Marco Borsato - Wit Licht (2008)

2,47

Label: Universal

1. Was Mij (4:15)
  2. Dochters (4:32)
  3. Stilte voor de Storm (4:20)
  4. Voor Eén Lach (3:19)
  5. Doe Wat Je Altijd Deed (3:45)
  6. Wit Licht (4:06)
  7. Dans (3:11)
  8. Liefde Wint (5:13)
  9. Nu of Nooit (3:59)
  10. Stop de Tijd (4:43)
  11. Ik Hoor bij Jou (2:55)
  12. Wit Licht (Akoestisch) * (3:54)
  13. Everytime I Think of You * (4:10)
    met Lucie Silvas
  14. Rood * (5:28)
  15. Het Is Er Nog [Demo] * (2:51)
79 BERICHTEN

Adrirovers
Wat een depressief nummer is 'Stop de tijd'. 'Dochters' is iets beter, maar het is belachelijk dat zo'n lied in de top 10 van een eeuwige lijst als Q-music Top 1000 voorkomt.

Music & Me
rodneyVL schreef:
Wanneer houdt deze man nou toch eens op om schaamteloos geld te verdienen aan domme huisvrouwen en anita's die zijn 'muziek' zo mooi vinden.

Zegt iemand die gewoon zonder schaamte, Nick & Simon (4,5**) de 3J's (4,5 & 5**) en de Toppers (3**) sterren geeft. Zo kom je tamelijk lachwekkend over. Mijn muziek is het ook niet, maar zoveel slechter dan Nick & Simon de 3J's of de toppers is het nou ook weer niet. Er zit amper verschil tussen Borsato en die andere non-tallents

avatar van vin13
Dochters = Daughters John Mayer

avatar van reptile71

vin13 schreef:
Dochters = Daughters John Mayer
=onzin, heel ander nummer, hele andere invalshoek qua tekst ook.

Bromsnor schreef:
Persoonlijk vind ik het nummer van dochters grandioos.
Als je een dochter hebt, en je luistert naar de tekst.....dan gaat er toch iets door je heen.

Man o man... ik had nooit eerder echt geluisterd naar dit nummer, hoor ik het vanavond op mijn werk op de radio en ik hoor die tekst... tranen sprongen in mijn ogen. Ik heb 2 dochters en de oudste gaat volgende week voor het eerst naar de basisschool. Het gaat zo snel allemaal. Dit liedje is een prachtige weergave van dat gevoel: het blijft altijd je lieve kleine meisje. Ik kan me niet voorstellen dat een vader met een dochter het gevoel van dit liedje niet zal herkennen en dat het hem niet zal raken.

avatar van Chameleon Day

Mooie tekst idd. Herkenbaar. Alleen is het niet kwartoverzeven maar kwartoverZES als ik word gewekt door een zoetgevooisd stemmetje van een van mijn dochters.

avatar van Lin

Of zoals gisteren kwart over vier
Maar inderdaad een erg mooie en herkenbare tekst!

avatar van reptile71

@CD: later op bed leggen al geprobeerd?

avatar van kaztor

Oordopjes?

Elvis Presley
Marco Borsato goes Pavarotti op dit album.
De hoge C's die ie eruit gooit...

avatar van Dutchi

Everytime I think of you met luci silvas om van te walgen ongelooflijk
Dochters vind ik ook een leuk nummertje, al kan ik me nog niet in tekst vinden want heb nog geen kinderen
Verder kan ik nog geen nr van dit album, maar hoef het ook niet te horen. Hetgene wat ik ken van MB is voor mij genoeg, en daar luister ik altijd met plezier naar.

avatar van RogerV
0,5
Grensverleggend dit. Wie dachtt dat het niet nog kitscheriger kon wordt door Marco met zijn neus op de feiten gedrukt. Een dergelijke hoeveelheid wansmakelijkheden is volgens mij nooit eerder aan elkaar geplakt.

Het nummer Rood is toch wel een van de ergste dingen die de muziek is overkomen.

avatar van Angelo
0,5
Ik heb deze CD laatst van begin tot eind moeten aanhoren bij een goede vriendin van mij. Alle nummers zijn stuk voor stuk vreselijk. Het enige positieve dat ik te melden heb is dat de nummers die tot single werden verkozen zijn nóg slechter zijn dan de overige tracks – da’s al een hele prestatie op zich dus.

Ik snap best dat ‘Dochters’ bij de gemiddelde huisvrouw of huisman echt een zakdoekjes moment is, maar het blijft een vreselijk plastic nummer en ook die snik (?) in z’n stem maakt ’t allemaal nog erger. Dat nummer is voor mij echt het absolute dieptepunt op dit gehele album en tevens een van de ergste Nederlandstalige nummers ooit.

Marco mag dan wel goed kunnen zingen (ik beweer niet dat het niet zo is) maar het is echter wel een feit dat hij een van de meest overgewaardeerde artiesten in Nederland ooit is. Het lijkt ook alsof zijn repetoire met het jaar slechter wordt. De eerste Nederlandstalige singles waren al geen hoogstandjes maar dit spant de kroon. Vreselijk album dat met clichés aan elkaar hangt. Ik heb er drie woorden voor over: wat een gedrocht.

avatar van Wouter30
1,5
Aardige vent hoor die Marco, maar ja die muziek.... van hem....
zoooooo zeurrrrrrrderig.....

avatar van rudiger

platedraaier schreef:
Eigenlijk wist ik het van tevoren al, maar wat een draak van een cd zeg.
Alle nummers weer door Ewbanks geschreven. En Marco maar roepen dat ie zo vernieuwend bezig is. Ik vraag me af waar die vernieuwing dan zit.

Die vernieuwing zit in de covers .
Je kan dit bericht ook bij z`n binnenkort te verschijnen album plaatsen want dat is weer van het zelfde laken een pak.
Marco`s nieuwe album Durven , Dromen , Delen ligt morgen in de winkel .
Is nog niet op MM te vinden .
Zijn we Marco nu al vergeten.

britsnob
een halve ster voor de briljant B-kantjes

"Dochters" is een beetje een Nederlandse versie van 'Butterfly Kisses' van Bob Carlisle.
In het begin vond ik Dochters wel aardig, toen ik 'm daarna erg vaak ging horen begon het mij echter te irriteren. En dan vooral dat zinnetje "Maar hoe groot ze ook mag zijn, in mijn ogen blijft ze altijd klein".

avatar van SebastiaanQuekel
Wanneer keert Borsato weer eens terug naar de tijd van 'Als Geen Ander' en 'De Bestemming'? Op een paar nummers na (Dochters, Voor Een Lach Doe Wat Je Altijd Deed) is dit toch weer een ondermaatse plaat van de beste zanger die wij hier in dit land kennen. Wit Licht, wat een afgrijselijk nummer. Om over Was Mij en vooral over Stop De Tijd nog maar te zwijgen.

2 sterren.

avatar van vincentcorjanus

Zoals gewoonlijk 3x niks *2.0

avatar van adri1982

Ik kan mij nog herinneren dat 'Wit licht', 'Stop de tijd' en 'Dochters' alle drie de singles toen der tijd op nummer-1 hebben gestaan in de Nederlandse Top 40. 'Dochters' doet me echter niks, 'Wit licht' vind ik ook geen goed nummer, maar 'Stop de tijd'.... oh, wat een vreselijk nummer was dat, zeg. Ik vond het meer gejank dan zingen.