MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000)

mijn stem
4,01 (255)
255 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: 75 Ark

  1. State of the Nation (0:25)

    met Damon Albarn

  2. 3030 (7:29)
  3. The Fantabulous Rap Extravaganza (0:21)

    met Prince Paul

  4. Things You Can Do (4:59)
  5. Positive Contact (4:42)
  6. St. Catherine St. (0:43)

    met Beans, Mr. Lif, P. Wingerter, Peanut Butter Wolf en Verna Brown

  7. Virus (4:26)
  8. Upgrade (A Brymar College Course) (4:10)
  9. New Coke (0:41)

    met Mark Ramos-Nishita

  10. Mastermind (3:34)
  11. National Movie Review (0:53)

    met Brad Roberts

  12. Madness (4:38)
  13. Meet Cleofis Randolph the Patriarch (0:36)

    met MC Paul Barman

  14. Time Keeps on Slipping (4:58)

    met Damon Albarn

  15. The News (A Wholly Owned Subsidiary of Microsoft Inc.) (0:49)

    met Hafdis Huld

  16. Turbulence [Remix] (3:30)
  17. The Fantabulous Rap Extravanganza, Pt. 2 (0:39)

    met Prince Paul

  18. Battlesong (4:07)
  19. Love Story (3:26)
  20. Memory Loss (4:38)

    met Sean Lennon

  21. The Assmann 640 Speaks (0:34)
  22. Positive Contact [Charlie Clouser Remix] * (4:56)
  23. Turbulence [Mark Bell Remix] * (4:19)
  24. Positive Contact [Mario C Remix] * (3:57)
toon 3 bonustracks
totale tijdsduur: 1:00:18 (1:13:30)
zoeken in:
avatar van Stapler
4,5
Ik vind deze discussie nu al episch.

avatar
5,0
vrij geniale plaat

avatar van Sjaakspeare
4,0
Shelter schreef:
bombastisch, groots, als een orkest met veel geluid erom heen, veel instrumenten om een bepaalde sfeer neer te zetten, dreigend....

Voor mij dus niet episch, gezien mijn definitie dan

Dan ligt het verschil dus in mening, niet in definitie. Ik vind 3030 persoonlijk ook ontegenzeggelijk episch. Maar goed, je kunt de definitie van dat woord voor mijn part best uitbreiden met een orkest-vereiste. Dat 'voel' ik ook wel. Niet genoeg alleen.

avatar van Shelter
4,0
het verschil ligt zowel in mening als in definitie...want de definitie van het woord is hetgeen waarop je mening wordt gebaseerd.
Verschillende definities leidt tot verschillende meningen en soms kan de mening uiteindelijk hetzelfde zijn maar door de gebruikte definitie anders lijken

avatar
Mb.
Dankzij de goede opbouw in de productie, maar sowieso ook dankzij de iets wat vervreemde sound, voelt "3030" aan alsof het hoort tot iets groters. Alsof het deel is van een groter geheel. Wat dat betreft is het best te classificeren als 'episch', vind ik.

avatar van BZN
4,0
BZN
Dan is een super muzikant
dit is een super album

4,0

avatar van Kill_illuminati
4,5
Leuke wordplay.

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
Helaas, ik voel deze plaat toch niet helemaal. 3030 is een wereldnummer en ook direct een van de betere in zijn genre, maar dat niveau haalt geen enkel nummer verder. Wel een paar nummers die natuurlijk ook goed zijn (Things You Can Do, Mastermind), maar het merendeel voel ik op dit moment niet. Het gehele concept is wel erg geslaagd en Del blijft natuurlijk een goede (wel eentonige) MC. Ik sluit niet uit dat ik deze plaat in de toekomst (misschien wel in 3030) beter ga vinden, maar nu even niet.

3* en 3030* voor 3030 .

avatar van Osiris Apis
4,5
100 stemmen! Jammer dat die 3* is.

avatar
Rene1979
Netjes hoor 100 stemmen en dan een 4,04* dit is gewoon ook een geweldig album

avatar
Dj2Jelle
Inderdeed, daarom staat hij ook op 1 in mijn top 10.

