Beastie Boys - Hello Nasty (1998)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Grand Royal

1. Super Disco Breakin' (2:07)
  2. The Move (3:35)
  3. Remote Control (2:58)
  4. Song for the Man (3:13)
  5. Just a Test (2:12)
  6. Body Movin' (3:03)
  7. Intergalactic (3:51)
  8. Sneakin' Out the Hospital (2:45)
  9. Putting Shame in Your Game (3:37)
  10. Flowin' Prose (2:39)
  11. And Me (2:52)
  12. Three MC's and One DJ (2:50)
  13. The Grasshopper Unit (Keep Movin') (3:01)
  14. Song for Junior (3:49)
  15. I Don't Know (3:00)
  16. The Negotiation Limerick File (2:46)
  17. Electrify (2:22)
  18. Picture This (2:25)
  19. Unite (3:31)
  20. Dedication (2:32)
  21. Dr. Lee, PhD (4:50)

met Lee Perry

22. Instant Death (3:22)
  23. Description of a Strange Man * (1:21)
  24. Intergalactic [Colleone & Webb Remix] * (3:54)
  25. Dr. Lee, PhD [Dub Mix] * (4:39)
  26. Switched On * (1:35)
  27. Body Movin' [Fatboy Slim Remix] * (5:32)
  28. Auntie Jackie Poom Poom Delicious * (1:38)
  29. Putting Shame in Your Game [Prunes Remix] * (4:26)
  30. Stink Bug * (2:01)
  31. Peanut Butter & Jelly * (2:14)
  32. Piano Jam * (1:51)
  33. Happy to Be in That Perfect Headspace * (0:49)
  34. The Drone * (2:44)
  35. 20 Questions Version * (2:26)
  36. The Biz Grasshopper Experiment * (1:13)
  37. Hail Sagan (Special K) * (4:04)
  38. Body Movin' [Kut Masta Kurt Remix] * (3:16)
  39. Creepin' * (2:32)
  40. Learning Remote Control * (1:49)
  41. Oh My Goodness This Record's Incredible * (0:04)
totale tijdsduur: 1:07:20 (1:55:28)
avatar van WeSSeL..
Melle K schreef:

Non Phixion is echte white hiphop.
Paul Wall is niet blank, maar Puerto Rican, wat niet weg neemt dat hij slecht is.
Fat Joe is ook niet blank, die is ook latino.
En mensen die hiphop terug relateren aan ras zijn ontzettend kortzichtig en moeten die belachelijke mening zoveel mogelijk voor zich houden.
Beastie Boys zijn uniek, je houdt van ze of niet, maar kom niet aanzetten met onzin dat het geen echte hiphop zou zijn, hiphop is meer dan gangsta rap.

eazyfan
ja ik kies hiphop niet op ras,want goede hiphop is overal te vinden,maar dit vind ik bijster slegt.

avatar van orbit
Misschien het oudere werk van de beastie boys eens checken? Paul's Boutique of Check Your Head..? Oneindig veel betere platen dan deze en wel degelijk 1000% hiphop! Deze gastjes waren er eerder bij dan al die clowns met guns die jij vereert hoor knul
Ach, je wordt nog wel ouder (en wijzer..)

avatar van MJ_DA_MAN
Aan die tip heb ík wel wat want ik ben van plan me de Beasties te gaan checken, en goed ook. Met welk album kan ik het best beginnen? Met deze misschien, niet al te oud, en hij staat anders wel in de top 10 van BoordAppel

avatar van brooklyn
Het is niet hun meest karakteristieke album, maar wat mij betreft hun fijnste

avatar van BoordAppel
Wat mij betreft ook. Vooral door de eindeloze variatie in al de nummers. Dat doen ze eigenlijk wel op al hun platen maar hier het meest. De Beasties zijn een genre op zich maar het meest hiphop is wel Paul's Boutique denk ik.

avatar van Osiris Apis
BoordAppel schreef:
Mijn kennismaking met de Beastie Boys en ook de reden dat ik me voor muziek ging interesseren. Ik was er laat bij want dit is het eerste album dat ik ooit kocht (samen met the Fat of the Land van Prodigy). Ik vind het ook het beste album van de Beastie Boys. Erg veel variatie, goede raps en Mix Master Mike is geniaal. 5* en zeker weten in mijn top 10.

Bij is de situatie vergelijkbaar , dit is mijn eerste hip-hop album dat ik heb gekocht. Door Hello Nasty ging ik me ook meer interesseren in hip-hop.

Afwisselend album, ook de muzikale tussenstukjes zorgen voor de variatie. Toen ik laatst dit album weer luisterde, hoorde ik ook Biz Markie op dit album met een freestyle.
Die kende ik niet bij aanschaf van dit album.
Heb ik wel eens vaker, dat ik ontdek dat die MC er ook opstaan, omdat ik hem eerder nog niet kon.

avatar van BoordAppel
Die clip van Three MC's and One DJ is echt té geniaal. Hulde voor diegene die de juiste versie erop heeft gezet.

avatar van John Doe
Op de Beastie Boys video anthology DVD kun je naar elk camera standpunt switchen in die clip, zodat je bijvoorbeeld kunt kijken hoe ieder van de MC's 2 minuten stil proberen te staan voordat Mix Master Mike binnenkomt

Of hoe dat scratchen in z'n werk gaat

avatar van Yak
Yak

Geniaal!!

