Queensrÿche - Hear in the Now Frontier (1997)

Label: EMI

1. Sign of the Times (3:36)
  2. Cuckoo's Nest (4:00)
  3. Get a Life (3:40)
  4. The Voice Inside (3:52)
  5. Some People Fly (5:18)
  6. Saved (4:10)
  7. You (3:57)
  8. Hero (5:25)
  9. Miles Away (4:34)
  10. Reach (3:33)
  11. All I Want (4:07)
  12. Hit the Black (3:36)
  13. Anytime, Anywhere (2:56)
  14. SpOOL (4:58)
  15. Chasing Blue Sky * (3:40)
  16. Silent Lucidity [MTV Unplugged] * (5:25)
  17. The Killing Words [MTV Unplugged] * (3:52)
  18. I Will Remember [MTV Unplugged] * (4:02)
Deze cd is pas geleden uitgeroepen tot een van de slechtste Queensryche cd's ooit door de fans
samen met Q2K.

Joy
terecht denk ik, de lyrics alleen al, das niet geoff tate waardig, en toch heeftie ze geschreven:

The faces that you show have everyone concerned.
But if they turn their backs to you, trust in you,
They'll learn.

Whatever happened is over now for you.
With you there's nothing, that you wouldn't do.
Nothing you wouldn't do.

Now it's time to get a life, you gotta get a life.
Now it's time to get a life, you gotta get a life, gotta get a life.
This is my life

Whatever happened is over now for you.
With you there's nothing, that you wouldn't do.
Nothing you wouldn't do.

Now it's time to get a life, you gotta get a life.
Now it's time to get a life, you gotta get a life, gotta get a life.
This is my life

avatar van wouter8
Het enige wat ik van Queensrÿche ken is deze en Q2K. En ik vind deze al goed... belooft wat voor operation mindcrime

Joy
maak de borst maar vast nat

avatar van wouter8
haha ja, misschien is het beter om dat album maar niet te luisteren... straks krijg ik nog een hartaanval

avatar van ozwald
Toch knap dat zo'n geweldige band (hier ook nog met De Garmo) zo'n dramatische plaat af kan leveren. Begin van het eind.

Empyrium
Duf en saai album van deze grootheden, althans één van mijn fave bands.

Heb moeite om hier toch nog wat moois uit te vissen, misschien Sign of the Times en SpOOL?

avatar van Rockfan
Chasing blue sky staat er bij niet op

avatar van Kef
Kef
Er staan best een paar aardige nummers op zoals Sign of the Times en Anytime, Anywhere is ook best prima. Maar over het algemeen is dit toch echt een flop. Queensryche is/kan veel beter.

avatar van James Douglas
Hier durf ik gewoon niet aan. Andere bands mogen best met dit soort degelijke rocksongs aankomen maar Queensrÿche mag dit, op basis van hun eigen erfenis, gewoon niet. Je schrikt je toch een ongeluk als je hoort waar DeGarmo mee aankwam zetten en waar hij 'vroegah' mee op de proppen kwam? Spijtig.

avatar van Kronos
Empyrium schreef:
Duf en saai album van deze grootheden, althans één van mijn fave bands.

En nu toch 4.5*

Van gedacht veranderd, Empyrium?

avatar van ricardo
't olle wief zit ook al bij de mindere Queensryche albums ja. Ik heb van dit album nog nooit een noot gehoord, maar ik denk dat Empire een verademing is t.o.v deze plaat. Ik wil deze ook wel eens beluisteren, want ben wel nieuwschierig hoe een echt matig Queensryche album klinkt. Maar even een keer gaan pindakazen denk ik.

avatar van James Douglas
Zeg Ricardo en Joy zouden niet eens stoppen met dit kinderachtige hapgedoe?

avatar van ozwald
vreemd dat deze nog boven de 3 uitkomt..

Empyrium
Het enige album van deze band die ik nauwelijks meer aanraak, het laatste album met DeGarmo, dus de logica dat Queensrÿche tegenwoordig deze gitarist mist ontgaat mij enorm.

avatar van Sinner
Verleden week eindelijk in huis gehaald. Had er al meer dan 10 jaar niet meer naar geluisterd. Het is dan wel één van de mindere QR albums maar zeker niet de complete ramp die er vaak van wordt gemaakt. Met Hear In The Now Frontier probeert (voornamelijk) Degarmo om een alternatief rock geluid neer te zetten en dat lukt maar ten delen. Songs als Sign Of The Times, Spool, Hit The Black, Reach en Anytime / Anywhere zijn nog altijd erg degelijk - maar voor elk goed nummer staat er hier ook een absolute misser op. Zo zijn Get A Life en Hero toch wel bij de minste QR tracks ooit - en Saved, You en The Voice Inside bijvoorbeeld gewoon erg saai. Ster van de plaat is trouwens wederom Geoff Tate - die zelfs in de erg saaie stukken gewoon erg goed blijft zingen. Meer dan een 2,5 zit er echter ook niet in, maar minder is wat mij betreft dan ook niet nodig.

avatar van The_CrY
Ik kende alle platen van Queensrÿche al toen ik deze kocht. Ik wist al dat het een verrassing zou gaan opleveren, en ik heb m nog steeds niet heel erg goed beluisterd, maar tot nu toe klinkt ie zeer aardig. Ik heb altijd een zwak gehad voor platen die door 'grote' jaren 80 bands werden uitgebracht in de jaren 90. Het fijne is dat het een prettige afwisseling is met het normale materiaal. Nummers als You, Saved en The Voice Inside nodigen mij zeker uit de CD verder te verkennen. Anders, maar zeker nog steeds leuk.

