Beastie Boys - Hello Nasty (1998)

3,59

Label: Grand Royal

1. Super Disco Breakin' (2:07)
  2. The Move (3:35)
  3. Remote Control (2:58)
  4. Song for the Man (3:13)
  5. Just a Test (2:12)
  6. Body Movin' (3:03)
  7. Intergalactic (3:51)
  8. Sneakin' Out the Hospital (2:45)
  9. Putting Shame in Your Game (3:37)
  10. Flowin' Prose (2:39)
  11. And Me (2:52)
  12. Three MC's and One DJ (2:50)
  13. The Grasshopper Unit (Keep Movin') (3:01)
  14. Song for Junior (3:49)
  15. I Don't Know (3:00)
  16. The Negotiation Limerick File (2:46)
  17. Electrify (2:22)
  18. Picture This (2:25)
  19. Unite (3:31)
  20. Dedication (2:32)
  21. Dr. Lee, PhD (4:50)
    met Lee Perry
  22. Instant Death (3:22)
  23. Can't, Won't, Don't Stop * (3:01)
104 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van spinout
geplaatst: 26 januari 2014, 16:24 uur [permalink]
Mag ik deze vergelijken met Beck's "Odelay"? Hip hop kenners? Mag ik dat?

geplaatst: 27 januari 2014, 00:26 uur [permalink]
Want daar vind je ook niet veel aan?

avatar van Shelter
geplaatst: 27 januari 2014, 03:40 uur [permalink]
Nee lijkt niet op Becks Odelay, ken het album.
Ik denk dat je nog eens moet luisteren dan 🙂

Mag ik Justin Timberlake vergelijken met Elvis Presley? Elvis Presley kenners? Mag ik dat?

avatar van Slowgaze
geplaatst: 27 januari 2014, 12:19 uur [permalink]
Ik ben geen kenner, maar van mij mag je.

avatar van adri1982
geplaatst: 5 februari 2015, 19:47 uur [permalink]
Deze plaat kocht ik ergens in 2003 als een van de eerste cd's. Draaide hem destijds erg graag, omdat ik niet veel andere albums had.
Vandaag weer eens aangezet, en ik moet zeggen dat dit toch nog steeds een zeer goede plaat is. Met als favorieten: 'Remote control', 'Just a test', 'BODY MOVIN', 'Intergalactic' en 'Dr. Lee Phd'

avatar van jurado

geplaatst: 20 april 2016, 15:17 uur [permalink]
De originele versie van Body Movin' is langer houdbaar dan de versie van Fatboy Slim.

avatar van Ernie
geplaatst: 20 april 2016, 17:57 uur [permalink]
jurado schreef:

Ik vond die remix echt verschrikkelijk, zeker nadat ik het veel betere origineel hoorde.

avatar van buizen

geplaatst: 20 april 2016, 21:40 uur [permalink]
Tja wat moet je heden ten dage nou met een nummer als Intergalatic? Moeilijk.
Beastie Boys waren toch een beetje de Jackass van de rockachtige hiphop toen.
Toen best veel gehoord, dit album of songs ervan. Het was ook wel veel op MTV en zo, maar de band is nu toch wel wat gedateerd. Vind er weinig meer aan.
Eerdere albums waren beter, met als topper License To Ill natuurlijk waarop Kerry King de vette riffs van No Sleep Till.. speelde.
Slayer en Beastie Boys zaten toen ook bij hetzelfde DefJam.

avatar van Arrie

geplaatst: 20 april 2016, 22:14 uur [permalink]
Tsja, ik vind Intergalactic juist nog steeds fris klinken, terwijl juist die rockinvloeden me niet kunnen bekoren. Hoe dichter ze bij pure hiphop zitten, hoe leuker ik ze vind. Maar ik ben dan ook meer een hiphopper dan een rocker, dus ik bekijk het precies van de andere kant.

Maar juist de rockachtige hiphop voelt voor mij gedateerd. En het mist voor mij gevoel de speelsheid die een Intergalactic en veel van hun andere (nog) meer hiphopgerichte nummers hebben. Overigens voelt Intergalactic voor mij ook zeker niet als puur hiphop. Wel een uniek klinkend nummer met een supervette beat.

avatar van Slowgaze
geplaatst: 20 april 2016, 22:49 uur [permalink]
Een rappende robot doet de hook, hoe kun je daar nu op haten?

avatar van Shelter
geplaatst: 21 april 2016, 04:07 uur [permalink]
buizen schreef:
Tja wat moet je heden ten dage nou met een nummer als Intergalatic? Moeilijk.
Beastie Boys waren toch een beetje de Jackass van de rockachtige hiphop toen.
Slayer en Beastie Boys zaten toen ook bij hetzelfde DefJam.

Wat op MTV kwam is nou niet bepaald de sound van het hele album. Intergalactic was een hitje, maar ook niet echt slecht zitten toch nog hele vette scratch breaks in.
The Move, Just A Test, Sneakin Out The Hospital, Putting Shame In Your Game, 3 MC's And 1 DJ, The Negotiation Limerick File, Unite...zijn allemaal vette tracks die ook zo op andere albums gekund hadden. Ze zijn nog steeds vernieuwend, dit album is van 1998... toch ook alweer 18 jaar geleden!
Overigens vind ik zelf het beste BB album: Ill communication 🙂

avatar van catchup

geplaatst: 21 april 2016, 09:21 uur [permalink]
buizen schreef:

Als je zo je muziek consumeert, bljift er ook weinig over... Ik kijk ook nooit meer naar Beavis en Butthead.
Destijds veel gedraaid dit album, maar uiteindelijk bleven vooral Ill communication, Check your head en Paul's boutique over. En hun laatste album.
Een beetje sneu voor ze dat de hitjes zijn blijven hangen, hoewel die melige Jackass kant ze financieel heel wat zal hebben opgebracht. Zoals Fight for your right, dat hier pas geleden nog in de Hiphop top 100 terecht kwam. Ze wilden dat al jaren niet meer spelen. Als je dat in je hiphop top zoveel zet dan heb je toch poep in je oren, of je bent ergens in blijven steken.

avatar van adri1982
geplaatst: 18 september 2016, 23:15 uur [permalink]
Ernie schreef:

De Fat Boy-slim Remix van 'Body Movin' was de versie die ik als eerste te horen kreeg (destijds op 3FM; volgens mij draaide mijn toen destijds favoriete VJ Isabelle hem). Ik vond ik het toen zo'n geweldig nummer dat ik hem op mijn verlanglijstje voor de Kerst-surprise zette. Ik kreeg de CD-Single, maar was compleet verrast nadat ik deze aanzette.
Een andere versie van het nummer kreeg ik te horen, wel zowat dezelfde tekst, maar met een ander geluid. De versie op de CD-single (eerste nummer) bleek de originele uitvoering te zijn, en daarnaast is er een andere remix van dit nummer te vinden, met daarnaast de dub-versie van Dr. Lee, PHD ,waarvan ik de album-versie achteraf veel beter vind.
Van Body Movin vind ik de originele albumversie de beste. De Fat Boy-Slim doet mij echter niet zoveel meer, hoewel ik de clip ervan wel leuk vind.

avatar van buizen

geplaatst: 19 september 2016, 17:55 uur [permalink]
Als ik die hoes zie wordt ik wat verdrietig. Oh ja.
Nee, hier gingen de Beastie Boys en buizen ieder huns weegs.