Hasan Salaam - Children of God (2008)

1 stem

Label: 5th Column

1. Conception (Intro)
  2. Best Time to Pray
  3. Insomniac PT.I (Nightfall)

met DJ Gl Joe

4. History of Violence

met BadSporrt

5. Angel Dust

met Lord Jamar

6. Deliver My Soul

met Majesty en Maya Azucena

7. Culture Shock (Interlude)
  8. The Uprock

met Masta Ace

9. The Downrock

met Rugged N Raw, Smarty Pants en BadSportt

10. 15 Minutes
  11. The Reign (WUDU
  12. Suga
  13. Children of God
  14. How to Make a Nigger (Interlude)
  15. Someplace
  16. Blessed (Interlude)

met SOS, Aja en Elijah

17. Kingdom of Heaven
  18. Children of God *
avatar van Rhythm & Poetry
Hasan Salaam bokst het voor elkaar om met een van de foutste samples voor de dag te komen (die O-Zone sample ging nog een stap verder). Op het nummer 15 minutes is die vreselijk irritante en uberfoute beat van Kernkraft 400 (ja mijn reactie daar was sarcastisch) te horen. Gelukkig zo fout dat het weer hilarisch wordt.

Over het algemeen ben ik wel te spreken over dit album staan weer een paar fraaie tracks op en het is allemaal wat toegankelijker dan op zijn debuut album. ZIjn flow mag ik graag horen en lyricaal (bijvoorbeeld op de bonus track) is het gewoon erg sterk. Someplace is een juweeltje van een track en ook de sample van The Game's Angel op het nummer Angel Dust is goed gedaan. Deze cd nog maar een keer opzetten en dan zal het punt rond de 3,5* (MJ pak je notitie boekje er maar bij) komen te liggen.

Harco
Three 6 Mafia gebruikte die sample eerder dit jaar ook al op de track I Got.