Elvis Presley - Elvis Forever (1974)

Alternatieve titel: 32 Hits and the Story of a King

Label: RCA

1. My Baby Left Me (2:12)
  2. Heartbreak Hotel (2:12)
  3. Blue Suede Shoes (2:00)
  4. Hound Dog (2:17)
  5. Love Me Tender (2:47)
  6. Got a Lot O' Livin' to Do! (2:35)
  7. (Let Me Be Your) Teddy Bear (1:50)
  8. I'm All Shook Up (1:58)
  9. Don't (2:50)
  10. Hard Headed Woman (1:56)
  11. King Creole (2:09)
  12. Jailhouse Rock (2:28)
  13. A Big Hunk O'Love (2:05)
  14. I Got Stung (1:50)
  15. One Night (2:32)
  16. Stuck on You (2:21)
  17. Fever (3:35)
  18. It's Now Or Never (3:18)
  19. Are You Lonesome Tonight (3:06)
  20. Wooden Heart (2:03)
  21. Surrender (1:55)
  22. Wild in the Country (1:52)
  23. Rock-A-Hula Baby (2:00)
  24. Can't Help Falling in Love (2:59)
  25. Good Luck Charm (2:23)
  26. Return to Sender (2:10)
  27. You're the Devil in Disguise (2:23)
  28. Crying in the Chapel (2:27)
  29. Guitar Man (2:21)
  30. In the Ghetto (2:49)
  31. Suspicious Minds (4:22)
  32. There Goes My Everything (3:00)
Op mijn 6de verjaardag kreeg ik deze LP van mijn ouders, omdat ik Wooden Heart zo leuk vond. Er zat een videoclipje bij met een poppenkast erin. Gegarandeerd scoren dus bij een kleuter! Uiteindelijk heb ik jaren later exact hetzelfde album ook op CD gekregen van mijn dispuutsgenoten. Al meer dan een kwart eeuw is dit album dus in mijn bezit, waardoor het een speciaal plekje in mijn hart heeft veroverd.

avatar van Eddie
Mijn vader had deze LP in de kast staan, en als kind van een jaar of 8 vond ik dit geweldig, dit is voor mij pure jeugd sentiment. Ik heb de plaat al zo'n 12 jaar niet meer gehoord maar ik weet nog dat ik King Creole een leuk nummer vond.

avatar van J.Bell
Deze LP ligt bij mijn pa, omdat hij de enige is die een platenspeler heeft staan. Deze wordt nog vaak gedraaid. Het heeft wel wat om de nummers te beluisteren met zo nu en dan geruis en hier en daar wat gekraak Heerlijke nummers waar ik altijd vrolijk van wordt

EVANSHEWSON
Goed samengesteld verzamelalbum van The King. Hij leefde nog toen deze werd uitgegeven.
Er ontbreekt natuurlijk heel wat, je kunt Presley's carrière dan ook niet vangen met een dubbelalbum !
Ik verkies toch de prima samengestelde recentere albums 30 # 1 Hits en de opvolger 2nd to None, dan heb je toch zo'n 60 nummers om een zicht te krijgen op Elvis' carrière, maar afgezien van deze gedachte is dit album op zich zéér goed samengesteld ! 4.5 sterren !

Minpuntjes:

-Het feit dat het album met "My Baby Left Me" begint in plaats van "Heartbreak Hotel".

-"Don't Be Cruel" ontbreekt, nota bene zijn op een na best verkochte plaat (Met "Hound Dog" op de b-kant!!).

-Kant twee eindigt met "Stuck On You", zou het eerste nummer van kant drie moeten zijn (op de LP, natuurlijk), omdat dit het begin van een nieuwe periode is. (en de eerste in stereo)

....En vooral dat laatste heb ik altijd erg jammer gevonden;
niet zozeer dat kant drie niet met het nummer begint, als wel dat kant twee ermee eindigt.

