Eminem - The Slim Shady LP (1999)

Label: Aftermath (II)

1. Public Service Announcement (Skit) (0:33)

met Jeff Bass

2. My Name Is (4:28)
  3. Guilty Conscience (3:19)

met Dr. Dre

4. Brain Damage (3:46)
  5. Paul (Skit) (0:15)
  6. If I Had (4:05)

met Kristie Abete

7. '97 Bonnie & Clyde (5:16)
  8. Bitch (Skit) (0:19)

met Zoe Winkler

9. Role Model (3:25)
  10. Lounge (Skit) (0:46)

met The Bass Brothers

11. My Fault (4:01)
  12. Ken Kaniff (Skit) (1:16)

met Marky Bass

13. Cum on Everybody (3:39)

met Dina Rae

14. Rock Bottom (3:34)
  15. Just Don't Give a Fuck (4:02)
  16. Soap (Skit) (0:34)
  17. As the World Turns (4:25)
  18. I'm Shady (3:31)
  19. Bad Meets Evil (4:13)

met Royce da 5'9"

20. Still Don't Give a Fuck (4:12)
  21. Hazardous Youth [Acapella Version] * (0:47)
  22. Get You Mad * (4:21)

met King Tech

23. Greg [Acapella Version] * (0:53)
avatar van Booyo
Lang het brein gekraakt, maar ben er achter: My Fault lijkt precies op Like Glue van Sean Paul. Dat jullie het weten.

avatar van Slowgaze
Booyo, dat is geen schande. 'Like Glue' is een van de waardevolste schatten van de wereldcultuur.

avatar van SirPsychoSexy
james_cameron schreef:
Inmiddels qua beats en muzikale omlijsting wel wat kaal en gedateerd (foei Dr. Dre!)
Dr. Dre heeft maar 3 nummers op dit album geproduceerd, en dat zijn er gelijk 3 van de beste (My Name Is, Guilty Conscience en Role Model). Onmiskenbare Dre-beats, en het contrast met de (zeker niet onaardige) rest van het album valt behoorlijk op.

avatar van bennerd
My Name Is is echt een verschrikkelijke track.

thrm
Ik vraag me soms af hoe de kids die nu opgroeien nou tegen zo'n figuur als Eminem aankijken. Ik denk gelijkend zoals er naar Elton John werd gekeken in de jaren 80 en 90. Ook zo'n man die erg zijn best heeft gedaan om zijn hele naam en faam vakkundig de nek om te draaien met draak na draak aan platen. Je zou je waardering voor een plaat als deze bijna onder het tapijt schuiven uit schaamte.

avatar van ArthurDZ
Off-topic berichten/geruzie verwijderd.

avatar van Arrie
thrm schreef:

Ik ken best wat jongere mensen die zo ongeveer zijn geboren rond deze plaat, maar wel veel waardering voor Em hebben. Ik heb het idee dat ie ook onder de jongere generatie hoog in aanzien staat.

avatar van Rudi1984
Arrie schreef:

Zo ervaar ik het ook.

Zo’n recenter nummer als Rap God staat hoog aangeschreven, net als dat zijn beef met MGK veel losmaakt en zijn featurings met bijvoorbeeld Rihanna en Beyoncé hem ook bij de jongere garde in beeld houden.

Je weet natuurlijk alleen niet hoe oud al die anonieme reageerders op Youtube en andere social media zijn.

avatar van Arrie
Tsja, mijn ervaringen zeggen ook niet alles, maar ik heb dus wel huisgenoten en studiegenoten van rond de 18/21, waaronder Eminem echt nog heel erg leeft. Als éen van de weinige, zo niet de enige, oudere rappers. Eén van mijn huisgenoten doet regelmatig zijn best om de recente, snelle raps van Eminem na te rapper. Verder is het vooral dingen als Post Malone, Lil Kleine en Boef.

avatar van Nr.4
Ja, merk het ook in m'n werk dat jongeren zeker nog naar Eminem luisteren. Dat het voor mij nooit meer zo vet wordt als deze Slim Shady LP is duidelijk, maar vind het altijd wel leuk om te merken dat jeugd ook naar Em luistert.