MindRuler
Heb 'm begin deze week weer aangeschaft en een tweede kans gegeven.
En ja hoor: ik vind 'm nu beter dan in 1997. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan
"Rage For Order", "O:M" en "Empire" maar deze schijf kan me ook wel bekoren.

Zoveelste luisterbeurt en weer een halfje erbij: 4*
Geweldig album, niet typerend voor Queensrÿche maar met toch enkele knipoogjes naar het verleden zoals You en sp00l.

Sinner schreef:
Ster van de plaat is trouwens wederom Geoff Tate.

Inderdaad, werkelijk prachtige zanglijnen op deze ondergewaardeerde schijf.

avatar van The_CrY
Ben blij dat deze jou wel kan bekoren, MindRuler. Er zijn helaas niet veel Rÿche-kenners die hier hun tijd aan willen wijden.

Vind naast Tate ook Scott Rockenfield uitzonderlijk spelen... heerlijke grooves.

avatar van Alexepex
Chapeau voor degene die hier pindakaas van kunnen maken, want hier heeft mijn affectie voor Queensrÿche een grote deuk op gelopen.

Het is een ongeïnspireerde album geworden, die op enkele punten na nergens overtuigt.
Toen ik de hoes zag, had ik een de-ja vu: dit wordt hem niet.
Sign of the Times en Hero zijn nog wel aardig te noemen maar daar blijft het dan ook bij.

Jammer, voor zo'n band die op de albums hiervoor best sterk uit de hoek kwam of zelfs een ware klassieker (Operation:Mindcrime) afleverde.

MindRuler
In de aanloop van het verschijnen van Dedicated To Chaos deze nog maar eens beluisterd.
Wat een geweldig album is dit toch. Ondanks de negatieve kritiek vind ik dit toch wel stukken beter dan Q2K en Tribe. Hier wordt nog gemusiceerd met hart en ziel, ondanks de muzikale koerswijziging. Get A Life, Saved, You, Miles Away,...Stuk voor stuk sterke nummers.
Sp00l laat even de oude tijden herleven. Ik verhoog met een halfje.

avatar van The_CrY
Nog een halfje erbij, kom kom...

avatar van Sir Spamalot
Nog zo slecht niet als ik me herinnerde of wilde herinneren, echt goede nummers vind ik hier niet op, wel riffs en muziekstukken die me doen herinneren aan "de oude" tijden. Verreweg het zwakste nummer vind ik All I Want welke volgens mij door Chris DeGarmo werd ingezongen, ik vind het echter niet onmiddellijk terug in het cd-boekje. Meer rock dan metal en daar heb ik weinig moeite mee, ik volg ze al vanaf de begindagen en ik weet welke kameleons het zijn.

Ik heb tevens een correctie ingediend voor de tracklist: tracks 1 tot en met 14 staan op de originele cd-versie, tracks 15 tot en met 18 op de remaster uit 2003.

MindRuler
Die unplugged-versie van The Killing Words is magistraal, daarvoor alleen al jammer dat ik die remaster niet heb. Ze zouden die unplugged-show wel eens mogen uitbrengen vind ik.
(zowel op CD als DVD, en als het even kan samen)
Heb me trouwens altijd afgevraagd waarom dat er nooit van gekomen is.
Het hoesontwerp van Hugh Syme is prachtig en biedt weer stof tot nadenken.
Oren op sterk water...

avatar van ozwald
met deze plaat begon de ellende en had je je oren net zo goed op sterk water kunnen zetten... of zoiets..

Deze cd heb ik toen aangeschaft van mijn toen favoriete band ... hij bleef echt niet hangen als ik deze 3 keer gedraaid hebt is het veel zal hem nog een kans geven mss ben ik dan aangenaam verrast

MindRuler
Ik zou hem zeker nog eens een kans geven, hierin zit meer van de oude Queensrÿche dan
op de latere albums. Ik vind Geoffs stem hier trouwens nog zeer goed.
Vooral Saved, You, Miles Away en Sp00l.

Ozric Spacefolk
Lekker gitaargeluid op deze plaat. Het neigt wat naar grunge, maar Rockenfield's drumwerk en Tate's stem geven het toch een eigen gezicht.

Verder rockt deze plaat natuurlijk uitstekend. En ik denk dat miljarden rockbands jaloers zouden zijn op zo'n coherent en lekker klinkende rockplaat.