De enige Elvis-LP die ik goed ken omdat mijn moeder hem in de kast had staan en ik het als 10-jarig ventje uit haar kast pikte omdat ik zelf nog geen LP's in bezit had.
Het heeft niet als resultaat gehad dat ik een Elvis-fan ben geworden, maar ik heb er wel degelijk prima herinneringen aan. Ik herken me dus helemaal in het verhaal van Eddie.

aERodynamIC schreef:
kan nog komen, Eric.
Je bent nog jong

ettettummu schreef:
kan nog komen, Eric.
Je bent nog jong

Dat eerste verwacht ik niet, dat tweede klopt als een bus

avatar van kaztor
Deze heeft m'n moeder. Het vinyl was geloof ik oranje van kleur.

Bij de mijne is het vinyl gewoon zwart. Er een prijsstickertje op van vendet (zo heette V&D vroeger geloof ik)

Empyrium
PartyMarty schreef:

Dan is het stickertje al aardig versleten, want volgens mij was het Vendex.

nee hoor, zo heet het concern, de winkel heette vendet (in Oss althans ) Maar het stickertje is wel versleten

avatar van Madjack71
Deze dubbelaar brengt bij mij ook jeugdherinneringen naar boven. Mijn broer had dit op lp en ik draaide deze dan wel eens op een oude brede houten radio-platen speler, met zo'n klep die je naar beneden deed, zodat je de platenspeler naar buiten kon trekken om in dit geval deze plaat erop te leggen. Bij het geluid stond ik destijds nog niet zo stil, ik vond de nummers vlot en opzwepend. Nu bij het terugluisteren ervan, zijn de opnames niet van erg goede kwaliteit. Maar goed destijds was er nog geen sprak van re-masters e.d. Maar is wel een leuke bloemlezing van mans oeuvre.

avatar van spinout
Leuk dat iedereen dit dubbelalbum van vroeger herinnert. Zo ook ik. Het blijft een geweldige verzamelaar. Al ontbreken er de Sun opnames.

avatar van nlkink
Mijn kennismakingsalbum met Elvis, op mijn 12e verjaardag gekregen op officiele muziekcassette. Letterlijk stukgedraaid dat bandje.
Was toen erg jaloers op sommige vriendjes waarvan de ouders dikke rijen Elvis albums hadden staan. Achteraf, nu ik alle hoezen kan checken op MuMe, blijkt dat al die mensen de kast vol hadden staan met al die low budget meuk die op de Camden albums op de markt werden gedumpt. Dan toch maar liever Elvis Forever!

avatar van heartofsoul
Was ook mijn eerste Elvis-plaat. Daarna is het nooit meer goed gekomen. Weggegeven toen ik mijn eerste Elvis-compilatie op cd kocht.

avatar van LittleBox
Ja, hier ook: ik zal een jaar of 10 geweest zijn en draaide deze dubbelaar grijs. Uit de collectie van mijn ouders en met een eigen pickup op mijn kamer.

Hij staat hier weer op als onderdeel van de stack met de andere 4 delen. Een klassieke verzamelaar. Jaren erna zijn er nog 4 andere delen gekomen. De hele serie is een prachtige doorsnede van Elvis carriere. Hoewel ik ook nog wel een deel 6 zou weten te verzinnen. Geluid van deel 1: afgezien van My baby left me (veel echo toegevoegd) Got A Lot of Livin To Do, All Shook Up, King Creole en One Night (fake stereo) redelijk geluid. Vaak mono (single) mixen ook van het jaren 60 en 70 werk.

avatar van spinout
Toch zijn er slechts 1 miljoen van deze dubbelaar verkocht.

avatar van nlkink
Heb ik aan bijgedragen, spinout!

Deze dubbelaar kwam ik in de jaren 70 bij heel veel vriendjes tegen als ik bij hen ging spelen. Ook zijn er maar weinig tweedehands platenzaken en zelfs kringloopwinkels waar het album niet minstens 3 keer in de bakken staat. Kortom; een van de meest geperste en verkochte compilatiealbums van Elvis.

Geen slechte verzamelaar ofschoon ik het voor een deel 1 (er zouden namelijk nog 3 delen volgen) eigenaardig vindt dat de Sun opnamen volledig ontbreken. Pas op het 3de deel vinden we 1 nummer uit de Sun studio terug......
Niettemin vormt deze "Elvis Forever" geen slechte kennismaking met Elvis' oevre.