Cog - Sharing Space (2008)

Australiƫ
Label: Different

1. No Other Way (9:55)
  2. Are You Interested? (3:41)
  3. The Movies Over (6:39)
  4. What If (4:18)
  5. Bird of Feather (3:43)
  6. Swamp (5:22)
  7. Sharing Space (5:35)
  8. Say Your Last Goodbye (4:04)
  9. How Long (3:26)
  10. The Town of Lincoln (4:18)
  11. Bitter Pills (7:33)
  12. Four Walls (4:11)
  13. Problem - Reaction - Solution (9:15)
Antagoon
Erg goede en vooral lekkere plaat. De metal van hun eerste plaat is, op een paar korte momenten na, nagenoeg verdwenen.
De langere nummers hebben wat prog-rock achtigs, maar het grootste deel van de nummers is rock. Melodieus en politiek geëngageerd.

avatar van tormato
zeer goed album met ups and downs erg lekker om naar te luisteren,,,, een aanrader.....

avatar van Papartis
Leden van deze band hebben samen met leden van Karnivool en Scarymother een nieuwe band opgericht. Floating Me. (net toegevoegd aan MuMe).

McRoland
Naar aanleiding van Floating me ben ik Cog maar eens gaan opzoeken. Weer een band die ik gemist heb!? Na een aantal keer luisteren moet ik zeggen dat het wel goed klinkt. Vind idd dat het niet een "bepaalde richting" in gaat qua stijl. Er zit zoals Antagoon zegt van alles wat in. Over het algemeen een afwisselend en sfeervol album. Openingsnummer vind ik erg goed. Zeer zeker de moeite waard om even door te luisteren.

avatar van james_cameron
Aangename progressieve rock van down under. De boel komt zelden tot een uitbarsting, maar de songs kabbelen bijzonder fijn door, met een catchy poppy insteek waar het nodig is. Het is hier en daar even wennen aan het aparte stemgeluid van de zanger, maar al snel valt het kwartje en is het grotendeels genieten geblazen. Bepaalde tracks weten de aandacht niet de volle lengte vast te houden, maar al met al is dit een prima plaat.

avatar van jorro
Puike progrock met de nadruk op (stevige) rock. De zang doet mij soms denken aan Big Country. Uitschieter is voor mij 'What If'.