Ice Cube - Raw Footage (2008)

Label: Lench Mob

1. What Is a Pyroclastic Flow? (0:54)
  2. I Got My Locs On (3:43)

met Young Jeezy

3. It Takes a Nation (3:26)
  4. Gangsta Rap Made Me Do It (4:41)
  5. Hood Mentality (5:11)

9. Do Ya Thang (4:04)
  10. Thank God (5:28)
  11. Here He Come (4:32)

met Doughboy

12. Get Money, Spend Money, No Money (4:07)
  13. Get Used to It (4:25)

met WC en The Game

14. Tomorrow (3:40)
  15. Stand Tall (3:46)
  16. Take Me Away (4:03)

met Butch Cassidy

17. Believe It Or Not * (3:11)
  18. Don't Make Me Hurt Ya Feelings * (2:45)
  19. Crack Baby * (2:59)
totale tijdsduur: 1:04:34 (1:13:29)
avatar van TheLegacy
X-man schreef:
Ice Cube op een dirty south beat met Young Jeezy. Het moet niet gekker worden. Wat een afgang van dit gevallen icoon.

En als je dan de rest van het album luistert blijkt dat dat allemaal nog wel meevalt...

avatar van toris
Ice cube heeft voor een deel zijn oude stijl ingeruild voor een commercieele sound. De beats zijn verandert in commercieel getinte dirty south beats en de teksten zijn over het algemeen niet bepaald hoogstaand te noemen.

Aangezien Ice Cube een ander stijl heeft aangenomen kan je dit album niet beoordelen op grond van zijn eerdere werk. Dit album is totaal anders, maar imo toch zeker niet slecht. Er staan zeker een paar zwakke nummers op ( i got my locs on oa ). Ik vind commercieele nummers als do ya thang, cold places en get used to it ( het refrein is wat minder ) toch wel goed. Why me is natuurlijk ook zeker een mooi nummer.

Met deze nieuwe stijl heeft ice cube ongetwijfeld vele fans verloren maar ik vind het stiekem toch nog steeds heel aangenaam om naar te luisteren.

3.5*

avatar van maartenstorms
Nice album van Ice Cube, harde west coast beates en typisch westcoast rap. heeft eigenlijk weinig te vertellen, mooiste voorbeeld is gangsta rap made me do it. Coupletten en Refrein sluiten totaal niet op elkaar aan, kan het eigenlijk alleen maar hebben over hoe 'n baas hij is. aangezien ik dat + lekkere beats een beetje verwacht van Ice Cube toch *3,5

Wacht vol spanning op 'I Am The West'

Ben het niet totaal eens met wat de mensen zeggen Ice Cube maakt gewoon wat hij zelf goed vind want voor het geld doet hij het al lang niet meer daarvoor heeft hij de Films.

Al met al vind ik het een redelijk album en in tegenstelling tot andere vind ik ''Get Money, Spend Money'' wel een keihard nummer met een harde beat

''Get money, spend money, no money, looking like a dummy
I really don't give a fuck, your money ain't my fucking money
Got a pocket full ah money''

Staan een paar mindere nummers op en met Young Jeezy is natuurlijk een dieptepunt maar al met al staan er een aantal erg leuke nummers op en krijgt het van mij een 3.

En zoals cube op z'n nieuwe track ''I Rep That West'' rapt.

FUCK THAT ANOTHER WEST COAST BANGER

En die trailer is overigens super vet ik heb nog nooit een Trailer van een videoclip gezien

YouTube - Ice Cube - I Rep That West (Trailer) 2010

Moet zeker een vette clip worden!

Trouwens ik zie dat de bonustrack hier ontbreekt ''Crack Baby'' check 'm op youtube dat is toch wel een banger met een keiharde bass!

avatar van Anne Maaike
Dit album was voor mij een teleurstelling. En telkens bij het beluisteren van dit album moet ik terugdenken aan zijn eerste albums. Want in die tijd heeft Cube wat mij betreft zijn beste platen gemaakt. Dit is een redelijk album geworden, maar ik zet toch liever Cube's oudere platen op.

avatar van UmindC
Dat dit hele andere koek is dan zijn vroegere albums is natuurlijk wel duidelijk, maar je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Dit is heel wat beter dan diverse hedendaagse Hip-Hop muziek.

PriestMaiden
UmindC schreef:
Dit is heel wat beter dan diverse hedendaagse Hip-Hop muziek.

Vind ik ook.

PriestMaiden
Ice Cube verrast mij met deze cd. Beats zijn ok, en Cube's stem ook en het klinkt niet té commercieel. Do Ya Thang is heerlijk voor in de auto te spelen. Gangsta Rap Made Me Do It is het beste nummer voor mij op deze cd.

Maidenfreak
Cube begint weer politiek te rappen op dit album en dat zint mij wel in deze auto-tune tijden (2005-heden).
Gangsta Rap Made Me Do It is een dikke westcoast knaller tegenover wat Snoop solo nu doet (om maar over die andere rappers te zwijgen ).

avatar van andnino
Snap het hoge gemiddelde hier eigenlijk niet. Ice Cube is nooit verkeerd om naar te luisteren, maar de beats zijn niet meer dan gemiddeld (kan in dit genre hip hop toch wel beter bedenken), en ze passen naar mijn mening ook niet bij zijn stijl. Ik vind hem juist beter tot zijn recht komen op hogere tempo's. Misschien kan het werken, maar dan in ieder geval met iets minder vlakke beats. Ik ben zeker fan van Ice Cube, maar hier kan ik niets mee.

avatar van Willemsb
Wat een album. Get Used To It met WC en The Game de absolute uitschieter.

avatar van Metgezel
Echt hilarisch dat dit flutstukje het in gemiddelde zijn meerdere moet bekennen in bijvoorbeeld een killer van een G-Funk plaat als Lethal Injection en zijn meest persoonlijke werk War pt. 1. Zelfs het geprezen Gangsta Rap Made Me Do It stelt qua flow echt niets voor. Ik ga niet beweren dat Ice Cube beter had kunnen stoppen na War, want niet geschoten is altijd mis en je bent niet verplicht om te luisteren, maar mij doet het helemaal niets deze plaat.