk de fenomenale beat van Next Level(Nyte Time Mix), instant classic en wordt tevens gebruikt in 8mile.

-Leuke teksten: Op Time For...

Since I hit the boom, they say my brain is doomed
I object, its sustained, now name this tune
Bringing more than other brothers on computers
Long as my vision aint blurry, dont worry, pass the buddhas
Forget karate, cause Id rather kick a lyric
You aint trying to hear it? then Ill be talking to your spirit
Show hit me off with the hype shit
Who needs pencils and papers? brain cells is what I write with

Op Got The Flava:
Check the method but dont sweat the technique
Even made the baddest dime bitches get weak when the vets speak
(hopin) that your head meets my bed sheets
(now youre open) like the red sea cause Im potent

Op All Out:
Pardon, while I barge on your squadron
The eighth wonder, while you stay in hunger, ideas be starving
Youll get ate like food for thought
Take these melodies, we gonna bring the truth, fuck the court

Op Medicine:
Go against the crates, your body catch the shakes
Your mailman aint got what Im delivering
I say robin aint knowing about the hood that Im living in

en...

Now Im bulding with my man, stranded on the rocks
Im telling lies to my vision, peeping out the box
Near the top with some niggas with no skills
If your videos didnt have them hoes, would you still get them record sales?
You can fool the majority, but the minority
Keeps it raw like all yall in poverty

Leuke Gastartiesten: Party Arty op Neighbahood Sickness
Yo, Im not cypress hill but Im still insane
I come with this ruggedness that be fucking with your brain
Niggas always talking about how hot they are
But I got that boom bap, orginal rap like the krs-one

Dit is echt een onderschat album. Ik zou hem iedereen aanraden! Krijgt van mij 4,5*. Waarom meteen kan je je dan afvragen? Ik heb dit album een week, gedurende die week heb ik hem grijs gedraaid, niets viel me tegen, nooit had ik het gevoel dat het te langdradig werd. Krijgt als bonusbeloning ook nog eens een plekje in m'n top 10.

avatar van FunkyMonk
Een stuk grimmiger dan hun vorige. De eerste 6 tracks zijn top (vooral You know Now en Next Level uiteraard) maar daarna wordt het me net iets te rauw; kan me wel perfect voorstellen dat velen dit juist lekker vinden, maar mij word het net iets te eentonig en saai. De leuke teksten (zoals gezegd) maken nog veel goed. Toch nog net 3,5*
You Want it is ook nog wel een Leuke afsluiter

eazyfan
Erg vette Cd, geen enkele mindere track. Ik was van plan alle DITC-solo's te checken omdat de leden allemaal wel dope zijn en classics gebracht hebben. Ik nam deze cd als eerste omdat deze in mijn goede vriend Zjapp's top10 zit . Ben erg verrast, erg vette teksten, vette gastartiesten, productie zit ook erg sterk ik elkaar. Elke track is leuk, het gaat denk ik een mooie 4* worden , bedankt Jasper. Paar echte toppers.

eazyfan
4* voor een erg geslaagde Cd, via mijn goede vriend Zjapp ontdekt. AG heeft echt goede teksten, véél vette punchlines, gastartiesten zijn ook top. Next Level [Nyte Time Mix], Add On en Got the Flava zijn mijn 3 favo's. Net geen 4,5* door de eenwat eentonige productie maar ook die klinken lekker '95-stijl.

avatar van Zjapp
Show & AG definitely got the flava!

avatar van Osiris Apis
Tering, wat heeft die Party Arty een kut stem. Lijkt net Koekiemonster .

J. Dilla Donuts
Wat een album, voor mij 4,5 sterren. Jarenlang doen ze al mee en nog steeds aan de top, A.G. als MC en Showbiz als Producer hoor ik graag en hoop dat ze snel samen weer een album uitbrengen

dit versta ik onder echte hiphop. classic is deze cd. elke nummer is lekker. naast next level vind ik you know now de beste nummers op deze cd. producties zitten erg goed inelkaar op, bijna allemaal door showbiz en AG zelf geproduced.
beste showbiz en AG album

avatar van Boris91
Luistert erg lekker weg dit album. Next level is een van mijn favoriete hiphopnummers. A.G. heeft een zeer aangename stem en flow en Showbiz' producties passen er perfect bij. Als favoriet heb ik alleen Next level, omdat ik dat de enige uitschieter vind, de rest zit allemaal op hetzelfde niveau. Die Premo tracks steken er echt àltijd bovenuit.... Maar Show's werk mag absoluut niet vergeten worden. 4.5*

avatar van herbertwest
Nog maar een stem...

