Kreator - Hordes of Chaos (2009)

Duitsland
Label: SPV

1. Hordes of Chaos (5:04)
  2. War Curse (4:10)
  3. Escalation (3:24)
  4. Amok Run (4:12)
  5. Destroy What Destroys You (3:13)
  6. Radical Resistance (3:43)
  7. Absolute Misanthropy (3:36)
  8. To the Afterborn (4:53)
  9. Corpses of Liberty (0:55)
  10. Demon Prince (5:18)
  11. Hordes of Chaos [Demo Version] * (5:13)
  12. Radical Resistance [Demo Version] * (3:49)
  13. To the Afterborn [Demo Version] * (5:57)
  14. World Without Religion [Demo Version of "Escalation" - Different Arrangement] * (3:49)
  15. Amok Run [Demo Version] * (4:19)
  16. Alle Gegen Alle [Demo Version] * (2:48)
  17. You Are the Government [Demo Version] * (1:11)
avatar van Devoo
Dit album vind ik echt fantastisch. Het beste nummer is met voorsprong het titelnummer! Die intro, die inleiding van de riff, de uiteindelijke riff, het refrein, de solo, en de breakdown. Gewoon een geweldig nummer!

avatar van Ploppesteksel
Dat riff van Hordes of Chaos (A Necrologue for the Elite) dat op 0:43 bevindt, doet mij enorm hard aan Metallica denken ..

Ik zou niet weten welk nummer van Metallica? :s

avatar van Ploppesteksel
Ik ook niet, dat probeer ik nu uit te zoeken. Maar ik dacht echt gewoon dat het Metallica was eerst ..

Edit: ik denk een beetje aan Blackened, wel enkel dat riffje dat begint op 0:43 he, niet het hele lied uiteraard.

avatar van laurensio
Dit album nu al zo'n 5 keer beluisterd en hij bevalt me meer dan goed:D Echt heerlijke thrash metal en daarbij nog eens een heerlijk klinkende stem(ik kende Kreator nog niet). Op dit moment zeker 4* waard!

Ploppesteksel schreef:

De riff doet mij ook denken aan Blackened inderdaad, al vind ik de riff van Blackened dan nog net ietsjes vetter eigenlijk:) Maar ach, Blackened zou vast ook wel weer op iets lijken wat eerder gereleased was.

Ploppesteksel schreef:

Omg ja, je hebt inderdaad gelijk. Nu je het zegt zie ik de gelijkenis ook ja! Vreemd dat het me nog niet eerder opgevallen was, want Blackened is mijn favoriete nummer van Metallica!

avatar van james_cameron
Aangenaam schijfje vol lekkere uptempo beukers, enigzins ontsierd door de zanger/ speenvarkentje. De prima muziek verdient een betere vocale ondersteuning. Qua teksten zijn de songs ook wat aan de eenvoudige kant. Jammer, anders had het prima geproduceerde album zeker 4 sterren gekregen. Nu een halfje lager.

avatar van laurensio
james_cameron schreef:

Ontsierd door de zanger?
Daar ben ik het helemaal mee oneens, de zanger past naar mijn mening perfect bij de muziek en vult die dan ook hartstikke goed aan. Speenvarkentje kan ik me trouwens ook niet echt in vinden, bij speenvarkentje denk ik meer aan een Dani Filth. De zanger hier heeft echter gewoon een hogere (dan normaal is) schreeuwstem

avatar van andnino
Bij herbeluistering blijf ik bij mijn 3,5*. Een redelijk krappe, want ondanks dat het zo zijn momenten heeft, vind ik het geheel niet echt grensverleggend indrukwekkend. Hoeft ook niet, maar heeft wel tot gevolg dat ik deze niet vaak meer zal beluisteren.

Ik vind het een lekker album.De riff van Blackened kwam ook gelijk bij mij naar boven.

