John Frusciante - The Will to Death (2004)

Label: Record Collection

6. The Mirror (3:02)
  7. A Loop (4:34)
  8. Wishing (2:48)
  9. Far Away (2:18)
  10. The Days Have Turned (2:24)
  11. Helical (2:13)
  12. The Will to Death (3:48)
avatar van Hendrix4live
Joy schreef:
niet alleen steengoed gitarist, ook composer en ik vind zijn stem heerlijk om naar te luisteren

Helemaal mee eens!

avatar van Ataloona
Zo deze scoort hoog is dit zo'n beetje het zelfde als RHCP of anders?

avatar van Kronos
Het is geen funky poprock. Eerder singer songwriter.

Gewoon eens even gaan beluisteren, zou ik zeggen.

avatar van sherpa
geweldig mooie plaat.
Ben ik de enige die vind dat "Wishing" precies klinkt als een nummer van The Smiths?
En "The loop" van New Order / Joy Division had kunnen zijn?

avatar van TheFunkyM
Geweldig mooie plaat. Wat een emotie in zijn muziek. Zijn stem is lekker en er is goed ruimte voor de gitaar. Klinkt eigenlijk beter dan de Peppers. Zeker na dat (teleurstellende) gezapige nieuwe nummer en de laatste 2 albums.

Ben blij dat ik dit album gevonden heb.

avatar van TheFunkyM
Deze cd zou weleens in mijn top 10 kunnen komen, geweldig album.

avatar van tsjong
Zijn stem doet me erg aan Eddie Vedder denken. Dat pakt nu verkeerd uit zijn stem is het minpunt. Instrumentaal goed, tekst vindt geweldig, maar zijn stem haalt het naar beneden. De RHCP vindt ik in deze periode ook niet lekker. De albums By The Way en Stadium Arcadium zijn niet interessant, ik merk dat het gitaarspel op deze plaat daar ook redelijk op lijkt. Ik zal dit album niet vaak opzetten, want het is niet mijn ding. Ik had erg hoge verwachtingen bij dit album en ben dus best teleurgesteld.

avatar van Insignificance
tsjong schreef:
Zijn stem doet me erg aan Eddie Vedder denken.

Al een tijdje niet meer geluisterd naar Frusciante, maar deze associatie heb ik nooit gehad.

avatar van oceanvolta
tsjong schreef:

Het gitaarspel op dit album is eerder het tegenovergestelde van het gitaarspel op By The Way en Syadium Arcadium.

Bramhead
Top plaatje.

avatar van richardbrugge
Misschien wel de mooiste cd van John Frusciante. Wat een muziek, wat een emoties

avatar van dj maus
Ataloona schreef:
Zo deze scoort hoog is dit zo'n beetje het zelfde als RHCP of anders?

avatar van Leeds
Dit is z'n beste werk tot dus ver. En hier op mume is dit ook het geval. 12 knappe nummers die niet vervelen. Voor mij is dit veruit beter werk dan wat hij presteerde met de peppers. Heel sterk album!

avatar van popstranger
Frusciante heeft met dit album de balans van goede albums al lang in zijn voordeel tov de peppers laten overslaan. Dit komt uit zijn beste en meest productieve periode.

Arbeidsdeskundige
Op dit geniale album wordt pure emotie overgedragen. Ik krijg kippenvel van deze goudeerlijke muziek met intense zang en gitaarpartijen.

avatar van MIAB
Oké, oké.. sceptisch begon ik aan dit album. Kan deze grote gitaar artiest ook zingen. Goed genoeg voor een album. Hoge score maakte me nieuwsgierig en wat blijkt. Na 2x luisteren, gewoon een heel sterk album. Tot nu toe voor mij 3,63 (afgerond 3,5), maar dat kon nog weleens gaan groeien.

1. A Doubt (4:19) --- 3,5
2. An Exercise (3:47) --- 3,5