Instant Classic...

Waarom maar 1 stem (die van mij nog wel) voor Got Ya Back en I'm Not The One? Dat zijn wel 1 van de vetste tracks op dit dikke album...

avatar van nega
classic idd, wat heeft AG tog een geweldige verses hier. zijn flow is geniaal.

avatar van JLjuju
Damn, wat is Add on toch een geweldig nummer.
Net als zowat elke track op dit album. Er staan geen mindere op en deze zou wel eens in mn top 10 kunnen belanden.
AG is een geweldige rapper en zn flow is nog beter.

avatar van Kill_illuminati
Is deze better dan Runaway Slave?

avatar van Osiris Apis
Ik vind van niet. Ik heb sinds kort Runaway Slave in mijn top 10.
Good Fellas is moderner en rauwer dan Runaway Slave. Dat moderne komt ook natuurlijk, omdat dit album jonger is. RS heeft meer een old school en jazzy gevoel.

avatar van Kill_illuminati
Osiris Apis schreef:
Ik vind van niet. Ik heb sinds kort Runaway Slave in mijn top 10.

Ik probeer namelijk Runaway Slave al een tijdje in bezit te krijgen. Misschien was het slimmer om met dit album te beginnen, vandaar.

avatar van JLjuju
Ik vind deze beter omdat ik meer van de hardcore ben. Tussen Runaway Slave en Goodfellas zit nogal een verschil qua beats.

avatar van Boris91
Ik vind Runaway Slave toch wel een stuk beter. Al staat hier hun beste nummer op, Next Lever remix uiteraard. In hoeverre het een Show & A.G. track is, aangezien het een Premo productie is.

raffael77
Deze plaat is goed maar minder dan zijn voorganger. Net als Lord Finesse en Diamond D waren hun latere plaatjes iets minder.

A.G. rapt hier niet meer met zo'n rauwe stem als bij Runaway Slave.
De beats zijn ook niet meer zo Rauw. Wel hard maar niet rauw meer.

Toch een heel fijn album met goede producties en prima rap vaardigheden.

avatar van JLjuju
De beats op dit album niet rauw?
Check It Out al eens gehoord? Dat is toch wel echt het toppunt van rauw

struckbylighting
Net na lange tijd nog eens beluisterd, en wat blijft dit toch een supervet album . De beats zijn gewoon prima en qua raps ook niets op aan te merken (A.G. ) enkel die Party Arty kan mij niet bekoren.

avatar van Outblasty
Ik begin voorlopig met een 3,5* maar ook hier hoor ik weer potentie. Er zijn zoveel albums die ik nog wat vaker moet beluisteren dat ik er maar niet aan toe kom om veel albums goed in te kunnen schatten, maar dat komt nog wel.

avatar van MAS
MAS
Got The Flava is geniaal!

P-DawG
Wat een dope album! 90's Hip-Hop zoals ik het graag hoor.

avatar van toris
Vet album! A.G. is een uitstekende rapper en het duo produceert goed. De 6 regels van Method Man zijn het hoogtepunt op het album. De 3,5 die er nu staat is misschien nog iets te laag, maar met albums uit deze periode heb ik vaker dat ik ze 1 keer draai, en daarna niet meer. Even kijken of dat bij dit album ook het geval is. Die Party Arty is trouwens een soort schorre KRS-One.

Geweldig album dit. beats en teksten zijn inderdaad een stuk grimmiger dan op runnaway slave maar dat was voor mij juist een goed iets en omdat ik dit album ook al heel wat jaren draai en het me nog steeds niet verveeld moet ik wel een 5 geven

Super album. Echte New York sound van de jaren '90. Zware bass, coole samples en natuurlijk AG die lekker flowt.