M + M - Mystery Walk (1984)

Canada
Label: Current

1. Black Stations / White Stations (5:11)
  2. Cooling the Medium (3:42)
  3. Come Out and Dance (4:50)
  4. I Start to Stop (4:36)
  5. Big Trees (1:12)
  6. In Between Sleep and Reason (3:17)
  7. Garden in the Sky (3:57)
  8. Nation of Followers (5:05)
  9. Alibi Room (3:51)
  10. Rhythm of Life (3:10)
avatar van blur8
Voor mij het definitieve M+M album. 10 perfecte popsongs, Swingend, Melodieus, Mysterieus. Helaas ondanks de bescheiden hit: Black stations,While stations, niet het commerciele succes waar op gehoopd was. Na dit artistieke hoogtepunt verdwenen Martha johnson & Mark gane in de vergetelheid. Niet voor mij want ik koester dit album als een 80's parel,

avatar van blur8
En voor mij onverwachts De Heruitgave 30th Anniversary Edition .
Een Feest. gewoon op spotify.

avatar van R-Know
Nog steeds een prima plaat. Voor weinig tegenwoordig te vinden in de 2e hands platenwinkel en op beurzen.
Vroeger zat 'Black Stations, White Stations' in the top of the hour bij Decibel. Vroeger.

Na 39 jaar weer eens deze oude vinylplaat beluisterd en waar andere in die tijd bewierookte jaren-80 acts (the Au-Pairs, the Associates, Fad Gadget, China Crisis, Big Country, TC Matic, Palais Schaumburg, etc) heden ten dage gedateerd klinken blijft de muziek van M en M fier overeind staan ook al is het onmiskenbaar jaren 80. Ik hoor er zelfs flarden Japan in, zeker de baslijnen. Allen het niemendalletje Big Trees had wat mij betreft niet gehoeven. Ik hoop nu ook nog eerder werk op vinyl te scoren.