Shocking Blue - At Home (1969)

Rock / Pop
Label: Pink Elephant

1. Boll Weevil (2:42)
  2. I'll Write Your Name Through the Fire (2:58)
  3. Acka Raga (3:07)
  4. Love Machine (3:21)
  5. I'm a Woman (3:03)
  6. Venus * (3:07)
  7. California Here I Come (3:16)
  8. Poor Boy (4:50)
  9. Long and Lonesome Road * (2:50)
  10. Love Buzz (3:45)
  11. The Butterfly and I (4:04)
  12. Harley Davidson * (2:40)
  13. Fireball of Love * (3:04)
  14. Hot Sand * (2:40)
  15. Wild Wind * (2:11)
avatar van musician
Bovenstaand bericht klopt als een bus.

Ik vind Scorpio's dance en At home aan elkaar gewaagd, in sterren in ieder geval gelijk.

At home herbergt zowaar twee succesvolle singles, Venus uiteraard en het wat minder bekendere Long and lonesome road. Om de waarheid te zeggen, ik vind de laatste niet eens onderdoen voor het internationaal gelauwerde Venus.

Maar waarom de één wel op de eerste plaats in de VS eindigt en de andere niet eens de top 100 haalt, ik weet het niet. Het is een niet uit te leggen systeem, als dat er al is.

Wat ik ook niet weet, is of deze cd nog een beetje verkoopcijfers heeft gehaald in die tijd. Het lijkt mij wel boeiende informatie, het zou deze cd wat extra glans geven. Net zo goed als Moontan van de Golden earring destijds goed verkocht, mede vanwege de aanwezigheid van Radar love.

In Nederland kwam At Home binnen op 14 februari 1970; langer dan 8 weken hield de cd het niet vol, met als hoogste positie de 4e plaats. Klinkt niet alsof Robbie van Leeuwen daar nog van kan rentenieren.

Ook al staat At Home nog zo vol met andere geweldige nummers zoals Lovebuzz en California here I come. Er staan zelfs twee instrumentale nummers op, o.a. het prachtige Acka Raga. Vermeldenswaard is ook nog het bonusnummer en dus later toegevoegde Hot sand, de eeuwige b-kant van Venus.

Over 13 dagen is At Home dus precies 40 jaar oud. Vervelen doet het album niet, dus alsnog aankopen lijkt mij een aardig gebaar.

avatar van Karma_To_Burn
Heerlijk album zeg!! Ik verdiep me pas sinds kort in deze band, doet ook erg denken aan Earth & Fire maar das allemaal niet zo gek ook, rond de zelfde periode ongeveer.
Love Machine, California Here I Come, Love Buzz & The Butterfly and I zijn mijn favorieten op een album wat geen missers kent.

Venus is leuk, maar de band verdiend wat mij betreft een hoop meer credit! (Staat tevens niet op mijn LP)
Love it!