Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 21:24 uur
@ Arrie, waarom beviel And So I Watch You From Afar je eigenlijk zo slecht? Zag nu pas je 1,5 staan..
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 09:26 uur
Ben er nog!! Vond alleen dat er erg weinig animo was hier! Dus heb ik het ook wat links laten liggen 

0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:42 uur
hoi123 schreef:
@ Arrie, waarom beviel And So I Watch You From Afar je eigenlijk zo slecht? Zag nu pas je 1,5 staan..
Vind er echt totaal niks aan. Gewoon heel erg saai. Geloof me, ik heb het meerdere keren geprobeerd. Maar het weet me echt niet te boeien. Gong gaat ook al niet echt een al te hoog cijfer scoren, vrees ik.

En wat ik tot nu toe van Pharoah Overlord heb gehoord, klonk wel aardig.
Anyway, ik zal vanavond het rock album van de week posten.

0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:45 uur
Can is ondertussen beluisterd, en ik vind er geen bal aan, eerlijk gezegd. Het hele genre Krautrock spreekt mij totaal niet aan en Can vormt hierop geen uitzondering. 1.5*
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 18:50 uur
Timesbold is een erg mooi album. vooral mooi om 's nachts te beluisteren. 4*
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 22:42 uur
Het rock album van deze week is.....
Mighty Baby, het debuut album van Mighty Baby!

Een rockband van eind jaren 60. Zoals je kan verwachten van een rockband uit die tijd is er zeker psychedelica te horen. De band is ontstaan uit The Action, een leuk jaren 60 bandje met soulvolle popmuziek. Ze besloten hun stijlverandering gepaard te laten gaan met een naamsverandering. Zo werd de naam eerst Azoth, maar al snel werd het Mighty Baby.
Dit album is hun selftitled debuutalbum uit 1969. De basis wordt gevormd door popliedjes, maar daaroverheen is toch een sterke pyschedelische rocklaag gegoten, met ook een hoop instrumentele passages. Veel gitaarsolo's die mij doen denken aan de gitaarsolo's van de band Love. Leuk is dan weer dat Mighty Baby de support act van Love is geweest.
In de band zit overigens de gitarist Alan King die later mede-oprichter was van de band Ace (die band met Paul Carrack en dat hitje How Long). De andere gitarist zat ook in Savoy Brown.
Het album heeft maar 2 stemmen op Musicmeter, dat vind ik zwaar ondergewaardeerd, dus wil ik dit album hier mee in de belangstelling zetten. Ik moet zelf overigens ook nog stemmen.
Ik zal morgen downloadlinkjes rondsturen. Veel plezier!
Mighty Baby, het debuut album van Mighty Baby!

Een rockband van eind jaren 60. Zoals je kan verwachten van een rockband uit die tijd is er zeker psychedelica te horen. De band is ontstaan uit The Action, een leuk jaren 60 bandje met soulvolle popmuziek. Ze besloten hun stijlverandering gepaard te laten gaan met een naamsverandering. Zo werd de naam eerst Azoth, maar al snel werd het Mighty Baby.
Dit album is hun selftitled debuutalbum uit 1969. De basis wordt gevormd door popliedjes, maar daaroverheen is toch een sterke pyschedelische rocklaag gegoten, met ook een hoop instrumentele passages. Veel gitaarsolo's die mij doen denken aan de gitaarsolo's van de band Love. Leuk is dan weer dat Mighty Baby de support act van Love is geweest.
In de band zit overigens de gitarist Alan King die later mede-oprichter was van de band Ace (die band met Paul Carrack en dat hitje How Long). De andere gitarist zat ook in Savoy Brown.
Het album heeft maar 2 stemmen op Musicmeter, dat vind ik zwaar ondergewaardeerd, dus wil ik dit album hier mee in de belangstelling zetten. Ik moet zelf overigens ook nog stemmen.

Ik zal morgen downloadlinkjes rondsturen. Veel plezier!
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 23:13 uur
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 15:17 uur
Pharaoh Overlord- #1 wordt 4*, heeft lang geduurd voordat ik tijd kon vinden om er even voor te gaan zitten, maar ik vind hem toch erg sterk. Geen plaat die ik elke dag zal draaien, maar leuk om te weten dat er een perfecte plaat bestaat voor die stemming (wat dat dan ook moge betekenen).
Een linkje voor Mighty Baby zou idd handig zijn
Een linkje voor Mighty Baby zou idd handig zijn

0
geplaatst: 30 augustus 2010, 15:51 uur
Linkjes verstuurd. Als ik iemand ben vergeten, meld het maar! 

0
geplaatst: 2 september 2010, 20:22 uur
Ondertussen ook White Willow beluisterd, dat ik misschien wel het beste album vind dat ik hier tot dusver beluisterd heb. Zoals Casartelli zelf al aangaf is de plaat heerlijk nostalgisch alsook lekker myserieus. 3.5*, met kans op verhoging.
Favoriet is trouwens The Last Rose Of The Summer
Favoriet is trouwens The Last Rose Of The Summer
0
geplaatst: 3 september 2010, 16:22 uur
Tot nu toe.
And So I Watch You From Afar: helemaal niks... 1,5*
Gong: ietsje beter
2*
Pharaoh Overlord: vet! ruime 4*
Ja, ik lig nog een beetje achter. Ik ben trouwens ook nog van plan om recensies bij de albums neer te zetten. Ben nu The Devil's Blood aan het downloaden.
And So I Watch You From Afar: helemaal niks... 1,5*
Gong: ietsje beter
2*Pharaoh Overlord: vet! ruime 4*
Ja, ik lig nog een beetje achter. Ik ben trouwens ook nog van plan om recensies bij de albums neer te zetten. Ben nu The Devil's Blood aan het downloaden.

