Lost in the Trees - All Alone in an Empty House (2008)

Folk / Pop
Label: Trekky

1. All Alone in an Empty House (5:34)
  2. Walk Around the Lake (2:54)
  3. MVT I. Sketch (3:13)
  4. Song for the Painter (3:28)
  5. Fireplace (3:32)
  6. Love on My Side (3:16)
  7. Wooden Walls of This Forest Church (1:16)
  8. MVT II. Sketch (5:35)
  9. For Leah and Chloe (2:05)
  10. A Room Where Your Paintings Hang * (5:50)
  11. We Burn the Leaves * (2:08)
Ik hoor ook niet zo heel veel verschil eigenlijk. Voordeel is nu wel dat je het makkelijker kunt aanschaffen nu want dat was de vorige keer niet bepaald handig (zie berichtje thebestfreaks).

avatar van thebestfreaks
Een paar instrumenten, een paar vocalen opnieuw opgenomen of toegevoegd, maar inderdaad geen meerwaarde tov vorige uitgave. Een nieuw label, nieuwe kans op nieuw publiek. Wel ben ik te spreken over twee nieuwe nummers natuurlijk.

avatar van alpeko
aERodynamIC schreef:

Er staan in ieder geval 2 extra nummers op. Leuke actie altijd voor degenen die het album al hebben.

avatar van muziekobsessie
Ik vind de nieuwe mix wel beter, vooral walk around the lake vind ik te gek. A room where your paintings hang en we burn the leaves zijn prachtige bonustracks, het was een vrij kort album. snap dat wel en tja wij weten toch allemaal dat ze allang hadden moeten doorbreken. dit nivo wordt zelden gehaald, dus een 2e poging vind ik in dit geval terrecht.
Mischien dat er nu is een programmeur gaat luisteren.

avatar van thebestfreaks
Muziekobsessie, ik hoop met je mee !

avatar van muziekobsessie
klassiek, afschuwlijk staat er op de 3 voor 12 luisterpaal als omschrijving???????!!!%%$##@!!@#$%%

avatar van Jottem
Kende de plaat al langer via OOR, maar op een of andere manier ga ik bepaalde platen die toch een bepaalde seizoensgebonden sfeer neerzetten, in het verkeerde seizoen luisteren.

Desalniettemin in ieder geval niet afschuwelijk zoals luisterpaal zegt (waar ik eerlijk gezegd wel eerst op ben afgeknapt).

Klinkt erg lekker!
Op een of andere manier moet ik bij Song For The Painter denken aan Bright Eyes - First Day Of My Life.

Voorlopig nog even geen beoordeling.

avatar van AOVV
Lost in the Trees zit nu bij het label 'Anti', en op de website van dat label kan je dit album (althans, de versie die op dit label is uitgebracht, niet de originele) streamen. De originele versie heb ik ooit een paar keer beluisterd, en die vond ik erg mooi, deze versie ook, want veel is er niet veranderd, uiteraard. Mooie muziek, erg mooie muziek.

avatar van bommel
Prachtig.
Ja, dit is weer zo'n CD waar je ademloos naar luistert.
En als je dan een 4,5 geeft en er wordt gevraagd naar 2 favoriete nummers dan werkt dat natuurlijk niet. Deze CD is als geheel geweldig - het past ook zo mooi in elkaar.
De sketches ( ik zou het intermezzo's hebben genoemd) zijn heel functioneel als overgang.
Ik zou ze heel graag een keer live willen zien- maar zo te zien touren ze alleen in de US

avatar van Broem
Het openingsnummer All Alone in am empty house is erg goed te pruimen. De overige nummers weten me absoluut niet te boeien en worden erg langdradig. Een album wat nergens spannend wordt en maar wat doorkabbelt. Nee, niks voor mij. Hoewel het openingsnummer me zeker zal bijblijven.