Boston - Corporate America (2002)

Label: Artemis

1. I Had a Good Time (4:16)
  2. Stare Out Your Window (3:20)
  3. Corporate America (4:37)
  4. With You (3:28)
  5. Someone (4:10)
  6. Turn It Off (4:38)
  7. Cryin' (5:20)
  8. Didnt Mean to Fall in Love (5:14)
  9. You Gave Up on Love (4:23)
  10. Livin' for You (5:08)
De albums worden met de jaren een stuk minder. Dit is naar mijn mening hun slechtste album. In 2010 komt misschien weer een nieuw album want dan zijn de 8 jaar weer om. Ik hoop dat Tom dan een betere sound kan produceren. Want het succes van 'Boston' en 'Don't Look Back' hebben ze nooit meer kunnen evenaren.

avatar van Rinus
Ronduit een zeer middelmatig album van Boston. Erg commercieel, en inspiratieloze AOR, en heel erg op de amerikaanse markt gericht.

avatar van ozwald
luistert prima weg hoor; incl authentieke scholz sound.

avatar van Bluebird
Het zal mij benieuwen of Boston überhaupt nog een plaat zal uitbrengen sinds leadzanger Brad Delp het tijdelijke met het eeuwige heeft verwisseld. Maar onmogelijk is natuurlijk niets en Scholz staat bekend om zijn overdreven perfectionisme voordat hij iets vrijgeeft. Dit album valt idd tegen. Vlak geproduceerde kabbel-AOR waarin muzikale hoogstandjes ver te zoeken zijn en tevens de vrouwelijke bassiste zowaar nog een nummer zingt. Dan was Walk On (overigens zonder Delp) toch beslist een klasse beter.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Over twee jaar is deze plaat acht jaar oud en zal er wel weer een nieuwe Boston verschijnen, in welke vorm dan ook.

avatar van Bluebird
Momenteel heeft men er in het thuisland een behoorlijke zomertoer opzitten dus ik denk dat je best eens gelijk zou kunnen hebben. En zoals bekend deed het Delploze ''Walk On'' album het beslist niet slecht. Hopelijk gaat men weer wat meer vuurwerk produceren want deze laatste plaat smaakt werkelijk naar niks.

avatar van jailhouserocker1
In mijn ogen toch wel de minste Boston plaat. Het kabbelt voort zonder echte uitschieters. Is ook tevens hun laatste album. Jammer hun eerste platen waren toch wel geweldig!

Ozric Spacefolk
Dit is wel een heel erg slechte plaat.

Het lijkt wel demomateriaal.
Wat zijn dat voor infantiele drumpartijen?

En die zang? Lijkt wel een boyband.
Hoe is dit mogelijk?

avatar van Running On Empty
Dit zijn wel hele lage waarderingen hier. Lekker plaatje met de typische Boston sound en de laatste 2 dagen veel gedraaid hier. Niets mis mee wat mij betreft. Enige minpuntje is inderdaad dat er gebruik wordt gemaakt van een drummachine, dat had net iets beter gekund.

avatar van Bluebird
Het zal de Boston wel niet zijn zoals de meesten het graag willen horen en ik eigenlijk ook. Maar ik zal em na jaren weer eens onder het stof vandaan trekken, wie weet wordt het nog wat...

avatar van Rockfan
Ik had kunnen weten. Na de nodige commentaren hierboven over deze Boston gedacht van:
Het valt misschien nog wel mee. Nee dus........Vreselijke cd.

avatar van dynamo d
Ik vind het eigenlijk helemaal geen slecht album. Nummers als Turn It Off, Cryin' en het titelnummer Corporate America klinken naar mijn mening prima. Ook het openingsnummer mag er zijn.

avatar van liefkleinhertje
De eerste vier Boston CD"s zijn van hoog niveau maar dit is gewoon een zouteloze drollen CD .dit is compleet waardeloos

Ik vind dit echt een top album van Boston!

Alle Boston albums zijn TOP by the way.

Corporate America staat niet op de streaming diensten wat ik niet begrijp.

Heb het zelf maar ge-upload naar Google Play Music, dan heb ik het toch overal onder de knop.

Keep on rocking!

avatar van AOVV
Dat dit album niet op bv. Spotify te vinden is, heeft naar verluidt te maken met o.a. de lyrics van de titeltrack, die, zoals de titel al aangeeft, de bedrijfsmachine genaamd Amerika aanklagen. Nu vind ik deze niet zo erg expliciet, als dat de reden is, zouden hele discografieën van Spotify gehaald moeten worden.

Dit is het laatste album met Brad Delp, die na Walk On spoedig terugkeerde. In 2007 zou hij helaas zelfmoord plegen. Naast Delp horen we nog een aantal andere vocalisten, waarvan geen enkele me echt weet te overtuigen. Het moet dus vooral van Delp en Scholz zelf komen.

En dan lijkt de fut er toch wat uit. Boston is een band die zichzelf veelal herhaalt, en dat hoeft niet per se slecht te zijn, maar deze plaat heeft het gewoon niet in mijn optiek. Fletse rockers worden afgewisseld met melige ballads. Lyricaal mag het dan heel af en toe behoorlijk pittig zijn, dat weegt niet op tegen de ondermaatse muzikale omkadering.

2 sterren

avatar van AOR_Lover
Rinus schreef:

Op de Amerikaanse markt is je euro een dollar waard. Kom er graag rondneuzen hoor.

avatar van Wyverex
Ook al moet ik toegeven dat dit album geen hoog Boston gehalte heeft, is hij voor mij toch geslaagd.

Desondanks: een veel te hoog boyband gehalte op sommige momenten, en de productie is niet veel soeps. Ik hoop dat als Scholz nog een album maakt, dat hij iemand voor de productie aanneemt. En nog veel belangrijker: iemand die alles drumt.

Corporate America is de grote redding van dit album. Wat een nummer! Wat een boodschap! Ik krijg er steeds kippenvel van.

Samen met Didn't Mean to Fall in Love mijn favorieten. Niet dat Didn't Mean... zo'n speciale boodschap heeft, maar het klinkt gewoon ongelofelijk lekker als popnummer.

Onlangs deze ook op cd gevonden, na een lange zoektocht. Blij dat m'n cd collectie volledig is nu!