Emiliana Torrini - Me and Armini (2008)

IJsland
Label: Rough Trade

1. Fireheads (3:44)
  2. Me and Armini (4:18)
  3. Birds (6:23)
  4. Heard It All Before (4:14)
  5. Ha Ha (3:16)
  6. Big Jumps (3:02)
  7. Jungle Drum (2:13)
  8. Hold Heart (2:04)
  9. Gun (5:46)
  10. Beggars Prayer (2:56)
  11. Dead Duck (5:36)
  12. Bleeder (4:51)
  13. The Wolf Song * (4:24)
  14. Me and Armini [Dub Version] *
  15. Me and Armini [Mr. Dan's *
  16. Me and Armini [Simone Lombardi Remix] *
  17. Beggar's Prayer [KRCW Session] *
Wat een gevarieerde cd!!! Komt weer een beetje in de richting van "Love in the time of silence". Haar vorige cd was ook erg prachtig maar voor sommige misschien toch te zoetsappig. Bij deze nieuwe cd komen verschillende muziekstijlen voorbij. Daarbij kunnen we weer de conclusie trekken dat haar muziek niet in een hokje te plaatsen is.

avatar van shiral
Wauw, dit bevalt me heel goed! Ha Ha, Big Jumps en Jungle Drum vind ik de leukste liedjes, heel gevarieerd en vrolijk ook. Wat een mooie stem heeft ze ook, dat maakt alles nog een stuk mooier!

avatar van Droid
Dit is een wat opgewekter en gevarieerder album dan de vorige (die overigens prachtig was). Toch zijn hier weer de rustige nummers de beste, vooral "Birds" is wonderschoon.
Dat wordt nog een paar keer beluisteren, voordat ik met een cijfer kom...

avatar van Goodfella
Hier en daar een rocky geluid dat me niet echt bevalt, on-Emiliana's eigenlijk, maar een liedje als Jungle Drum is bijvoorbeeld wél weer zo'n overheerlijk gebakje. Ze gaat in de leukste liedjes wat richting huppelmeisjes als Kate Nash en co, da's ook best fijn.

Erg relaxt. Stijlvolle dame en zo klinkt haar muziek ook! Ontdekking:-)

avatar van djarend
Schitterende plaat. Was nooit echt fan van haar, maar deze is een toppers, afgelopen zaterdag draaiden we hem in de winkel en werd er bijna letterlijk om gevochten, nu hadden we er genoeg op voorraad dus verkochten we er, a la High Fidelity, even 5 in 20 minuten. Birds en Gun zijn mijn favo's.

avatar van Droid
Na een aantal luisterbeurten is dit album verder in aanzien gegroeid. Veelzijdige plaat, eigenlijk een mix van haar vorige werk, maar nu met wat uptempo (en zelfs reggae) nummers erbij.
Favoriet blijft "Birds", wat een geweldig nummer is dit.

avatar van MusicFreak
ik vind Jungle Drums een erg leuk nummer, de rest ken ik nog niet
Ben toch wel benieuwt geworden naar haar album

avatar van djarend
en hij wordt elke keer mooier, echt waar.....

Lieflijk. 1 van de betere dingen dit jaar toch. Spijtig dat ik concert morgen in ab uvk is (al erg vroeg trouwens want is in kleine zaal)

avatar van Droid
Helaas moet ik ook het concert missen.

Overigens is "Dead Duck" wel de vreemde eend in de bijt van dit album, maar niet minder mooi. Vooral het instrumentale middenstuk is prachtig. De rare donkere synth-geluiden op het eind zijn weer vreemd...

Idd Droid! Schitterend nummer..het piano-intermezzo.

avatar van Chronos85
Werd gisteravond door Leo Blokhuis aangeraden om blind aan te schaffen. Aangezien de smaak van Leo wel aardig overeenkomt met die van mij ga ik het maar eens uitproberen denk ik. Stem volgt...

avatar van LittleBox
Ik begin maar eens met 4* want dit is een buitengewoon fraai plaatje van deze IJslandse dame. Het klinkt lekker fris en speels maar ook doemde ineens de naam van Mazzy Star in me op. Prettige stem, fraaie composities. Helemaal goed!

avatar van Chronos85
Klink best leuk alleen steviger dan ik had verwacht. Ik hoor toch (how obvious) een soort nieuwe Björk hierin alleen dan wat poppier en minder alternatief. 3.5* na 2 luisterbeurten.....

avatar van fatima
Alles wat haar als artieste onderscheidde van al die andere zangeressen is op dit album jammergenoeg verdwenen. Ik hou me maar liever bij de eerste twee albums. Jammer.

avatar van mpl
mpl
Leuke plaat! Big Jumps is een echt pareltje.

avatar van barrett
Dit is idd echt geen slechte plaat alleen had ik het meer in de trand van haar hit Jungel Drum willen hebben, iets meer actie. Nuja het is zeker geen slechte plaat kga gewoon wat meer moeten luistern.

