Bob Seger & The Silver Bullet Band - Night Moves (1976)

Label: Capitol

1. Rock & Roll Never Forgets (3:52)
  2. Night Moves (5:25)
  3. The Fire Down Below (4:28)
  4. Sunburst (5:13)
  5. Sunspot Baby (4:38)
  6. Mainstreet (3:43)
  7. Come to Poppa (3:11)
  8. Ship of Fools (3:24)
  9. Mary Lou (2:56)
avatar van Don Leo
Vroeger als LP in bezit gehad. Zoals zovele platen van Bob Seger staan er paar juweeltjes op, maar daarnaast ook enkele erg zwakke nummers.

avatar van bertus99
Night Moves, Main Street en ship of fools zijn goeie langzame nummers en The fire down below een lekker stevige rocker. daarmee heb je het wel gehad. Geef mij maar Against the wind, het album dat in 1980 verscheen met geen enkel zwak nummer

avatar van musicfriek
Main Street vind ik een erg lekker nummer, de rest is vergelijkbaar?

Down_By_Law
'Ship Of Fools' is Seger's beste nummer als je het mij vraagt. Veel van zijn nummers zijn heel bekend, maar helaas krijgen de albums weinig aandacht. Hij heeft nooit echt een meesterwerk gemaakt, maar zowel "Night Moves" als "Live Bullet" (werd gezien als een van de beste live albums ooit gemaakt) komen dicht in de buurt.

avatar van Madjack71
Vlotte plaat van oudgediende Seger, die eigenlijk net zo lang meedraait als Springsteen. Daar waar Bruce het grote publiek bereikte, is Seger veelal in een kleinere kring gewaardeerd. Alhoewel in Amerika hij big is. Dit Night Moves is over het geheel genomen prima om te draaien, vooral kant A, met Rock 'n Rollertjes als Never Forgets en The Fire Down Below. Niet baanbrekend, maar zeker niet slecht. Night Moves en Sunburst zijn nummers die met gemak overeind blijven. Kant B is wat vlakker in zijn Rock 'n Roll met come to Poppa en Mary Lou, maar heeft met Seger evergreen Mainstreet en het rustige van Ship of Fools nog wel wat in huis.

avatar van vielip
Wat mij betreft nog een topper uit de catalogus van Seger! De trilogie Night moves, Stranger in town en Against the wind vind ik subliem!! Heerlijke albums die ik elk moment van de dag kan draaien. Op dit album zijn mijn favorieten; Night moves, Never forgets, Mainstreet, Ship of fools, The fire down below en Mary Lou.

avatar van bertus99
vielip schreef:

Ha Vielip, ik heb je deze net aangeraden na je opmerking over Against the wind. Was dus niet meer nodig. Ben je ook bekend met zijn latere werk? Hij heeft een paar jaar geleden nog een stevig rock-album uitgebracht: Face the Promise.
En The fire Inside uit 1991 is ook de moeite waard.

avatar van vielip
Nee, zijn latere werk moet ik nog een keer aan beginnen. Ben wel benieuwd, zeker na jouw lovende woorden Bertus!

avatar van blaauwtje
Een van zijn beste, gelukkig wordt Main street nog regelmatig gedraaid op de landelijke radio, maar er staan meer juweeltjes op.

The fire inside is ook en prachtig album, de platen van Bob gaan lang mee, er zit vaak een jaar of 5 , 6 tussen, zijn laatste stamt uit uit 2006.

Toeren doet Bob nog regelmatig, bovenaan de biografie van BS & tsbb staat dat ze gestopt zijn in 1997, volgens mij toeren ze nog steeds in vrijwel dezelfde bezetting als destijds, alleen europa staat helaas niet meer in zijn routeboek.