avatar van Sjaakspeare
Ik heb dit album vandaag gekocht maar gelukkig ben ik me hiervoor al gaan interesseren in hiphop, laat staan in muziek als geheel

Nog maar eens luisteren maar de eerste luisterbeurt klonk alweer lekker psychotisch:p

avatar van LittleBox
Naar mijn mening de beste plaat van The Beatie Boys. Fraaie en grappige samples ( "I don't like your attitude, boy!", wordt overigens intussen precies zo uitgesproken door 3 jarige dochter; het sampletje heb ik wel 100 keer achter elkaar moeten afspelen... ) en wat een ontzettend geweldig nummer is Dr. Lee, Phd toch. Verdere hoogtepunten zijn Unite, Remote Control, Just a Test, Electrify en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze staan op Werchter dit jaar en f*** it, ik kan er niet bij zijn .

avatar van Reint
Geweldig creatief album. Ik hou niet zo van Hip-hop, maar dit is érg goed.
Je hoort ook gelijk waar Limp Bizkit hun inspiratie vandaan halen, maar dat is dan wel een hele slechte rip-off, sowieso een rotband.

4,5, ooit nog eens aanschaffen.

avatar van Shelter
eazyfan schreef:

Giant Panda --> blanke rapper
Jurassic 5 --> blanke dj
Atmosphere --> blanke rapper
Non Phixion dus
Looptroop
Ugly Duckling

Overigens vind ik de beastie boys juist erg hiphop omdat zij veel gebruik maken van goed scratchwerk. Veel hiphop groepen hebben echt lelijke irritante scratches.. het lijkt bijna wel scratchen om het scratchen. Bij beastie boys klinkt het altijd wel hardcore hiphop, ook kwa beats zitten er echt juweeltjes bij.
Get it together en alright hear this bijvoorbeeld (staan niet op dit album trouwens). Als dat geen hiphop is ... dan what is?

Shelter schreef:

Atmosphere --> blanke rapper

avatar van Osiris Apis
Is dat zo? Best apart...

avatar van Shelter

Niet helemaal. Slug is half blank, een kwart neger en een kwart Indiaan.

hehe ok maar toch wel meer blank dan zwart
dus blank genoeg om het op basis van zijn huidskleur te kunnen verpesten

rico-bballer
Live zijn hun... die energie .

avatar van Sjaakspeare
Ik begrijp niet waarom het gemiddelde hier zo laag ligt. OK, muzikaal gezien zijn de Beastie Boys niet altijd even hoogstaand geweest (wel vrijwel al het andere ), maar op dit album bieden ze zeker veel muzikale kwaliteit. Tenminste, als je het mij vraagt.

avatar van Stapler

Niet helemaal. Slug is half blank, een kwart neger en een kwart Indiaan.

Hoe word je kwart neger?.. wil ik ook.

avatar van BoordAppel
Als je moeder of vader een halve neger is en een kindje maakt met een volbloed geel/blauw/paars/wit mens .

niet allemaal goei nummers, soms gaat de plaat wat vervelen, maar ze maken het goed door hun maffe videoclips (oa die van body movin')

avatar van kaztor
Deze haalt het niet vergeleken met krakers als Check Your Head of Paul's Boutique. Ik vind de flow gewoon niet echt lekker en het album te langdradig met al die drastische stijlwijzigingen. Dat bleek op de oude platen niet nodig te zijn en dat was voor mij hierop ook niet nodig.

3,5.

avatar van BoordAppel

Dat deden ze op oude platen ook al.

avatar van Reijersen
Hier staan toch een paar nummers op die ik heel erg goed vind: Intergalactic, Three MC's and One DJ behoren zelfs tot mijn favoriette BB tracks.
Gevoelsmatig duurt dit album alleen wat te lang, het gaat een beetje vervelen en verdwijnt teveel naar de achtergrond. En dan is het afgelopen zonder dat je er erg in hebt. Zonder 'm op repeat te zetten.

3,5 ster.

avatar van Tijn79
Wat een comeback na 4 jaar stilte!
een instant classic

avatar van Gyzzz
Erg goed popplaatje eigenlijk. Er stond me bij dat dit album een beetje een rommeltje was, maar het is ondanks de verschillende stijlen juist erg coherent allemaal. Mooi sfeertje heeft het. Jammer dat het album net wat aan de lange kant is, maar het gaat me nooit tegenstaan, zeker omdat de mc's (met wiens skills overigens weinig mis is) tegen het eind van het album wat meer op de achtergrond blijven. Ze zijn op dit album precies in goede hoeveelheid aanwezig, terwijl ze me op andere Beastie Boys albums eigenlijk nooit een heel album lang kunnen blijven boeien.

avatar van thomzi50
Mee eens met de gekke ommekeer. Had 'm (voor m'n gevoel) iets te hoog staan, maar is een erg lollige verzameling tracks. Dikke 3,5* hou ik het op.

beaster1256
ben niet zo zot van hip hop maar dit is veel beter, hier wordt leute gemaakt, er is spelplezier en ze zijn in feite een bende kwajongens die ook nog een instrument kunnen spelen, de teksten zijn bijwijlen ook grappig en leuk wat je bij die hiphoppers alleen maar storend kan vinden, leuke plaat iss dit en ook zeer goed geproducet

avatar van frans swa
underrated!