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
Het origineel van 3030.

avatar
Dj2Jelle
Beetje jammer dat het zo gesampled is, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht.

avatar van Niek
4,0
Dj2Jelle schreef:
Beetje jammer dat het zo gesampled is, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht.
Tis toch ook geniaal daar een hiphoptrack in te kunnen horen..

avatar
Dj2Jelle
Nee, totaal niet mee eens. Sterker nog, dat is 1000x makkelijker dan de muziek zelf schrijven. Ik vind het zo jammer dat al die befaamde hiphop producers allemaal muziek maken die ik zelf ook had kunnen maken. (Technisch gezien) De fenomenen, en het mezelf afvragen van: 'hoe heeft ie dat in godsnaam gedaan?' zijn helemaal weg. Waar is de skill? Het vinden van samples staat niet gelijk aan genialiteit..
Er zijn werkelijk nog maar een paar hiphopproducers over waar ik echt ontzag voor heb.

Dit komt gewoon doordat samplen de norm is bij hiphop. Dingen worden gejat en dan ben je briljant? Eigenlijk is het gewoon te absurd voor woorden, maar omdat iedereen het doet is het normaal en bij een lekkere track zelfs geniaal. Jammer dat het zo lekker klinkt anders zou ik er niet meer naar luisteren .

avatar
RedLightCityBoy
Bij samples zonder drum en waarbij je dus zelf de drum moet maken en moet aanvoelen wat er bij past vind ik dan weer wel een deel van de muziek 'schrijven'. Ook de sample choppen en bewerken tot iets geheel anders vind ik niet simpelweg jatten. Wanneer je het net zoals 3030 letterlijk knipt en plakt is het uiteraard minder orgineel... maarja, de grootste hiphop classics hebben vaak een sample met al een drum eronder. Bijv: Today Was a Good Day, Ain't Nothing But a G Thang etc.

avatar
Dj2Jelle
RedLightCityBoy schreef:
maarja, de grootste hiphop classics hebben vaak een sample met al een drum eronder. Bijv: Today Was a Good Day, Ain't Nothing But a G Thang etc.

Dat bedoel ik met dat het de norm is geworden. En tuurlijk, als je zelf noten uitknipt en je eigen melodie maakt, dan is het zo goed als je eigen compositie, daar heb ik dan ook niks op tegen. Maar terug naar 3030: Ik vind het een mooi nummer, ik luister er graag naar, de beat is vet, maar ik vind niet dat de man er respect mee moet verdienen.

avatar
Relax
Dj2Jelle schreef:
Nee, totaal niet mee eens. Sterker nog, dat is 1000x makkelijker dan de muziek zelf schrijven. Ik vind het zo jammer dat al die befaamde hiphop producers allemaal muziek maken die ik zelf ook had kunnen maken. (Technisch gezien) De fenomenen, en het mezelf afvragen van: 'hoe heeft ie dat in godsnaam gedaan?' zijn helemaal weg. Waar is de skill? Het vinden van samples staat niet gelijk aan genialiteit..
Er zijn werkelijk nog maar een paar hiphopproducers over waar ik echt ontzag voor heb.

Dit komt gewoon doordat samplen de norm is bij hiphop. Dingen worden gejat en dan ben je briljant? Eigenlijk is het gewoon te absurd voor woorden, maar omdat iedereen het doet is het normaal en bij een lekkere track zelfs geniaal. Jammer dat het zo lekker klinkt anders zou ik er niet meer naar luisteren .


Ik weet niet waarom jij moeilijk doet, maar meneer Dan heeft ontzettend zijn best gedaan met de equalizer en nog wat dingen.
Als ik het vergelijk is het zowat 100% anders en is de 3030 versie veel voller en bombastischer, bij 3030 klinkt het echt als 1 groot orkest, dus dat is zeker een applaus waard.

avatar
Dj2Jelle
Ja voller omdat je de sample vanaf Youtube beluisterd.. En sinds wanneer heeft equalizing iets met muziek te maken, dat moet je ook doen als je de muziek zelf schrijft. En nog meer zelfs, omdat als je sampled heeft iemand anders het al voor je gedaan.

