M. Ward - Hold Time (2009)

Label: Merge

1. For Beginners (2:47)
  2. Never Had Nobody Like You (2:26)
  3. Jailbird (2:31)
  4. Hold Time (3:05)
  5. Rave On (3:35)
  6. To Save Me (3:01)
  7. One Hundred Million Years (2:11)
  8. Stars of Leo (3:18)
  9. Fisher of Men (3:12)
  10. Oh Lonesome Me (6:05)
  11. Epistemology (3:49)
  12. Blake's View (2:29)
  13. Shangri-La (2:20)
  14. Outro (3:48)
beaster1256
outro is gewoon geniaal !!

avatar van dj maus
Transistor Radio is briljant, maar dit is zeker ook een onderhoudende plaat...

avatar van ZERO
De albums die ik van M. Ward tot nu toe ken (Transfiguration of Vincent, Post-War en deze) stellen geen van allen teleur. Voor mij lijkt het een erg constante artiest. Alle drie de albums houden wat mij betreft hetzelfde niveau aan, zonder echte uitschieters - noch positief, noch negatief.

De enige uitzondering op dit album is voor mij op dit moment Epistemology, dat vind ik echt een heerlijk nummertje!

Ik heb een bibliotheekexemplaar van deze cd, wel van een Franse bibliotheek. Daar durven ze nog wel ongevraagd mensen een mening mee te geven, dus regelmatig is er een recensie of of persoonlijke noot toegevoegd van een bibliothecaris.
Hier staat vertaald 'van origine uit Portland (Oregon), folk-country-blues en rock muziek rond metaforische verhalen en een ruimte van verbeelding. Kijk, dat je dat als bibliotheekklant toch gratis meekrijgt. Zit dus toch nog iets van het 'verhogen van het volk' in. Of het heeft geholpen heeft weet ik niet, want ik moet zeggen dat het bibliotheek exemplaar er redelijk ongebruikt uitzag.
Cd gekocht voor het gebruikelijke prikkie (30 cent dacht ik) , want ik was wel benieuwd.
Ik kende M. Ward niet, wel Calexio waar hij ook contacten mee heeft.
Het is wel muziek wat ik had verwacht. Goede roots, afwisselend, deze cd was door 4 AD uitgegeven. Bij 4 AD heb ik nog steeds dat jaren 80 gevoel, maar dat is het al lang niet meer, maar deze cd is wel kwaliteit. Ik moest wel wat wennen aan de stem, meer door de opname, vaak erg ruimtelijk met wat galm, net of de zang apart in een schuur is opgenomen. De rest heeft dat veel minder. Het is zeker niet lieflijk,, M. Ward durft vele zijpaden in te slaan. Daardoor wordt het wel een wat onsamenhangende cd, maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Niet ieder nummer overtuigt mij, dus ik zal maar vorzichtig beginnen met een 3,5. Wie weet bij meer beluisteren dat ik het nog verhoog.