0
geplaatst: 5 september 2010, 11:11 uur
Ik moet eerlijk toegeven dat ik Mighty Baby nog niet heb beluisterd door de Super Tip-Topper. Maar het komt er zeker nog van. 

0
geplaatst: 5 september 2010, 11:32 uur
Ik heb Mighty Baby 2x geluisterd afgelopen week.
Geen slecht album maar ook niet iets dat ik wekelijkz zal draaien.
Geen slecht album maar ook niet iets dat ik wekelijkz zal draaien.
0
geplaatst: 5 september 2010, 15:10 uur
Het nieuwe rock album van de week.
Ik hou het kort, ben druk met inpakken. (morgen op vakantie!!)
Cog - Sharing Space .
Cog is een band uit Australie die ik recent pas heb ontdekt. Het geluid van Cog is lastig te omschrijven, het is voornamelijk rock met hier en daar een prog randje. Hier en daar wat gebruik van electronica (niet al te veel) en bovenal erg sterk geschreven pakkende songs. Behoorlijk politiek geëngageerd, maar wat mij betreft nergens storend (lees= geen RATM).
Hoop dat hier wat mensen plezier aan zullen beleven, ik lees het wel wanneer ik terug ben van vakantie.
Gr,
Mastodonner
Ik hou het kort, ben druk met inpakken. (morgen op vakantie!!)
Cog - Sharing Space .
Cog is een band uit Australie die ik recent pas heb ontdekt. Het geluid van Cog is lastig te omschrijven, het is voornamelijk rock met hier en daar een prog randje. Hier en daar wat gebruik van electronica (niet al te veel) en bovenal erg sterk geschreven pakkende songs. Behoorlijk politiek geëngageerd, maar wat mij betreft nergens storend (lees= geen RATM).
Hoop dat hier wat mensen plezier aan zullen beleven, ik lees het wel wanneer ik terug ben van vakantie.
Gr,
Mastodonner
0
geplaatst: 6 september 2010, 13:00 uur
Kan iemand mij een link geven voor een download van Timesbold?
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:47 uur
Niet gevonden, ik heb hen gewoon gekocht via iTunes. Maar het is een aanrader.
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:53 uur
Jij koopt muziek via iTunes? Waarom? 
Nouja, ik heb daar dus helemaal niks mee, ik wil toch echt iets tastbaars hebben als ik het koop. Een CD met een boekje enzo.

Nouja, ik heb daar dus helemaal niks mee, ik wil toch echt iets tastbaars hebben als ik het koop. Een CD met een boekje enzo.
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:56 uur
Dat was de eerste keer in mijn leven.
Ik was op vakantie en Timesbold zag er zó veelbelovend uit, dat ik het niet kon laten.
Ik was op vakantie en Timesbold zag er zó veelbelovend uit, dat ik het niet kon laten.
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:58 uur
Gebruik Soulseek! Ik typ Timesbold in en krijg meteen heel veel hits. Dus makkelijk te downloaden hoor.
0
geplaatst: 9 september 2010, 22:09 uur
Ik heb Cog nu twee keer geluisterd en vaker doe ik me deze neprock niet aan... Niets voor mij dus...
0
geplaatst: 12 september 2010, 08:42 uur

Het rock album van deze week: Lou Reed's The Blue Mask.
Reed is het bekendst bij het grote publiek door zijn werk met The Velvet Underground en zijn 3 soloalbums Transformer, Berlin en New York. Zeer sterke platen allemaal, maar wat ik zo interessant vind aan de heer Reed is dat zijn bij het grote publiek onopgemerkte albums soms even goed zijn. Zo ook deze uit 1982, met slechts een stem of 60 hier op MuMe. Toch kan The Blue Mask zich qua kwaliteit meten met het beste solowerk van Lou Reed. De teksten zijn weer schitterend, het gitaarspel is weer lekker vuil en low-fi, net als de productie. Het komt allemaal dicht in de buurt van de sound van The Velvet Underground, en dat kan alleen maar positief zijn.
Veel luisterplezier

0
geplaatst: 12 september 2010, 12:49 uur
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat een album van de week ni et meer dan 40 stemmen mocht hebben?
Deze zit er met z'n 64 ruim overheen.
Deze zit er met z'n 64 ruim overheen.
0
geplaatst: 12 september 2010, 13:02 uur
Lijkt me niet nodig, het punt van de stemmengrens is dat er geen albums worden ingebracht die de meeste mensen kennen. Maar als ik naar de stemmenlijst kijk, is er hier niemand die het album kent. Dan is er geen probleem, toch?
* denotes required fields.