Hammerfall - No Sacrifice, No Victory (2009)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Any Means Necessary (3:37)
  2. Life Is Now (4:45)
  3. Punish and Enslave (3:59)
  4. Legion (5:38)
  5. Between Two Worlds (5:30)
  6. Hallowed Be My Name (3:58)
  7. Something for the Ages (5:05)
  8. No Sacrifice, No Victory (3:34)
  9. Bring the Hammer Down (3:43)
  10. One of a Kind (6:16)
  11. My Sharona (3:56)
avatar van horned_reaper
Ik ben erg benieuwd naar dit album
Die My Sharona cover kan ik me nog niet veel bij voorstellen, maar het zal vast wel weer een top album worden.

avatar van Eddie
Ik ga er vanuit dat dit wel weer een lekker plaatje gaat worden. Hammerall is nooit eenband geweest die platen maakt waar je stijl van achterover slaat, die je weken lang van stuk brengen maar de platen zijn wel altijd goed voor de nodig uurtjes luister plezier. Ik denk dat dit geen uitzondering zal zijn. Ik wordt alleen een beetje moet van al die covers die ze elke keer weer op moeten nemen. Een cover van Accept snap ik nog wel een keer of van judas priest, maar ik snap niet wat 'my charona' van the knack met Hammerfall te maken heeft.

avatar van Devoo
Is dit een compleet nieuwe plaat, of enkel maar covers?

Devoo schreef:
Is dit een compleet nieuwe plaat, of enkel maar covers?

Een compleet nieuwe plaat natuurlijk
Alleen het laatste nummer is een cover.

avatar van Devoo
Hallowed Be My Name klinkt ook als een Iron Maiden parodie eigelijk.

avatar van Sinner
Stiekem kijk ik er best wel weer naar uit aangezien ik ook de vorige cd's allemaal te genieten vond. Lekker recht-toe-rechtaan zonder al te veel fratsen - catchy, energiek en ongecompliceerde powermetal. Best wel een verademing in een tijd dat zowat iedere band toch zo hoogdravend / technisch mogelijk probeert te spelen. Je moet het natuurlijk wel allemaal met een knipoog nemen en als een eerlijke tribute-to-the-80's.

Maar idd...weer een cover-song is wat te veel van het goede - zeker na net een hele cd te hebben volgepleurd met covers zou de band hier wel eens met de traditie mogen breken. En ik hoop dat er ook weer eens een lekker snelle stamper opstaapt ála Dragon Lies Bleeding of Heeding The Call. Dat miste ik op de vorige twee cd's toch een klein beetje.

avatar van Devoo
Dit is zo'n album waar ik nog een beetje twijfel of ik hem ga kopen. Hammerfall is wel goed, maar de band valt constant in herhaling en ben ik toch lichtjes uit het oog verloren na hun album in 2005.

avatar van horrorfreak7
Any Means Necessary klinkt goed ^^, ben benieuwd naar de rest van het album. Er schijnt ook 1 van de snelste Hammerfall nummers ooit op te staan.

avatar van Sinner
Ik vond Any Means Necessary ook zeker weer aardig. Het had zo op Crimson Thunder kunnen staan (dat ik nog altijd hun beste werkje vind). Cliché maar wel oerdegelijk.

avatar van snarf349
Any Means Necessary is goed, maar die video is gruwlijk lelijk, lijkt Within Temptation wel. Je doet die zanger een Karin Bloemen jurk aan en je ziet het verschil niet.

avatar van Halloween
Devoo schreef:
Hallowed Be My Name klinkt ook als een Iron Maiden parodie eigelijk.

Nouja ik vraag me meer af of dit een cover is van Alice Cooper's Hallowed Be My Name.

Ik ben benieuwt, waarom eigenlijk alweer een cover o_O .
En deze cover slaat me best wel stijl achterover, helemaal niets voor Hammerfall dit.

