José González - Veneer (2003)

Zweden
Folk
Label: Imperial

1. Slow Moves (2:52)
  2. Remain (3:46)
  3. Lovestain (2:17)
  4. Heartbeats (2:40)
  5. Crosses (2:43)
  6. Deadweight on Velveteen (3:27)
  7. All You Deliver (2:20)
  8. Stay in the Shade (2:23)
  9. Hints (3:52)
  10. Save Your Day (2:30)
  11. Broken Arrows (1:58)
  12. Storm * (2:51)
  13. Love Will Tear Us Apart * (3:07)
  14. Suggestions * (2:42)
  15. Down the Hillside * (2:22)
  16. Sensing Owls * (3:15)
  17. Hand on Your Heart * (3:51)
  18. Intr. * (6:14)
Lost Highway
Ha Heartbeats, de versie van The Knife is ook niet verkeerd maar deze versie is zo mooi dat je spontaan het album zou aanschaffen zonder meer van deze artiest te kennen.

avatar van Tabossi
Niet vervelend om naar te luisteren, maar ik vind de nummers nogal inwisselbaar. Van dat fingerpick gitaarspel heb ik na 5 nummers ook wel genoeg gehoord.

Ik ken het, maar ik heb dat nog meer bij Elliot Smith. Heel mooi, maar na een half uur word ik er helemaal crimineel van. Niettemin kan ik erg genieten van Veneer. De breekbare stem van Gonzalez is dé ideale om je rustig te houden 's morgens in de spits. Crosses, Slow moves en Heartbeats zijn mijn favoriet.

avatar van Reijersen
Bijzonder sfeervol cd'tje boordevol mooie en relaxte liedjes. Voor mij is het gewoon een kwestie van niet te vaak opzetten, dan blijft het wel interessant.

avatar van Carolaah
Ja ben het met Reijersen eens, een cd die mooi is om zo nu en dan eens op te zetten, maar inderdaad niet te vaak, want dan begin het een beetje te saai en eentonig te worden.

Vind het mooi gedaan, 'heartbeats' vind ik wel veruit het mooiste nummer, hele mooie cover. Verder pakt de cd me eigenlijk niet heel erg, vind de cd over het algemeen toch wat saai. Heb liever een Damien Rice, die er net even wat meer hm ja emotie wil ik niet zeggen, maar meer van die climaxen ingooit.. Of iets dergelijks.

deze cd geef ik een 3*

avatar van SiSsY bOY
Mooi album. Hoorde "hints" in een reclame, via google kwam ik erachter dat het van Jose Gonzalez was.

Vooral Hints, Heartbeats en Deadweight on Velveteen springen eruit.

3.5*

avatar van Nostak
Mooi album

avatar van Nicolage Rico
Een beetje een eenzijdig album, maar wel vol lekkere, relaxte muziek. Deze nummers zal ik nog vaak vanaf mijn i-pod horen deze zomer.

avatar van neyonn
Tabossi schreef:

Ik ga akkoord met jullie alletwee behalve met het stuk over Elliott Smith omdat hij qua songwriting toch nog een paar niveaus hoger staat dan José G vind ik persoonlijk. Vooral de lyrics op Veneer zijn nogal 'vrijblijvend'...echt meeslepend is het niet

avatar van Houn
Zo super rustigevend, heerlijke cd. om bij weg te dromen.

avatar van T.A.
Nummer Hints zit in de reclame van uitvaartmaatschappij Yarden.

blaauw
Ik raad iedereen die dit mooi vind aan om als de wiedeweerga Orba Squara - So comfartable te luisteren, niet helemaal hetzelfde maar ook prachtige laidback gitaarmuziek.

Richard-x
De Cd-Cover zou zo de hoes kunnen zijn van Joy Division als ze nog een plaat zouden maken.

Nog meer mensen dat idee?

Ravenous
'Van wie is dat mooie nummer toch?', dacht ik 5 minuten geleden, toen er een reclame van een uivaartmaatschappij op de televisie was. En dan kom je er via google achter dat het een nummer van ene José González is - en ik ben niet de enige zie ik hier, een artiest die mij door last.fm al een hele tijd wordt aangeraden. Tijd om hier eens achter aan te gaan dus.

Beste Jose Gonzales luisteraars! Even de aandacht voor het 'nieuwe' project van deze beste man: Junip. Band waarmee hij al af en toe optrad en na twee EP's is er nu dan ook een heel album: Junip - Fields. Verwacht vooral een voller er iets meer upbeat geluid

avatar van Chameleon Day
Richard-x schreef:

Nog meer mensen dat idee?

Zou zeker kunnen. Beetje een 'Peter Saville'-achtige stijl. Gonzales is ook een JD liefhebber. Klik.

avatar van pim556
Zoals meer mensen hier ben ik dankzij de Yardenreclame op deze artiest gekomen.
Prachtige rustige liedjes, precies waar ik zin in heb.
Ik kan me voorstellen dat het soms wat eentonig kan worden, maar het album duurt dan ook maar een half uur. Dus daar zal ik persoonlijk niet snel last van hebben denk ik

avatar van Metalhead99
Ontdekt omdat ik "Heartbeats" voorbij hoorde komen in een aflevering van Scrubs, maar Hints is inderdaad nog in een reclame gebruikt.
Een leuk album om op de achtergrond aan te hebben en lekker bij te ontspannen. Mooie muziek.

avatar van Bolev
Crosses is super maar de versie met Zero7 op de cd Garden heeft toch mijn voorkeur.
Heerlijk om af en toe eens te luisteren en weg te dromen naar een zomer die hopelijk snel komt!
En Heartbeats kun je kennen van een oude Sony Bravia reclame, met die gekleurde bouncy balles.

avatar van LeRoi
Vandaag binnen gekregen via ruilsite Mail My Disk. Klinkt goed. Doet denken aan Tim Buckley, Drake, Donovan,.. Waardering volgt later.

avatar van Lucky.L
Heb deze nu al 15 jaar in mijn bezit en het blijft een pareltje.
Kwam hem tegen ook door een reclame,niet van Yarden maar van Sony met heartbeats.