En idd de gelijkenissen met Björk zijn echt treffend, alleen blijft Björk voor mij net iets boeiender dan deze dame.

Father McKenzie
Al geript zonder er iets van gehoord te hebben, mijn maatje was er weer vol van, ik ga dat ten spoedigste ontdekken en dan zie en hoor ik wel wat ik hiervan vind; Toemetoch, duizend nieuwe namen per dag, geen mens kan dat nog bijhouden, toch???

Father McKenzie
Niet in het minst gehinderd door enige voorkennis..... want voor vandaag had ik hier nog nooit van gehoord (er bestààt ook veel te veel muziek, miljaarde!).
Een maat bracht dit mee, ik ripte het, en kijk de cd staat nu al op, ik geniet hier echt wel van, dit plaatje klinkt me fris in de oren, en er zit genoeg afwisseling in tussen huppeldepupdingetjes en ingetogen liedjes....
Hé, Jungle Drum hoorde ik al op de radio, een terecht hitje, toch?
Neen, ik kan dit plaatje wel smaken, voorlopig hou ik het op
3.5 misschien zit er nog méér in...

avatar van maartendegroot
Weet iemand misschien of de jacques brel en de simon & garfunkel covers ergens op een album te vinden zijn? Ik hou van deze plaat, net als de twee albums die hiervoor kwamen. Doet lekker zomers aan. Paolo Nutini geeft me ook dit gevoel.

avatar van Kos
Kos
Het is bij Emiliana altijd een beetje niks-aan-de-hand muziek maar wel hele fijne relaxte muziek.

Het is hier wat intenser en 'harder' dan normaal maar toch precies muziek die bij haar stem past.

88Fabian
Er staan hier een aantal hele mooie nummers op.

mathieudc
Jungle Drum speelt al een tijdje op de radio maar ontdekte pas vandaag de magie in het nummer. Eigenlijk is dat best wel goed, maakt mij benieuwd naar meer!

maartendegroot schreef:

Er komt op 10 augustus een cd uit met rarities, idd If You Go Away o.a. en wat remixes, lijkt me wel leuk, de nummers zijn: Weird Friendless Kiss, If You Go Away, 7-Up Days, Flirt, Tuna Fish (acoustic version), Baby Blue (rae & christian mix), Easy (remix), Unemployment in Summertime (Junior Sanchez remix) en To Be Free (Future Shock remix)

avatar van JoostBo
djarend schreef:

Die cd is al uit 2001, maar leuk dat hij opnieuw uitkomt.

avatar van djarend
Kan kloppen, maar is nooit echt officieel te krijgen geweest, zoals je in de link kunt zien bij de info: "Promo release of B-sides, alternate versions and remixes." - promo betekent niet officieel te koop, maar je hebt gelijk, hij is al wat ouder, maar reageerde op iemand die vroeg of de covers te krijg waren, maar goede opmerking, ik had nog niet gezien

avatar van rolandobabel
Kos schreef:

niks aan de hand? Bij Emiliana Torrini is er juist wel veel aan de hand;
verloren liefde, gebroken harten, diepe emoties. Echt muziek voor het hart...........als je er tenminste eentje hebt ; )

Het hele album bouwt richting beggar's prayer. Pas na al die nummers te horen, ben je klaar voor dit nummer, het beste nummer naar mijn insziens. Alhoewel de vorige CD ook erg goed was........

In september in Tivoli!

barrett schreef:

Ja, dat had ik inderdaad ook wel verwacht! Na één keer luisteren klinkt dit goed maar ook een tikkeltje saai. Ik weet niet welke richting dit zal uitgaan: een groeier of een album dat ik weinig zal opzetten...

Jungle Drum blijft voor mij voorlopig het beste nummer gevolgd door de wat (mee)slepende nummers Birds en Heard It All Before en de (twee) afsluiter(s). (3)

mathieudc
Na nog enkele keren luisteren ga ik toch een halfje omhoog. Of deze hierna nog veel hoger zal scoren betwijfel ik. Maar ik ben ondertussen gewend aan de sfeer en weet wat ik mag verwachten...en eigenlijk zijn het allemaal best wel leuke deuntjes die mij op de één of andere manier aantrekken om ze snel opnieuw te beluisteren.

Meeslepend, intrigerend en inspirerend album! Heel opgewekt word ikzelf hier niet van, op enkele nummers na. Daarvoor mis ik de catchy-ness en energie van bijvoorbeeld Jungle Drum. (3,5)