avatar van Stapler
4,5
Idd Relax.
Ik moet het voor het grote deel wel eens met Jelle.
Maar je moet niet vergeten dat het mixen ook nog een hele kunst is.
En dat legt Relax al een beetje uit .
Toch is het wel een beetje een domper dit soort dingen .

avatar
Dj2Jelle
Weetje, vroeger was het nog een kunst als je met een draaitafel drums en samples over elkaar mixte, maar ik vind niet dat je daar nu nog mee weg kan komen, en erger is nog dat je dan een goede producer word genoemd. Dat gaat me te vurr jwz

avatar van Niek
4,0
Tuurlijk is zelf de hele beat klussen knapper dan melodiën van anderen gebruiken. Wat ik bedoelde te zeggen is dat als ik, of jij, of vele andere willekeurige muziekliefhebbers die originele track gehoord hadden voor de eeuwwisseling, dan waren wij niet op het idee gekomen daar een hiphoptrack van te maken. Dan the Automater hoorde dat nummer en bedacht dat daar een geniaal, nog veel betere track van te maken was. Dat vind ik ook knap. Niet net zo knap, maar nog steeds knap.

Edit: en wat je anders gewild? De man heeft allang en breed bewezen ook zelf topbeats te bakken, dus daar gaat het niet om. Als ie had gedacht: nah, ik gebruik dat nummer niet want dat is niet zo origineel dan had ie ons een geweldig nummer door de neus geboord..

avatar
Dj2Jelle
Niek schreef:
dan waren wij niet op het idee gekomen daar een hiphoptrack van te maken.

Dat is maar net de vraag, en het antwoord zullen we nooit krijgen.

Niek schreef:

Edit: en wat je anders gewild? De man heeft allang en breed bewezen ook zelf topbeats te bakken, dus daar gaat het niet om. Als ie had gedacht: nah, ik gebruik dat nummer niet want dat is niet zo origineel dan had ie ons een geweldig nummer door de neus geboord..

Ja maar dat was m'n punt niet, ik ben blij dat hij deze track heeft gemaakt. Ik reageerde alleen op jouw post dat het zo geniaal van hem was dat hij deze track gevonden heeft. Maar ik hou er nu over op, Stapler mag mijn standpunten verdedigen Ik ga slapen.

Edit:
Dj2Jelle schreef:
Weetje, vroeger was het nog een kunst als je met een draaitafel drums en samples over elkaar mixte, maar ik vind niet dat je daar nu nog mee weg kan komen, en erger is nog dat je dan een goede producer word genoemd. Dat gaat me te vurr jwz

Ik had het hier trouwens niet specifiek over Dan The Automator omdat ik hem trouwens wel een goede producer vind.

avatar van Niek
4,0
Volgens mij zijn we het meer eens dan we zelf in de gaten hebben.

avatar van MAS
3,0
MAS
Heb dit wat maanden terug geluisterd en vond er niet veel aan op het geniale Memory Loss na. Laatst weer eens opgezet en ik vond het al een stuk beter klinken. Ik kan alleen niet zoveel met de stem/flow van Del.

avatar van Kill_illuminati
4,5
De zoon van John Lennon levert ook een bijdrage aan dit album. Niet dat het wat boeit natuurlijk.

avatar van Shelter
4,0
MAS schreef:
Heb dit wat maanden terug geluisterd en vond er niet veel aan op het geniale Memory Loss na. Laatst weer eens opgezet en ik vond het al een stuk beter klinken. Ik kan alleen niet zoveel met de stem/flow van Del.


shit hee, stem/flow van Del vind ik nu juist zo gruwelijk aan hem...het is heel eigen, echt eigen geluid.
Super vet naar mijn mening.

avatar van Anne Maaike
3,5
Mischien wat vaker luisteren dit album. Het is het nog niet helemaal.

avatar van panjoe
4,0
panjoe (moderator)
Niet helemaal, doch pretty close .

avatar van thgryda
4,5
Echt wel geniaal deze cd, del vond ik sowieso al een dope mc (soms toch, hoorde ook al vaak crap van hem). Maar de beats (al dan niet gesampeled) op dit album zijn ronduit geniaal en dan komt een mc met goeie lyrics en een dope flow als del natuurlijk het best tot zijn recht, 4.5 op zijn minst

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.