Jammer alleen dat Corpses of Liberty niet verder is uitgewerkt, daar zit veel potentie in. Verder hakt Destroy what Destroys You er erg lekker in! Komende tijd ga ik wat me maar wat meer verdiepen in deze Duits/Finse Trash metal maniacs.

avatar van Devoo
Kreator kwam met dit album binnen op 66 in de Nederlandse toplijsten van bestverkochte albums. Dat zorgde meteen voor een grote verassing, want het gebeurt niet zovaak dat er een extreem Metal album in die lijsten binnenkomt. Maar het is de band gegund, want met Hordes of Chaos brengen ze een typisch Kreator plaatje, dat onweerstaanbaar vet is. Geweldige riffs, gierende solo’s, meezingbare refreinen en stoere drumpartijen. Dit is zeker een aanrader voor iedere Thrash Metal fan!

avatar van Von Helsing
Kreator heeft wat mij betreft de "grote 4" inmiddels ingehaald en achter hun gelaten.

Waar Slayer, Megadeth, Anthrax en Metallica vervelende bandjes zijn geworden raast Kreator vrolijk verder.

avatar van Eddie
wat betreft Anthrax en Metalica ben het zeker wel et je eens, wat betreft Megadeth en Slayer sla je de plank wel aardig mis. Megadeth heeft de laatste jaren toch een aantal lekkere platen afgeleverd, dat zelfde geld voor slayers laatste platen.

avatar van Von Helsing
Ik weet het niet, vind de nieuwe Megadeth weinig aan, de vorige was wel een stuk beter en de plaat dáárvoor vind ik zelfs een meesterwerk. Maar die drie album daarvoor waren weer een stuk minder.

En Slayer vind ik ronduit saai. Na die live plaat uit 1991 zijn ze wat mij betreft een pak minder geworden en de laatste platen boeien mij weinig.

Metallica's DM vind ik een leuke rock plaat maar eigenlijk wil ik het geen Metal meer noemen, laat staan Thrash Metal.

Anthrax is een triest geval geworden en kan Scott en co eigenlijk niet meer luchten of zien.

avatar van master-rens
Dit vind ik persoonlijk fijner in de oren klinken dan album Pleasure to Kill.

avatar van master-rens
Na twee luisterbeurten best onder de indruk. Voorlopig 3,5*.

PriestMaiden
Lekker thrashmetal-album. Warcurse en het titelnummer zijn zalig.
Een aanrader voor Slayer-fans deze band.

avatar van Edwynn
Extreme Aggression deel zoveel.

Het klinkt allemaal top notch, maar het ik mis de hysterie van de oude platen heel erg.

avatar van Eddie
Edwynn schreef:
Extreme Aggression deel zoveel.

Dat ben ik inderdaad wel met je eens, ik vind het een heel erg goede plaat, maar ik mis inderdaad ook een beetje dat gevoel van blinde haat en woestenij. Niets ten nadele van deze plaat, Kreator doet waar ze heel erg goed in zijn en dat is Melodieuze thrash metal maken, het klinkt alleen wel een stuk beschaafde dan ten tijde van Coma of Souls of Plessure to Kill

avatar van Metalhead88
Grappig hoe iedereen dat stuk uit het eerste nummer vergelijkt met Blackened. (waar ik het zeker wel mee eens ben trouwens)

Ik had dat eerst helemaal niet en moest juist meteen denken aan Lamb Of God's In Your words van hun album Wrath. Het leukste is dat beide albums in min of meer dezelfde periode zijn gemaakt, dus ik ben echt heel benieuwd wie van wie heeft gejat, of dat het puur toeval is...

Ozric Spacefolk
Ik vind Kreator één van de bruutste thrashbands. Het drumwerk, de dreigende riffs en de onheilspellende zang van Mille.

Heerlijk ook de hint naar melodieuze metal in War Curse...

avatar van wizard
Op Hordes of Chaos doet Kreator wat ik op zowel Violent Revolution en Enemy of God miste: van begin tot eind doorbeuken. Eindelijk dan een Kreatoralbum dat ik veel luister? Nee, toch niet. Het is net alsof Mille zichzelf overschreeuwt, en bij sommige nummers heb ik het gevoel dat er meer in had gezeten, dat ze wat afgeraffeld zijn (Escalation, Absolute Misanthropy). Demon Prince is trouwens wel een erg lekkere afsluiter.

Meer dan tien jaar geleden kwam ik niet verder dan drie sterren voor dit album, en dat aantal blijft, na een intensieve herluistering de afgelopen weken, onveranderd.