Lost in the Trees - All Alone in an Empty House (2008)

Folk / Pop
Label: Trekky

1. All Alone in an Empty House (5:34)
  2. Walk Around the Lake (2:54)
  3. MVT I. Sketch (3:13)
  4. Song for the Painter (3:28)
  5. Fireplace (3:32)
  6. Love on My Side (3:16)
  7. Wooden Walls of This Forest Church (1:16)
  8. MVT II. Sketch (5:35)
  9. For Leah and Chloe (2:05)
  10. A Room Where Your Paintings Hang * (5:50)
  11. We Burn the Leaves * (2:08)
Als een charmante dame wandelt Lost in the Trees door folkland.
De strijkers geven het een chique, barok tintje mee waardoor deze cd zich net een beetje weet te onderscheiden van de stortvloed aan releases op dit gebied.
En die zang van Ari Picker? Het deed mij enorm denken aan die van Stuart Murdoch van Belle & Sebastian (maar dan net even helderder) en dan blijft dat Belle & Sebastian-randje gelijk helemaal als een zonnetje schijnen boven All Alone in an Empty House: het is een zelfde charme, een zelfde knuffeligheid en misschien zelfs kneuterigheid. Maar pas op: dit zit heel geraffineerd in elkaar en ik vind het knap om dat klassieke tintje zo nonchalant over te laten komen zonder dat het ook maar enigszins geforceerd over komt. Daarbij is het meer folkpop en ademt het iets luchtigs uit. Niks geen zwaarmoedige toestanden dus.
Van dit soort onverwachte kadootjes (bedankt thebestfreaks) kan een mens toch alleen maar blij worden!
Dit scoort voor nu een hele dikke 4 die nog best wel eens verder kan uitlopen naar boven. Laten we zeggen: 4,25*