Akron777
ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen. Ik vond Hammerfall met Threshold al iets minder dan vroeger, maar volgens mij gaan ze met deze plaat finaal de plank misslaan. Het nummer Any Means Necessary bevestigd alleen maar wat ik vreesde. het is een aardig nummer, alleen met een gruwelijk chorus. en dan hebben we nog altijd die Pontus 'nogiets' die Stefan Elmgren heeft vervangen, voor mij al een flinke terugslag, waarom moest hij nu in godsnaam piloot gaan worden :S? Maar enfin. Ik vind het zo jammer, het is altijd een van mijn favoriete bands geweest, maar ze boren zichzelf steeds dieper en dieper de grond in. Ze worden veels te commercieel en te mainstream. Een ding is zeker, een plaat als Renegade of Crimson Thunder zullen we niet meer gaan krijgen. Ik ben echter wel erg benieuwd naar het album en hopelijk is de rest toch nog iets beter dan AMN. Zal hem in ieder geval al op de dag zelf proberen te verkrijgen, want daarvoor ben ik vroeger toch genoeg Hammerfall fan voor geweest. Misschien dat die Pontus uiteindelijk nog wat mee zal gaan vallen, want ik had eigenlijk precies hetzelfde bij Nightwish een paar jaar geleden. Of met 'Ripper' bij Iced Earth.

avatar van horrorfreak7
Lastly, some good news for impatient people: the Swedish release date of "No Sacrifice, No Victory" has been moved up to February 18th, so you will have to wait two days less to recieve the new HammerFall full-length.

Niet veel maar beter dan niks

Het is geleaked.

avatar van horrorfreak7
Wat kan ik erover zeggen, het is een geweldig album.

De 1ste keer dat ik het luisterde, vond ik het nog niet zo heel erg boeiend.

Maar na de 2de keer, wat een album is het zeg!

Een acoustische ballad, die begint met orgals.
Eindelijk een wat sneller nummer, met een vreselijk goed begin. (Legion)
Voor de rest gewone Hammerfall nummers, en natuurlijk een , dit keer wat lange maar zeker geen slechte, instrumental track.

De enige tegenvaller vond ik One of a Kind, aangezien ze zeiden dat het de snelste nummer was dat Hammerfall ooit had opgenomen. Legion is 10x zo snel.

Maarja , het is gewoon een geweldig album en een Hammerfall fan moet hem zeker aanschaffen !

avatar van horned_reaper
Ik ben het album nu ook aan het luisteren...

My Sharona klinkt tof

Verder zal ik de andere nummers nog even goed beluisteren, maar het klinkt erg goed tot nu toe.

avatar van horrorfreak7
Van 4.5* naar 5*, dit album is gewoon geweldig, met ook 1 van de beste ballads die Hammerfall ooit heeft gemaakt , vind ik dan. Die orgels in Between Two Worlds, zijn echt geweldig.

Hoogtepunten : Bring The Hammer Down en duidelijk Legion, wat een geweldig nummer is dat.
Kan niet wachten om ze de 27ste te zien =)

avatar van horned_reaper
Het album begint me steeds meer te liggen
Dit kan wel eens een goed cijfer gaan worden!

avatar van jurado

jurado schreef:

...in wat voor wereld leven die gasten ??

Dat is een hele goede vraag..
Ach jah, Zweden eh.

jurado schreef:

...in wat voor wereld leven die gasten ??

Het maakt niet uit in wat voor wereld ze leven.
Hun muziek is erg leuk om naar te luisteren.

Helemaal mee eens.

avatar van jurado
ach over de muziek laat ik mij niet eens uit...die video is toch wel erg smakeloos zeg.
Lijkt op een erg goede aflevering van Jiskefet,lang niet zo gelachen.

avatar van Devoo
Any Means Necessary vindt ik niet meteen een sterk nummer, ik hoop dat de rest van het album beter wordt. Ik zal het wel zien binnen enkele dagen.

avatar van horned_reaper
One of a Kind is ook wel een erg gaaf nummer

Samen met Legion zijn dat tot nu toe wel mijn favorieten.

horrorfreak7 schreef:
Die video was idd niet echt zo heel erg goed xD

Je hoeft je toch niet te verantwoorden hier ?
Andere mensen nemen er de tijd niet voor en vinden het lachwekkend, nou prima voor ze.
Ik vind het een puik album tot nu toe, en wat de clip betreft... prima promotiemateriaal dat prima bij hun stijl muziek past.
Hammerfall zal ook best krap bij kas zitten tijdens het maken van een clip gok ik zo.

avatar van horned_reaper
Ja, de kogel is door de kerk.
Ik heb het album nu genoeg kunnen luisteren om een oordeel te vellen.
Legion en One of a Kind zijn nu al klassiekers uit het Hammerfall repetoir.

Voorlopig krijg het album van mij 4*, maar dit kan misschien nog omlaag of omhoog gaan.

en Between Two Worlds mag daar ook bij

Ik twijfel nog om hem te kopen.De eerste single is prima,ik wil een album waar ni te veel gezaagd en ni te veel geroepen wordt.Met andere woorden geen soft gedoe,maar ook geen Cannibal Corpse-dingen.