Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song (2003)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Electronic
Label: City Centre Offices

1. Rengoku (Condensed) (6:20)
  2. When Audrey Dances (5:16)
  3. 2112 Crescent Heights (5:25)
  4. The Prevailing Wind (4:23)
  5. Peculiar Fascination (4:27)
  6. Sing the Noises (5:29)
  7. Slowly, Clearly and Calmly (5:28)
  8. Triumph of Two (5:28)
avatar van leatherhead123
Prachtig album. Weet iemand onder welk (sub)genre dit valt?

avatar van Bardt1980
leatherhead123 schreef:
Prachtig album. Weet iemand onder welk (sub)genre dit valt?

Ik noem het pruttel-electronica , maar het zal wel onder het kopje IDM vallen.

avatar van leatherhead123
Bardt1980 schreef:

Ik noem het pruttel-electronica , maar het zal wel onder het kopje IDM vallen.

Thanks.

BrotherJohn
Warme synths, lo-fi glitch, bescheiden bassen en ritmesecties. Het zijn vooral de synths die het album maken en in het geheugen gegrift blijven. De slottrack is nog altijd de mooiste. Ik stond op 4,5*. Mijn stem nu wel verlaagd, dat komt door de tand des tijds...

avatar van madmadder
Zo, deze doet het heel goed tijdens hete zomerdagen (luister vandaag al voor de derde keer). Werkt op de een of andere manier best verkoelend. Had deze altijd onthouden vanwege de Twin Peaks titel ( Johnny Marr ), maar hoor na al die jaren de muziek nu voor het eerst. Erg fijn samenkomen van geklik en gepruttel en mooie soundscapes.

avatar van Johnny Marr
Ja, echt heerlijk deze. Ontdekt via ome Koenr

OOOOO
Leuk dat deze weer eens aandacht krijgt. Mooie plaat. Heb em eens voor 3 euro uit de 2e hands bak gevist. en ik hoor em nog altijd graag!

avatar van EttaJamesBrown
Al anderhalve jaar een vaste waarde bij het thuiswerken, samen met Miles, Mingus en Frahm.

avatar van Johnny Marr
OOOOO schreef:
Heb em eens voor 3 euro uit de 2e hands bak gevist.

Omggg, jaloers!